کد خبر : 123745
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1397 - 16:27
-

تجربه و هماهنگی برگ برنده گیتی‌پسند/ خط دفاعی سرخ‌پوشان نیاز به ترمیم دارد

تجربه و هماهنگی برگ برنده گیتی‌پسند/ خط دفاعی سرخ‌پوشان نیاز به ترمیم دارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال کشور به‌ پایان رسید که نماینده فوتسال اصفهان با ۹ پیروزی، یک تساوی و ۲ باخت و با مجموع ۳۱ امتیاز قهرمان نیم‌فصل نخست لیگ ۹۷ شد؛ شاگردان لک با ۵۶ گل زده و ۲۷ گل خورده به‌ عنوان قوی‌ترین خط حمله و دفاع لیگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال کشور به‌ پایان رسید که نماینده فوتسال اصفهان با ۹ پیروزی، یک تساوی و ۲ باخت و با مجموع ۳۱ امتیاز قهرمان نیم‌فصل نخست لیگ ۹۷ شد؛ شاگردان لک با ۵۶ گل زده و ۲۷ گل خورده به‌ عنوان قوی‌ترین خط حمله و دفاع لیگ شناخته شدند.

گیتی‌پسند که از فصل گذشته خاطرات خوبی به‌ همراه نداشت از بدو شروع نقل‌ و انتقالات نشان داد که به جز قهرمانی هدف دیگری در سر ندارد؛ با بازگشت سرمربی سابق این تیم گمانه زنی‌ها بر این بود که اتفاقات سال گذشته مجدداً تکرار خواهد شد اما بلافاصله پس از عقد قرارداد با ستارگانی همچون مهدی جاوید و مهران عالیقدر عزم این تیم برای رسیدن به‌ قهرمانی بر همگان مسجل شد.

پس از تکمیل کادر فنی و بازیکنان، گیتی‌پسند مدل ۹۷ تبدیل به غول فوتسال ایران شد، جمع شدن ستارگان کنار یکدیگر، امکانات سخت‌افزاری مناسب و حمایت مدیریت باشگاه امید برای از بین بردن خاطرات تلخ سال گذشته را بیشتر کرد؛ تا پایان هفته سیزدهم و نیم‌فصل تجربه بالای بازیکنان و عملکرد مثبت کادر فنی سبب شد بردهای سریالی این تیم شکل گیرد.

ضعف اولیه عادی بود

سرخ‌پوشان لیگ ۹۷ را با برد استارت زدند؛ در هفته نخست لیگ برتر شاگردان لک میزبان تیم جوان مقاومت البرز بودند و توانستند با نتیجه ۲ بر ۱ مهمان خود را شکست دهند؛ با وجود این‌که پیروز این دیدار گیتی‌پسند بود اما نتیجه این بازی قابل تأمل بود، تیم پر‌ستاره اصفهان با کمترین تفاضل فاتح میدان شد.

رضا صادقی مربی سابق گیتی‌پسند و کارشناس فوتسال در خصوص عملکرد گیتی‌پسند در هفته نخست اذعان داشت: تغییراتی که گیتی‌پسند در ابتدای فصل داشت باعث عدم هماهنگی میان بازیکنان و برهم ریختگی نظم فنی این تیم بود، این امر در هفته‌های ابتدایی بسیار ساده و پیش پا افتاده است.

وی ادامه داد: همین عدم هماهنگی باعث شد گیتی‌پسند برد خفیفی مقابل مقاومت داشته باشد و با کمترین اختلاف پیروز شود.

گام دوم سرخ‌پوشان شوک برانگیز‌تر از بازی نخست این تیم بود، گیتی‌پسند مقابل میزبان خود تیم محمد سیما قم به تساوی رسید تا روی کاغذ نتایج سال قبل مجددا تکرار شود؛ سرخ‌پوشان سال گذشته نیز مقابل تیم‌های ضعیف لیگ نتایج عجیبی را رقم زدند و هواداران دل‌نگران به استقبال هفته سوم رفتند، گیتی‌پسند قدر ۳ امتیاز از دست رفته این دیدار را در پایان نیم‌فصل دید.

صادقی در خصوص بازی دوم گیتی‌پسند گفت: مشکلات هفته اول گیتی‌پسند در هفته دوم نیز نمایان بود، در این دیدار هم گیتی‌پسند هماهنگی خوبی در زمین نداشت؛ در قم نیر نتیجه‌گیری بسیار مشکل است، سالن و سخت افزاری که در قم وجود دارد بسیار ضعیف است و بازیکنان گیتی‌پسند که با بهترین امکانات تمرین می‌کنند در زمین حریف ضعیف ظاهر می‌شوند.

