کد خبر : 121166
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 - 9:57
-

طیبی:حیدریان بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/او یاد داد از بقیه سوء استفاده نکنم/کی روش که تعریف کرد، شگفت زده شدم

طیبی:حیدریان بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/او یاد داد از بقیه سوء استفاده نکنم/کی روش که تعریف کرد، شگفت زده شدم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی پس از دو سال موفقیت آمیز در غیرت قزاقستان که با دو قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی برای تیمش و یک آقای گلی برای او همراه بود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به مقام سوم رسیدند، یک ماه قبل به عنوان یار کمکی برای مس

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی پس از دو سال موفقیت آمیز در غیرت قزاقستان که با دو قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی برای تیمش و یک آقای گلی برای او همراه بود و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به مقام سوم رسیدند، یک ماه قبل به عنوان یار کمکی برای مس سونگون به میدان رفت که توانست همراه این تیم در جایگاه اول لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد و افتخارات اش را زیادتر از قبل کند.

شماره ۱۰ تیم ملی فوتسال ایران که تنها لژیونر در جمع شاگردان سید محمد ناظم الشریعه هم محسوب می شود، یک هفته قبل قراردادش با باشگاه غیرت قزاقستان را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد تا برای سومین سال در فوتسال اروپا بماند و کارش را ادامه دهد که به همین مناسبت گفت وگویی با این ستاره تیم ملی انجام دادیم که مشروح آن را در زیر می خوانید:

* چه اتفاقی افتاد که دوباره در غیرت قزاقستان ماندی؟

فصل قبل که قراردادم با باشگاه غیرت قزاقستان تمام شد، پیشنهادات مختلفی داشتم که تصمیم گرفتم در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم مس سونگون بازی کنم که خدا را شکر به قهرمانی هم رسیدیم؛ باز هم پیشنهاداتی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به دستم رسید ولی تصمیم گرفتم در غیرت بمانم چون باشگاه بزرگ و خوبی است؛ نه اینکه بخاطر حضور خودم در این تیم بگویم باشگاه بزرگی است چراکه همه فوتسالیست ها می دانند غیرت چه تیم با کیفیتی است؛ من هم با وجود پیشنهاداتم از اسپانیا، روسیه، ایتالیا و … تصمیم گرفتم یک سال دیگر قراردادم با باشگاه غیرت را تمدید کنم.

* چه عواملی موجب شد به همکاری ات با باشگاه غیرت ادامه دهی؟هر موقع صحبت از باشگاه ها یا تورنمنت های خوب فوتسال دنیا می شد، نام غیرت در آنجا حضور داشت و من نیز دو سال خوب در این تیم داشتم، در کل راحت بودم و دوست داشتم یک سال دیگر برای این باشگاه بازی کنم؛ همه شرایط در این باشگاه مهیا است و با اینکه مربی تیم تغییر کرد، او به غیر از سه، چهار نفر تمام نفرات تیم را تغییر داد، کارم هم خیلی سخت شد و انگار سال اول رقابتم در این تیم بود ولی دوست داشتم چالش تازه ای را با مربی جدیدتری تجربه کنم و تصمیم گرفتم در باشگاه خودم که شرایط مد نظرم را داشت، بمانم.

* غیرت از نظر زیر ساخت و امکانات چطور باشگاهی است؟

غیرت یکی از بهترین باشگاه های دنیا از نظر امکانات، بازیکن، مربی و … است و در سال های اخیر که من در این تیم بودم یا نبودم، این موضوع مشخص شده که جزو تیم های سطح بالای جهان است؛ اگر اشتباه نکنم تیم فوتسال غیرت بعد از اینتر مویستار اسپانیا، پُر افتخارترین تیم اروپایی است؛ در این باشگاه باید خیلی تلاش کرد و شرایط رقابت در این تیم خیلی بالا است؛ کاری به تیم های دیگر در لیگ قزاقستان ندارم ولی همین که با ۱۲-۱۰ بازیکن برزیلی در تیم خودت رقابت می کنی، شرایط ایده آلی برای یک بازیکن فوتسال است.

