کد خبر : 123058
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1397 - 15:31
-

ادامه نامهربانی‌های فدراسیون‌ فوتبال در حق فوتسال/ پاداش نمی‌دهند، بازی دوستانه هم پَر!

ادامه نامهربانی‌های فدراسیون‌ فوتبال در حق فوتسال/ پاداش نمی‌دهند، بازی دوستانه هم پَر!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل امروز لغو شد، خبری که از چند روز پیش زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که از آخرین اعزام تیم ملی فوتسال به خارج از کشور برای برگزاری دیدار دوستانه، نزدیک به هشت ماه می‌گذرد و در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل امروز لغو شد، خبری که از چند روز پیش زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که از آخرین اعزام تیم ملی فوتسال به خارج از کشور برای برگزاری دیدار دوستانه، نزدیک به هشت ماه می‌گذرد و در سالی که رویداد فوتسالی چندانی وجود ندارد،‌ کادر فنی تیم ملی، حساب ویژه‌ای روی بازی با برزیل باز کرده بود. بی‌مهری فدراسیون‌نشین‌ها به فوتسال بحث تازه‌ای نیست و در سال‌های گذشته بارها شاهد این اتفاق بوده‌ایم؛ از عقب افتادن متوالی پاداش ملی‌پوشان تا لباس‌های بی‌کیفیت و حاشیه‌ساز در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا.

مسئولان فدراسیون که برای اهدای جام قهرمانی به‌همراه چند مسئول دیگر کیلومترها تا چین تایپه می‌روند تا خود را در قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا شریک کنند و عکسی با کاپ قهرمانی بیندازند، حالا حاضر نیستند کوچکترین هزینه‌ای برای سفر فوتسالیست‌ها و حتی پرداخت همان پاداش قهرمانی آسیا انجام دهند. مهدی تاج و علی کفاشیان که خروجی جلسه روز گذشته‌شان لغو سفر ملی‌پوشان به برزیل بود، بهمن ماه سال گذشته در مراسم قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وعده پرداخت پاداش ۲۲میلیونی را به ملی‌پوشان دادند اما هنوز به این وعده خود عمل نکرده‌ و به‌نظر می‌رسد به‌طور کامل این موضوع را فراموش کرده‌اند.

نکته جالب این است که علی کفاشیان اسفندماه سال گذشته در مورد دلیل عدم‌پرداخت پاداش تیم ملی فوتسال گفته بود، «مگر پاداش‌ها عقب افتاده؟ عیبی ندارد، جوانیم و ان‌شاءالله کار می‌کنیم و پرداخت می‌کنیم (با خنده). دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد» جوانی که هنوز با حکم سرپرستی کار می‌کند، اما از پرداخت پاداش‌های وعده داده‌شده خبری نیست.

فدراسیون فوتبال در حالی دلیل لغو سفر تیم ملی فوتسال به برزیل را مسائل مالی عنوان می‌کند که همین فدراسیون قرار است برای برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا مبلغ ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار  هزینه کند! هزینه سرسام‌آوری که فدراسیون فوتبال اعلام کرده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آن را وزارت ورزش تقبل کرده و بقیه آن را هم هنوز نتوانسته تأمین کند. فدراسیون فوتبال که برای بازی دوستانه تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی نزدیک ۲ میلیارد تومان هزینه کرده تا تیم پنجاه‌وهشتم دنیا را به ایران بیاورد، نمی‌تواند منابع مالی اعزام تیم فوتسال به برزیل را تأمین کند؟ تمام این هزینه‌ها برای تیم ملی فوتبال انجام می‌شود تا این تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا قهرمان و باعث شادی مردم شود. آن وقت همین فدراسیون به تیم ملی فوتسال که عنوان سومی جهان را یدک می‌کشد بی‌توجهی و با این تیم همانند طفل سرراهی برخورد می‌کند.

این‌که برای موفقیت تیم ملی فوتبال هزینه شود کاری غیرمنطقی نیست اما اینکه سایر رشته‌ها در فدراسیون فوتبال نادیده گرفته شود، حتماً غیرمنطقی است.

بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به بسیاری از مسائل و مشکلات فوتسال و انصراف باشگاه‌های بزرگ از تیمداری، باعث نزول این رشته و فرار بازیکنان ملی‌پوش به خارج از کشور شده است، اتفاقی که دیر یا زود تأثیرات آن را در بدنه فوتسال و نتیجه‌گیری‌های این رشته در آسیا و جهان خواهیم دید.

به‌نظر می‌رسد راه‌حل مناسب برای فرار فوتسالی‌ها از این اتفاقات،‌ جدایی کمیته فوتسال از فدراسیون فوتبال است، اتفاقی که سال‌هاست اهالی فوتسال به‌دنبال آن هستند اما هیچ وقت این فرضیه حتی به واقعیت نزدیک هم نشده است. کمیته فوتسال که بودجه مشخصی از سوی فدراسیون فوتبال ندارد، قطعاً برای اعزام تیم‌هایش در مقاطع مختلف دچار مشکل خواهد شد و باید راهکار مناسبی برای این مسئله از سوی مسئولان کمیته فوتسال در نظر گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.