ایستگاه سوم شاگردان لک نقطه اوج و انفجاری این تیم به‌شمار می‌رود، گیتی‌پسند که نقاط ضعف خود را در دو هفته ابتدایی برطرف کرده بود و بازیکنتانش به هماهنگی بیشتر رسیده بودند اولین جشنواره گل را مقابل مهمان خود شهرداری ساوه برپا کرد؛ سرخ‌پوشان با نتیجه ۶ برصفر مهمان خود را بدرقه هفته چهارم کردند تا علاوه بر صدر‌نشینی در غیبت رقیب اصلی خود مس سونگون که در جام باشگاه‌های آسیا به سرمی‌برد به تفاضل گل بالایی دست یابند.

مربی سابق گیتی‌پسند در خصوص سومین دیدار این تیم اضافه کرد: در این هفته هدف تکنیکی گیتی‌پسند و شرایط فنی این تیم به ثبات رسید و از طرف دیگر شهرداری ساوه نیز با مشکلات فراوانی به این دیدار رسید، از این رو هفته سوم برای گیتی‌پسند هفته بازسازی بود و نتیجه این دیدار به نظر من آغاز روند رو به رشد گیتی‌پسند بود.

آغاز بردهای سریالی سرخ‌پوشان

در هفته چهارم گیتی‌پسند به اوج هماهنگی رسید، شاگردان لک با تمرینات فنی بالا در هفته چهارم نشان دادند که به آمادگی خوبی دست یافتند و مشتری پر و پا قرص صدر جدول‌اند، شاگردان لک توانستند در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ میزبان خود تیم پارسیان شهر قدس را از شکست دهند تا تفاضل گل خود را در بهترین حالت حفظ کنند.

کارشناس فوتسال در خصوص تقابل گیتی‌پسند و پارسیان نیز اشاره کرد: پارسیان نیز همچون شهرداری ساوه تیم ضعیفی به‌شمار می‌رود و گیتی‌پسند نیز با توجه به کیفیت بالای تاکتیکی و هماهنگی میان بازیکنان توانست به‌ راحتی بهترین نتیجه را کسب کند.

هفته پنجم سرخ‌پوشان با امید بیشتری آغاز شد، در هفته پنجم گیتی‌پسند مهمان تیم جوان مقاومت البرز بود و توانست با نتیجه ۳ بر صفر از سد مهمان خود عبور کند؛ پس از این پیروزی جایگاه صدر جدولی شاگردان لک کامل دارای امنیت و ثبات شد، با این حال اصلی‌ترین رقیب این تیم مس سونگون نیز رقابت‌های لیگ خود را آغاز کرد.

در هفته ششم مهدی جاوید ستاره این تیم و آقای گل آسیا از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازگشت و به ترکیب این تیم اضافه شد؛ صادقی در خصوص پنجمین دیدار گیتی‌پسند اضافه کرد: مقاومت قرچک هم در این فصل دچار تنش های بسیاری بود، گیتی‌پسند توانست با تکیه بر همین اختشاشات میان این تیم بازی راحتی را مقابل قرچک به نمایش بگذارد؛ همیشه بازی با تیم‌های قرچک بسیار سخت بود اما همین تنش‌ها میان مقاومت اصل پیروزی گیتی‌پسند را رقم زد.

هفته ششم نیز برای گیتی‌پسند با برد همراه بود، نماینده فوتسال اصفهان توانست مقابل حریف خود سن‌ایچ ساوه با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری برسد؛ سن‌ایچ در این بازی نشان داد که شاید روی کاغذ تیم ضعیفی باشد اما مقابل تیم‌های بزرگ بهترین بازی را از خود نشان می‌دهد، گیتی‌پسند در این بازی با اختلاف کمی پیروز شد تا نتایج نشان دهند تیم‌‌های کوچک مقابل تیم‌های بزرگ بهترین بازی را از خود ارائه می‌دهند.

صادقی در خصوص بازی هفته ششم گفت: تجربه و هوش بازیکنان گیتی‌پسند در این دیدار این تیم را یاری کرد، اگر بازیکنان گیتی‌پسند تجربه بالای نداشتند قطعا نتیجه این دیدار تغیر می‌کرد؛ سن‌ایچ در این بازی بسیار با‌‌انگیزه و تکنیکی بازی کرد در حالی که می‌توان گفت بهترین بازی سن‌ایچ در لیگ مقابل گیتی‌پسند بود.