* تغییر مربی به ضرر شما نشد؟

مربی جدید تیم، تفکرات خاص خود را دارد و ۹۰ درصد بازیکنان را تغییر داده است ولی من و سه، چهار نفر دیگر از فصل قبل در لیست او بودیم؛ لیگ قهرمانان اروپا برای این باشگاه و تمام تیم های خوب اروپا اهمیت دارد تا به قهرمانی برسند و باشگاه ما نیز با وجود تغییر بازیکن، به طور جدی به دنبال جام است؛ تفکر باشگاه و بازیکنان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است و امیدوار هستم به این مهم دست پیدا کنیم.

* پیشنهادهایی که قبل از تمدید قرارداد با باشگاه غیرت داشتی، جدی بود؟

تمام پیشنهاداتم به طور رسمی بود و اصلا بازارگرمی نمی کنم؛ چند پیشنهاد خیلی خوب از نظر مالی و دیگر مسائل داشتم و اگر هم می خواستم صرفا به مسائل مالی فکر کنم، مطمئنا باشگاه های آسیایی را انتخاب می کردم ولی اهدافی داشتم که در غیرت به آن نزدیک تر هستم و با تفکرم هم خوانی دارد؛ از تیم های ایرانی هم پیشنهاد داشتم ولی تصمیم گرفتم فوتسالم را در اروپا ادامه دهم و باید ببینم در آینده چه اتفاقی می افتد؛ برای رسیدن به اهدافم تلاش می کنم و به نظرم در غیرت زودتر به آنها می رسم.

* شرایط تیم ملی را چطور می بینید؟

خدا را شکر پس از قهرمانی در آسیا، تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد؛ برگزاری اردو اتفاق خیلی خوبی بود و در ادامه نتیجه ای به دست آمد که مردم از ما انتظار داشتند؛ در حال حاضر هم تیم ملی روال خود را پیش گرفته و آقای ناظم الشریعه بازیکنان جوان، خوب و شایسته را می بینید و به تیم ملی دعوت می کند که امیدوار هستم بازیکنان جوان قدر این موقعیت را بدانند و تمام تلاش خود را انجام دهند.

* وعده هایی که مسؤولان وزارت ورزش و فدراسیون بعد از سومی جام جهانی و قهرمانی آسیا برای حمایت از تیم ملی فوتسال وعده داده بودند، انجام شد؟

همیشه گفتم و باز هم می گویم حمایت هایی که در خور شأن و شخصیت تیم ملی فوتسال باشد را هنوز ندیدم ولی اوضاع نسبت به قبل کمی بهتر شده است؛ کار سختی در جام جهانی پیش رو داریم؛ دو سال دیگر هم جام ملت های آسیا، انتخابی جام جهانی هم خواهد بود و تمام تیم ها با شرایط متفاوت تر و بهتری در آن حاضر می شوند؛ تیم های ژاپن، تایلند، ازبکستان و حتی ویتنام شرایط خیلی خوبی دارند و کارشان را پیش می برند و با شرایط تمرینی و اردوهای عالی مشغول تمرین هستند.

* چه برنامه ای می تواند به تیم ملی فوتسال کمک کند؟

اگر می خواهیم شرایط تیم ملی فوتسال بهتر شود، باید اردوهای زیادتر و دیدارهای دوستانه بهتری با تیم های مطرح تر انجام دهیم؛ باید با تیم های بزرگ دنیا مثل برزیل، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و … بازی کنیم تا به شرایط ایده آل برسیم و عملکرد بهتری در جام جهانی داشته باشیم.

