کد خبر : 120048
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 10:25
-

دردسرهای لیگ فوتسال بانوان تمامی ندارد

دردسرهای لیگ فوتسال بانوان تمامی ندارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تاریخ شروع لیگ برتر فوتسال بانوان دو بار عوض می‌شود، تیم صاحب نام دانشگاه آزاد انصراف می‌دهد و بازیکنانش سردرگم به دنبال تیم دیگر می‌گردند. سوت آغاز لیگ با یک دیدار معوقه زده می‌شود، برترین سرمربی فوتسال بانوان، برترین بازیکن آسیا و کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان فعلا با هیچ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تاریخ شروع لیگ برتر فوتسال بانوان دو بار عوض می‌شود، تیم صاحب نام دانشگاه آزاد انصراف می‌دهد و بازیکنانش سردرگم به دنبال تیم دیگر می‌گردند. سوت آغاز لیگ با یک دیدار معوقه زده می‌شود، برترین سرمربی فوتسال بانوان، برترین بازیکن آسیا و کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان فعلا با هیچ تیمی قراداد نبسته اند و یک تیم در آغاز راه از لیگ کنار می‌رود و نمی‌دانیم که انگشتمان را به سمت چه کسی یا کسانی بگیریم و مقصر این بی نظمی‌های لیگ برتر فوتسال بانوان بدانیم اما قطعا تنها یک عامل موجب چینین اتفاقاتی نمی‌شود؛ آن هم در رشته ای که بانوانش با اقتدار بر بام آسیا ایستاده اند وجام قهرمانی قاره کهن را دو بار پیاپی بالای سر برده اند.

شاید بی‌میلی صدا و سیمای ملی به پخش ورزش بانوان یکی از عوامل چنین آشفتگی‌هایی باشد که با وجود پوشش کامل بانوان فوتسالیست از پخش تصویری مسابقات آنها حتی با چند ساعت تاخیر و  رد کردن تمامی صحنه‌های بازی از فیلترهای سانسور، باز هم سر باز می‌زند. موضوعی که باعث می‌شود  ضمن ناشناخته ماندن  کیفیت و سطح فوتسال بانوان، اسپانسرها هم تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشند.

قهرمانی دوباره بانوان فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا باعث شد تا مطالبه حمایت جدی صدا و سیما از این ورزش بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شود و مسئولان رسانه ملی در برابر این مطالبه برنامه پخش رادیویی لیگ و مسابقات بانوان را در دستور کار قرار دهند، گامی مثبت اما کم جان که هرچند روزنه امیدی محسوب می‌شود اما بدون تردید موثرترین و کامل ترین راهکار برای حل مشکلات این  بخش از ورزش نیست چرا که تا پخش تلویزیونی فوتسال بانوان انجام نشود اسپانسرها به طور جدی برای حمایت از تیم‌ها ترغیب نمی شوند و پا به میدان نمی‌گذارند.

علاوه بر صدا و سیمای ملی می‌توان  سازمان لیگ فوتسال را هم مقصر دانست که می تواند با تعیین قوانین سفت و سخت تری برای ورود تیم‌ها، دریافت ضمانت نامه‌های محکم تر و با قراردادن جریمه‌های بازدارنده، مانع از انصراف تیمها پس از قرعه کشی و یا حتی در اوایل یا اواسط لیگ شود تا اگر تیم یا اسپانسری این توانایی مالی را ندارد، وارد لیگ نشود تا برای بازیکنان و مربیان در عقد قرارداد مشکل ساز شود.

علاوه بر این پیامد اصرار بی جای سازمان لیگ در برگزاری فوتسال بانوان با تعداد بیشتری از تیم‌ها حاصلی جز کاهش کیفیت و آشفتگی در لیگ به خاطر  دیدارهای معوقه و انصراف و انحلال تیم‌ها ندارد، در صورتی که با برنامه ریزی بهتر می‌توان لیگ را با تعداد تیمهای کمتر که اسپانسرهای خوبی دارند شروع کرد.
اینها مواردی هستند که بی توجهی به آن باعث شده است تا شهرزاد مظفر برترین سرمربی فوتسال بانوان به خاطر رایزنی با نامی نو اصفهان فرصت حضور در تیم های دیگر را از دست دهد و با  انصراف این  تیم مشخص نیست که مظفر برای سال ورزشی پیش رو  چه تصمیمی می‌گیرد.
مظفر تنها کسی نیست که وضعیت آشفته تیم ها و لیگ برایش مشکل ساز شده است بلکه فرشته کریمی  برترین بازیکن فوتسال آسیا، نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان  که سال گذشته در دانشگاه آزاد توپ می زدند به دلیل انصراف دانشگاه آزاد از تیمداری هنوز قراردادی برای بازی در لیگ امضا نکرده اند.

انتظارات از مسئولان  بعد از قهرمانی دختران فوتسال در آسیا بالا رفت تا با حمایت‌ها و برنامه ریزی صحیح مسیر این قهرمانی‌ها را هموار تر کنند اما شرایط حاضر لیگی که باید پشتوانه تیم ملی باشد چیزی جز ناامیدی به همراه ندارد در حالی که دنیای ورزش روز به روز پیشرفت می‌کند و اگر دیر به داد مشکلات موجود در بخش ورزش بانوان نرسیم ممکن است روزی چشم باز کنیم و ببینیم که تیم های دیگر آنقد از ایران پیشی گرفته‌اند که رسیدن به جام قهرمانی دور از دسترس و دشوار شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.