کد خبر : 121677
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:35
-

سفال‌منش: کفاشیان تلاش خود را کرده است/ باشگاه‌ها بی‌انگیزه شده‌اند

سفال‌منش: کفاشیان تلاش خود را کرده است/ باشگاه‌ها بی‌انگیزه شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ایران در زمان حضور علی کفاشیان به موفقیت‌های بزرگی در جهان و آسیا دست یافت. برخی معتقدند این موفقیت‌ها ارتباط مستقیمی با پتانسیل بالای فوتسال ایران دارد و نقش مدیریت را در آن، پایین می‌دانند. شهاب‌الدین سفال‌منش، مدرس بین المللی فوتسال نیز می‌گوید اگر براساس این نتایج بخواهیم عملکرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال ایران در زمان حضور علی کفاشیان به موفقیت‌های بزرگی در جهان و آسیا دست یافت. برخی معتقدند این موفقیت‌ها ارتباط مستقیمی با پتانسیل بالای فوتسال ایران دارد و نقش مدیریت را در آن، پایین می‌دانند. شهاب‌الدین سفال‌منش، مدرس بین المللی فوتسال نیز می‌گوید اگر براساس این نتایج بخواهیم عملکرد کمیته فوتسال را ارزیابی کنیم، نتیجه راضی کننده است اما ایراداتی نیز به این کمیته به خاطر وضعیت فوتسال باشگاهی، وارد است. پاسخ‌های این مربی فوتسال به پرسش‌های خبرنگار ایسنا درباره عملکرد سرپرست کمیته فوتسال را در ادامه می‌خوانید:

آقای سفال‌منش! ارزیابی کلی شما از عملکرد علی کفاشیان از سال ۱۳۹۵ تاکنون چیست؟

اگر ملاک ارزیابی، کسب نتایج باشد من فکر می‌کنم عملکرد مجموعه مدیریتی در تعاملات با کادرفنی تیم‌های مختلف را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. از منظر سخت‌افزاری نظیر استقلال کمیته فوتسال، ساخت ساختمان جدید، کمیته فنی و پیشرفت مجموعه امکانات هم پیشرفت‌هایی داشتیم اما نقد بر عملکرد باشگاه‌ها و انصراف از حضور و پویایی لیگ وارد است که عوامل متعددی در این مورد دخیل خواهند بود. من در مجموع عملکرد کفاشیان را به منظور تلاش در جهت پیشرفت فوتسال، رو به رشد ارزیابی می‌کنم.

آیا وضعیت تیم ملی به لحاظ امکانات، بازی تدارکاتی و … بهبود یافته است؟

قطعا برگزاری تورنمنت‌های متعدد در طول این سال‌ها و میزبانی با حضور تیم‌های بزرگ که ماحصل آن کسب نتایج درخشان در جام جهانی و مسابقات مختلف آسیایی بوده، نشان از بهبود و سرمایه‌گذاری و درک اهمیت بازی‌های تدارکاتی را نشان خواهد داد. هر چند میل به پیشرفت بیش‌تر همواره از ارکان موفقیت خواهد بود.

آیا بهبودی در زمینه پخش زنده و اسپانسرینگ فوتسال حاصل شده است؟

تلاش انجام شده ولی زمانی با ارزش است که ماحصل آن پیشرفتی حاصل شود؛ متاسفانه در این بخش ما هیچ پیشرفتی که نتیجه بخش باشد، نداشتیم.

میزان اقبال عمومی به فوتسال و افزایش هوادار در این رشته را چطور می‌بینید؟

ما کماکان در شهرهای مختلف، حضور چشمگیر تماشاگرها را شاهد هستیم. تشویق بیش‌تر و حضور پررنگ‌تر نیاز به برنامه‌ریزی‌های متعددی دارد که فدراسیون فوتبال فقط یکی از ارکان تشکیل دهنده این مشارکت خواهد بود که نیاز به مباحث کارشناسی خواهد داشت.

نقاط ضعف و قوت کمیته فوتسال در این ۲ سال؟

در ارتباط با نقاط قوت در طول مصاحبه صحبت شد اما عمده‌ترین مشکل را شاید بتوان انصراف باشگاه‌ها از لیگ به دلیل بی‌انگیزگی ذکر کرد.

نقش کمیته فوتسال را در نابسامانی باشگاه‌ها و ناامیدی و کناره‌گیری آن‌ها چقدر می‌دانید؟

در هر صورت متولی فوتسال در هر کشوری فدراسیون فوتبال است. از جنبه‌های مختلف می‌توان به این موضوع پرداخت که راهکارهای ایجاد انگیزه بین باشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی با چه برنامه‌ای به‌عنوان مثال در بحث پخش تلویزیونی می‌تواند دخیل باشد. شاهد آن هستیم که تلاش‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته اما کماکان مشکل پابرجاست. آسیب شناسی، اتاق فکر و در نهایت عمل به دستاوردهای خروجی از این جلسات می‌تواند از طرف فدراسیون فوتبال عاملی برای ایجاد میل و رغبت و کناره‌گیری نکردن باشگاه‌ها باشد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

رستم دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

آخه تو کجای فوتسالی آقای کوزه منش ک از کفاش دفاع میکنی تو داری تو لبنان عشق میکنی و رو حساب استاد بودنت نون میخوری چمیدونی مربیا و بازیکنا تو ایران چی میکشن از مدیریت این و قبلیش افتخاری
خواهشا نشر بدید نظرمو

نام سه شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

آخه تو هم کارشناس فوتسال هستى؟!! تو تا حالا پاهات به توپ فوتسال خورده؟! فقط با رابطه مدرس شدى فکر میکنى فوتسال میفهمى؟!!