* جوانگرایی در تیم ملی فوتسال را اقدام درستی می دانی؟

تمام رسانه ها، پیشکسوتان و هواداران ورزش باید از تیم ملی فوتسال حمایت کنند؛ الان که در تیم ملی از بازیکنان جوان و کم تجربه تر استفاده می شود، نباید بخاطر رقم خوردن هر نتیجه ای در بازی های تدارکاتی و حتی رسمی آسیایی نسبت به عملکرد تیم ملی انتقاد کرد چون نفرات جوان هم بالاخره باید به کار گرفته شوند؛ باید به طور جدی از تیم ملی حمایت شود و به تفکرات آقای ناظم الشریعه احترام بگذارند تا ان شاالله بازیکنان خوبی به تیم اصلی اضافه شوند؛ الان آقای ناظم الشریعه کار بزرگی انجام می دهد و باید به برنامه ایشان که کار گسترده ای با بها دادن به جوانان انجام می دهد، احترام گذاشت.

* متوجه این موضوع شدی که کارلوس کی روش در برنامه نود گلی که مقابل تای سون نام ویتنام در لیگ قهرمانان آسیا زدی را به عنوان بهترین گل ماه گذشته دانست؟

واقعیت نمی دانم چه چیزی راجع به این موضوع بگویم؛ از حرف آقای کی روش سورپرایز شدم و از ایشان تشکر می کنم؛ واقعیت این است که فکر نمی کردم این تعریف ها را از من داشته باشند؛ حرف های آقای کی روش بسیار برای من جذاب بود و از ایشان تشکر می کنم؛ وقتی مربی ای در این سطح که سابقه سرمربیگری رئال را دارد، افتخارات زیادی به دست آورده و با بازیکنان بزرگ دنیا کار کرده، اینگونه از من صحبت می کند و مورد لطف قرار می دهد، خوشحال کننده است و باز هم از ایشان تشکر می کنم چون واقعا اتفاق شگفت انگیزی برای من رخ داد. ضمنا از تمام کسانی که در برنامه نود به من رای دادند، تشکر می کنم؛ مردم همیشه به بنده لطف داشتند و باز هم لطف شان شامل حالم شد.

* افتخارات متعدد در چند سال اخیر همراه تیم ملی و باشگاه هایی که در آن حضور داشتی و مهم تر از همه در رده پنجم برترین بازیکنان جهان قرار گرفتن، موجب شده تا بسیاری از اهالی فوتسال تو را بهترین بازیکن این رشته بدانند؛ خودت هم چنین نظری داری؟

نه، اینطور هم نیست؛ قطعا بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران آقا رضا حیدریان است؛ از نظر من آقای حیدریان با اختلاف زیادی نسبت به سایر بازیکنان فوتسال، بهترین بازیکن تاریخ ایران بوده و حتی کسی نزدیک به جایگاه ایشان هم نیست؛ این افتخار را هم داشتم که کنار آقا رضا بازی کنم و خیلی چیزها هم از ایشان یاد گرفتم؛ رفتاری از آقا رضا یاد گرفتم و همه جا هم می گویم، این است که انسان آرزوی خود را به هر قیمتی نخواهد؛ از رضا حیدریان یاد گرفتم که برای به دست آوردن خواسته ام، از بقیه سوء استفاده نکرده و دیگران را له نکنم تا به چیزی که می خواهم برسم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام دوشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

أین جمله آخرش خیلى سنگین بود من یاد گرفتم براى بدست آوردن خواسته ام ….. دیگران رو له نکنم!!!! آدم بى اختیار یاد وحید شمسایى میافته همه چیز و همه کس رى بخاطر اهداف خودش نابود مى کرد!! واقعا حیدریان با فاصله إز نظر فنى و اخلاقى إز همه بهتره

حاتمی سه شنبه , ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰:۵۸

اینکه حیدریان بهترین بوده شکی نیست ولی نفردوم خودطیبی است.البته کسانی که بخاطررکوردکذایی حق جوانان زیادی رازیرپاگذاشتن منفورشدند.