کد خبر : 123536
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1397 - 12:01
-

لک:حال فوتسال خوب نیست و نمی‌دانم چه کسی آن را مدیریت می‌کند/ لغو بازی‌های دوستانه، نشان بی‌برنامگی است/افراد تصمیم‌گیر متعلق به فوتسال نیستند

لک:حال فوتسال خوب نیست و نمی‌دانم چه کسی آن را مدیریت می‌کند/ لغو بازی‌های دوستانه، نشان بی‌برنامگی است/افراد تصمیم‌گیر متعلق به فوتسال نیستند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در این مورد که به نظر می‌رسد با ناکامی تیم جوانان ایران در المپیک جوانان و ناتوانی فدراسیون فوتبال در فراهم کردن دیدار مقابل برزیل، فوتسال روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، تصریح کرد: خیلی وقت است که چنین شرایطی داریم. پس از اینکه تیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در این مورد که به نظر می‌رسد با ناکامی تیم جوانان ایران در المپیک جوانان و ناتوانی فدراسیون فوتبال در فراهم کردن دیدار مقابل برزیل، فوتسال روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، تصریح کرد: خیلی وقت است که چنین شرایطی داریم. پس از اینکه تیم ملی فوتسال در جام حهانی سوم شد، به جای بهره‌برداری از این موضوع و رسیدگی به این رشته، اتفاقات بدی افتاد. بسیاری از تیم‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و میانگین دریافتی بازیکنان فوتسال در سال، ۳۰ میلیون تومان است. این در حالی است که افرادی که زیر پنج میلیون تومان در کشور حقوق می‌گیرند، زیر خط فقر هستند. ۳۰ میلیون تومان در سال هزینه رفت و آمد بازیکن هم نمی‌شود.
لک ادامه داد: اتخاذ تصمیماتی چون لغو بازی‌های دوستانه، نشان می‌دهد بی‌برنامگی در فوتسال وجود دارد. نمی‌دانم فوتسال ما را چه کسی مدیریت می‌کند. ما می‌توانستیم دیدارهای دوستانه مهمی مقابل برزیل برگزار کنیم که به راحتی لغو شد. فدراسیون فوتبال قرار بود فقط برای اعضای تیم ملی بلیت بگیرد. حذف تیم المپیک هم باید بررسی شود. در المپیک جوانان تیم بدی نداشتیم و فکر می‌کنم عدم وجود دیدارهای دوستانه مناسب با تیم‌های سطح بالا، به این تیم ضربه زد.
«واقعاً حال فوتسال خوب نیست و مشکلات زیادی در این رشته داریم.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: همه مربیان و بازیکنان می‌گویند توپ‌های لیگ برتر کیفیت خوبی ندارد، اما دوستان اصرار دارند که توپ‌ها باکیفیت است. مشخص است که مدیریت واحدی برای تصمیم‌گیری در فوتسال نداریم. انتخابات هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال هم چند ماه به تعویق افتاده است. بازیکنان خوب ما ایران را ترک کرده‌اند و این اتفاق حتماً در آینده به تیم ملی ضربه می‌زند. لیگ‌های کشورهایی که بازیکنان ایرانی در آن بازی می‌کنند، بی‌کیفیت است، اما مسائل مالی و تفاوت حقوق دریافتی بازیکنان باعث می‌شود آنها به کشورهای دیگر بروند.
سرمربی تیم گیتی‌پسند با بیان اینکه مدت‌هاست با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم، گفت:‌ متأسفانه افراد تصمیم‌گیر در فوتسال متعلق به این رشته نیستند. احساس می‌کنم افتخارآفرینی‌های فوتسال تبدیل به عادت شده و همه انتظار دارند این موفقیت‌ها همیشه به دست بیاید. باشگاه‌ها هم بضاعت مالی ندارند و در سفرهای خود نیز دچار مشکل هستند.
لک با اشاره به اینکه در سال‌های آینده بازیکنان ملی‌پوش بیشتری به لیگ‌های بی‌کیفیت اما متمول فوتسال جهان خواهند رفت، اظهار داشت: همه مشکلات به جایی می‌رسد که فوتسال ایران از لحاظ فنی هم آسیب ببیند و می‌بینیم این اتفاق در تیم امید رخ داده است. با رویه و مدیریت فعلی، بازیکنان بزرگ و حتی متوسط فوتسال ما به لیگ‌های کشورهای دیگر می‌روند و همین باعث کاهش کیفیت لیگ ما و تضعیف تیم ملی می‌شود.
رضا لک درباره پیروزی ۳ بر ۲ تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان مقابل حفاری اهواز در هفته سیزدهم لیگ برتر به تسنیم گفت: این مسابقه، بازی آخر ما در نیم‌فصل اول بود و دیدار سختی محسوب می‌شد. گیتی‌پسند همیشه کار سختی در اهواز دارد و در چند سال اخیر نتوانسته بود در این شهر پیروز شود. حفاری در نیمه اول از ما بهتر بود و ما نوع بازی مورد نظر را در زمین اجرا نکردیم. نیمه دوم اما مسلط بر بازی بودیم و علاوه بر به ثمر رساندن دو گل، چند موقعیت دیگر هم داشتیم. خدا را شکر سه امتیاز این بازی سخت و هیجان‌انگیز را به دست آوردیم.
وی درباره قهرمانی تیمش در نیم‌فصل اول گفت: گیتی‌پسند فصل قبل از صدر جدول دور شد و شاهد تغییرات زیادی برای لیگ امسال بود. به همین خاطر هدف اول ما این بود که خیلی زود به جایگاه خود برگردیم. اینکه یک نیم‌فصل در صدر جدول بمانیم، برای ما از لحاظ فنی خیلی مهم است. با این حال به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند. قهرمان لیگ در پایان ۲۶ هفته هم ممکن است تنها در پلی‌آف شرایط خوبی داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.