کد خبر : 119125
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 - 11:20
-

فوتسال قم در حسرت توجه مسوولانی که شعار می‌دهند

فوتسال قم در حسرت توجه مسوولانی که شعار می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در شرایطی که امسال بیستمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود فوتسال قم برخلاف نوزدهمین دوره این بازی‌ها که دو نماینده داشت، امسال با یک نماینده به نام سوهان محمدسیما در لیگ برتر حضور دارد. سال گذشته در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران قم از دو

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در شرایطی که امسال بیستمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود فوتسال قم برخلاف نوزدهمین دوره این بازی‌ها که دو نماینده داشت، امسال با یک نماینده به نام سوهان محمدسیما در لیگ برتر حضور دارد.

سال گذشته در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران قم از دو نماینده به نام‌های سوهان محمد سیما و هیات فوتبال قم برخوردار بود اما تیم هیات فوتبال با کسب نتایج ضعیف به لیگ دسته اول سقوط کرد و قمی‌های علاقمند به فوتسال اکنون به تیم سوهان محمدسیما دل بسته‌اند.

 بی‌توجهی مسوولان به علاقه و دلبستگی مردم قم

واقعیت این است که قمی‌ها به فوتسال عشق و علاقه بسیار زیادی دارند اما ظاهرا مسوولان قم چندان اهمیت و ارزشی برای این علاقه و دلبستگی مردم قم قائل نیستند، زیرا اوضاع و احوال این روزهای نماینده فوتسال قم گویای این واقعیت است، شرایطی که تنها نماینده لیگ برتری فوتسال قم را در آستانه نابودی قرار داده است.

فوتسال قم از گذشته‌های بسیار دور همواره با مشکلات مدیریتی و مالی مواجه بوده، وجود یک مدیر قوی و توانمند برای بهره‌برداری صحیح و حساب شده از ظرفیت غنی استعدادهای فوتسال قم همواره خلاء بزرگ این رشته ورزشی بوده، در کنار این کمبود باید مسائل و مشکلات مالی را نیز به معضلات فوتسال قم اضافه کرد.

 بی‌پولی در کارخانه فوتسال قم

در این سال‌ها گوش تمام قمی‌ها از مشکلات مالی و بی‌پولی نماینده شهرشان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران پر از خبرها و اتفاقات غیر قابل باور شده، بر همین اساس دیگر کمتر کسی است که ریشه مسائل و موانع رشد و پیشرفت این رشته ورزشی را در قم نداند.

هر ساله کارخانه فوتسالیست‌ساز قم بازیکنان بسیار مستعد و با کیفیتی به سطح اول فوتسال ایران معرفی می‌کند، اما مگر می‌شود این کارخانه پرظرفیت و غنی یک بار قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را تجربه نکرده باشد؟ پاسخ این سئوال را فقط می‌توان با این توضیح که فوتسال قم مشکل نداشتن مدیر و حامی مالی دارد، توجیه کرد.

 تداوم حسرت ۱۹ ساله قمی‌ها

همه آنچه که در ۱۹ سال سپری شده از تمام ادوار برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران مانع اصلی قهرمانی و پیشرفت فوتسال قم بوده را در سال بیستم می‌توان در تنها نماینده فعلی قم در لیگ برتر یعنی تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم مشاهد کرد، اکنون کار به جایی رسیده که اعتبار سوهان قم نیز به خطر افتاده است.

سوهانی‌ها در حال حاضر وضعیت بسیار بدی در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران دارند، در حالی که از لیگ بیستم تنها چهار هفته سپری شده و تیم سوهان محمدسیما در شرایطی قرار گرفته که می‌توان از هم اکنون چالش‌ها، حواشی‌ و مشکلات تیم‌های قبلی نظیر صبا، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو را در این تیم متصور بود.

 قلی‌زاده: توان اینکه نیازهای اولیه تیم را تامین کنیم هم نداشتیم

تمام نام‌هایی که به آن اشاره شد در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مدیریت و مالی قید تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال ایران را زده‌اند، البته در این بین وجود برخی افراد زیاده خواه و حاشیه‌ساز نیز بی‌تاثیر نبوده، ولی عمده مشکل فوتسال قم به نداشتن حامی مالی و اسپانسر اختصاص دارد.