رویارویی با مدعیان از هفته هفتم

شش هفته ابتدایی لیگ برای شاگردان لک از لحاظ سطح فنی حریفان، هفته‌های آسان به‌شمار می‌رفت؛ آغاز بازی‌ با تیم‌های نامدار لیگ برای سرخ‌پوشان از هفته هفتم آغاز شد که این تیم در این هفته مهمان فرش‌آرا مشهد بود؛ گیتی‌پسند در یک بازی سخت و نفس‌گیر توانست مقابل حریف خود با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز میدان شود، نتیجه این دیدار برای رقیبان زنگ هشداری بود که حریف گیتی‌پسند تفاوتی ندارد این تیم صرفا برای پیروزی وارد میدان می‌شود.

صادقی در خصوص دیدار گیتی‌پسند و فرش‌آرا عنوان کرد: یکی از دلایل پیروزی گیتی‌پسند در این دیدار مالکیت بازی از ابتدا بود و سپهر محمدی نیز چندین سیو موفق داشت، مالکیت و تمرکز بازیکنان باعث شد روند بازی در دستان شاگردان لک باشد و بتواند با آرامش نتیجه را به‌ سود خود تمام کنند.

هشتمین دیدار گیتی‌‌پسند در لیگ رنگ و بوی خاصی داشت، بازیکنان لک میزبان آذرخش بندرعباسی بودند که از فصل با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کردند اما در لیگ جدید نتایج این تیم قابل تحسین بود؛ گیتی‌پسند مهمان هفته هشتم خود را نیز با نتیجه ۵ بر ۴ شکست داد، این نتیجه در حالی رقم خورد که سرخ‌پوشان کاملا مالکیت بازی را در دست داشتند اما برای بالا بردن تفاضل گل خود دست به پاورپلی زدند و در نهایت چند گل دریافت کردند.

کارشناس فوتسال در خصوص این بازی نیز اذعان داشت: گیتی‌پسند در این بازی نشان داد تا هفته هفتم در فاز حمله بسیار قوی کار می‌کند اما از این هفته تا پایان نیم‌فصل ضعف خط دفاعی و میانی گیتی‌پسند بسیار نمایان می‌شود؛ تزلزل در خط دفاع باعث شد بازی که گیتی‌پسند با تفاضل گل پیروز بوده به بازی با کمترین اختلاف گل در پیروزی تبدیل شود.

دوئل با قهرمان آسیا در تبریز

هفته نهم مهم‌ترین بازی فصل برگزار شد، مس سونگون ورزقان که چند هفته پیش از این دیدار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده بود میزبان گیتی‌پسند اصفهان بود؛ این دیدار برای دو تیم از لحاظ امتیازی اهمیت بالایی داشت اما در نهایت این مس بود که توانست در این دوئل پیروز شود و ۳ امتیاز حساس این بازی را کسب کند.

در این دیدار پس از ۸ هفته اولین شکست گیتی‌پسند رقم خود اما با این وجود سرخ‌پوشان که امتیازات خوبی در طول هشت هفته گذشته کسب کرده بودند همچنان صدرنشین جدول ماندند.

صادقی در خصوص تقابل گیتی‌پسند با قهرمان آسیا اذعان داشت: این دو تیم در چند سال گذشته اصلی‌ترین رقیبان  یکدیگر محسوب می‌شوند، بازی این دو تیم با یکدیگر از حساسیت خاصی برخوردار است؛ اشتباهات فردی باعث شکست گیتی‌پسند در این دیدار شد، گیتی‌پسند در این دیدار خلاقیت‌های زیادی برای گل زدن به خرج داد و گلزنی کرد اما تمرکز بازیکنان این تیم برای حفظ دروازه از دست رفت و بازنده میدان گیتی‌پسند شد.

پس از اولین باخت سرخ‌پوشان مقابل مس، در هفته دهم گیتی‌پسند میزبان ارژن فارس بود، این دیدار که حواشی‌های زیادی داشت و به سود میزبان به‌پایان رسید و گیتی‌پسند با نتیجه ۶ بر ۲ مهمان خود را بدرقه کرد، در این دیدار نیز گیتی‌پسند در پی بالا بردن تفاضل گل خود در جدول بود و نتیجه کسب شده در این دیدار باب میل شاگردان لک بود.

رضا صادقی در خصوص این دیدار نیز تصریح کرد: ارژن یکی از مدعیان میانی لیگ است، آنالیز گیتی‌پسند بسیار در این بازی مهم بود و همین موضوع باعث شد کادر فنی گیتی‌پسند به خوبی نقاط ضعف ارژن را شناسایی کنند و با بهترین نتیجه به‌ پیروزی برسند.