شاید این سئوال به ذهن برسد که پس سوهان محمدسیما چه می‌کند؟ که البته این سئوال خوبی است اما رسولی قلی‌زاده مدیر این تیم می‌گوید: سوهان محمدسیما پذیرفت که هزینه‌های جاری تیم را تامین کند، چون اگر آنها هم پیش نمی‌آمدند ما توان اینکه نیازهای اولیه تیم را تامین کنیم هم نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: همه علاقمندان به فوتسال در جریان هستند که پیش از شروع لیگ اعلام کردیم که توان حضور در لیگ برتر را نداریم و ناگزیر به کناره‌گیری از لیگ هستیم اما نزدیک به لیگ که شدیم مسوولان قول دادند که از تیم حمایت می‌کنند اما حالا مشکلات ما چند برابر شده است.

 اعتصاب بازیکنان در اعتراض به مشکلات مالی

بعد از درگیری‌های سوهانی‌ها با هیات فوتبال قم لیگ برتر فوتسال به دلیل حضور نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا به تعطیلی دو هفته‌ای رفت و انتظار این بود که سوهان محمدسیما سر و شکل بهتری به خود گرفته و با قدرت بیشتر به دور از حاشیه‌های قبلی در لیگ به مصاف حریفان برود.

اما این روزها خبر از تمرین نکردن بازیکنان تیم سوهان محمدسیما به دلیل گلایه از مشکلات مالی تیم، بی‌پولی و عدم اطمینان به آینده مطرح است، به همین دلیل بازیکنان راس ساعت در مکان تمرین حضور می‌یابند اما آنچنان که باید و شاید دل به تمرین نمی‌دهند.

 سالی که نکوست از بهارش پیداست

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «سالی که نکوست از بهارش پیداست» ضرب‌المثلی که اوضاع این روزهای تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم را شرح می‌دهد، بنابراین به سادگی می‌توان به این نتیجه رسید تیمی که از هفته چهارم لیگ با این مشکلات مواجه است، در ۲۲ هفته باقی مانده و بازی‌های پلی‌آف سرنوشت عجیب‌تری خواهد داشت.

 بار کج به منزل نمی‌رسد

یک ضرب‌المثل دیگر نیز در خصوص شرایطی این روزهای تیم سوهان محمدسیما قم صدق می‌کند، «بار کج به منزل نمی‌رسد» تیمی که از شروع لیگ با این موانع دست به گریبان است، قطعا نمی‌توان از آن انتظار قهرمانی و تحقق رویای ۲۰ ساله قمی‌ها را داشت و با این شرایط نه تنها به مقصد یا سر منزل مقصود نخواهد رسید، بلکه به قهقرا خواهد رفت و باید برای نابود نشدن آن دست به دعا شد.

از اداره کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان متولی ورزش و ارگانی که به سهم خود حامی این تیم بوده بگذریم، حالا روی صحبت با مسوولان استان قم است، از ارشدترین مقام تا پائین‌ترین مسوولی که به این تیم یا بهتر است بگوییم به ورزش قم ارتباط دارد، از نظر شما ورزش چه جایگاهی دارد؟ اگر در ورزش هزینه شود مگر نه این است که سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود؟ ورزشی که هزاران نفر از نسل جوان جامعه با آن سر و کار دارند و همواره ورزش را سرلوحه تمام امور برای ارتقاء سطح سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی توصیه می‌کنید.

 آقایان مسوول، چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید

در این شرایط می‌طلبد که مسوولان استان قم قدم پیش گذاشته و حامی ورزش باشند، نه اینکه از نام سوهان محمدسیما یا افرادی حمایت کنند، بلکه به قول شاعر معروف کشورمان سهراب سپهری « چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید» مسوولان قم باید جور دیگر به این موضوع مهم اجتماع امروز در قم فکر کنند، کمک به تیم سوهان محمدسیما در واقع دلگرمی به جوانانی است که آینده‌سازان این جامعه هستند.

آقایان مسوول در استان قم، شما به یک تیم، یک مدیر، یک مربی، یا تعدادی بازیکن کمک نمی‌کنید، مجموعه سوهان محمدسیما در صورت حمایت، پشتیبانی و کمک مالی شما یک بهانه هستند برای خدمت به یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماع یعنی ورزش، ورزشی که همواره خود شما شعار آن را سر می‌دهید که بهترین ابزار برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها محسوب می‌شود، پس جور دیگر نگاه کنید لطفا ….

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.