دومین شکست گیتی‌پسند مقابل دومین رقیب اصلی

مهم‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر مصاف شهروند ساری و گیتی‌پسند اصفهان به‌شمار می‌رفت، سرخ‌پوشان برای دومین بازی سخت و مهم خود به ساری لشکر‌کشی کردند اما نتواستند قلعه عقاب‌ها را فتح کنند؛ زلزله روز قبل بازی و جو بسیاری سنگین سالن شهید حسینی ساری مانع پیروزی گیتی‌پسند و نتیجه این دیدار ۳ بر ۲ به‌ سود شهروند پایان یافت تا سرخ‌پوشان در دومین بازی سخت و حساس خود مغلوب شوند.

صادقی در خصوص شکست گیتی‌پسند مقابل شهروند ساری گفت: زمین ساری برای رقابت‌های لیگ برتر واقعا استاندارد نیست، زمانی که گیتی‌پسند در سالن پیروزی که جز بهترین سالن‌های لیگ است تمرین می‌کند بدون شک بازی در سالن بی‌کیفیت ساری سخت است؛ گیتی‌پسند نتوانست تکنیک‌های خود را در ساری اجرا کند و به نظر من کیفیت سالن مهم‌ترین دلیل باخت سرخ‌پوشان بود.

وی ادامه داد: علاوه بر کیفیت زمین در دقایق پایانی بازیکنان گیتی‌پسند نیز تمرکز خود را از دست دادند و نتواسنتد از موقعیت‌های خود به‌ خوبی استفاده کنند.

تیر خلاص لک برای حفظ صدرنشینی و حاشیه امنیت تفاضل گل

هفته دوازدهم یکی از پر‌گل‌ترین بازی‌های گیتی‌پسند برگزار شد، صدرنشین لیگ برتر میزبان تیم قعر جدولی اهورا بهبهان بود و توانست با نتیجه ۸ بر ۳ مهمان خود را گل‌باران کند؛ سرخ‌پوشان عطش گلزنی را در این بازی به‌ خوبی نشان دادند، با وجود برتری گیتی‌پسند در این بازی لک مجددا به سیستم پاورپلی روی آورد تا تفاضل گل خود را بالا ببرد اما شانس با او همراه نبود و گل زدن جایگزین گل خوردن شد، سرخ‌پوشان توسط سیستم پاور پلی خودشان دو گل از اهورا بهبهان دریافت کردند، اما سه امتیاز شیرین این بازی و توقف مس سونگون تیر خلاصی برای قهرمانی نیم فصل نماینده فوتسال اصفهان بود.

صادقی در خصوص جشنواره گل گیتی‌پسند مقابل اهورا اشاره داشت: اهورا تیم تازه‌وارد لیگ است و پتانسیل رودرویی با تیم‌های بزرگی همچون گیتی‌پسند ندارد، همین ضعف تیم مقابل باعث شد گیتی‌پسند بهترین نتیجه را کسب کند.

شکستن طلسم ۷ ساله حفاری، خستگی نیم‌فصل را به در کرد

در آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ ۹۷ گیتی‌پسند مهمان رقیب دیرینه خود حفاری بود، اهوازی‌ها که رابطه خوبی با سرخ‌پوشان ندارند و به سه امتیاز حساس این دیدار احتیاج داشتند نتواستند به پیروزی برسند تا طلسم ۷ ساله این تیم مقابل غول فوتسال ایران باطل شود؛ گیتی‌پسند با نتیجه ۳ بر ۲ حفاری را شکست داد تا قهرمانی نیم فصل خود را در اهواز و میان هواداران حفاری جشن بگیرد.

کارشناس فوتسال در خصوص آخرین دیدار گیتی‌پسند در نیم‌فصل اول لیگ ۹۷ اشاره کرد: حفاری امسال بهترین بازیکنان خود را از دست داد حفاری در این دیدار به کم‌تجربه بودن بازیکنان خود باخت، گیتی‌پسند نیز در این بازی دچار حواشی‌های زیادی شد، استرسی که روی بازیکنان پیش از شروع بازی نمایان بود که بازیکنان با شرایط خوبی وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: استرس باعث شد بازیکنان این تیم عملکرد مناسبی را از خود نشان ندهند اما در پایان تجربه بازیکنان گیتی‌پسند به کمک این تیم آمد و باعث شد نتیجه این دیدار به سود سرخ‌پوشان به پایان رسد.

گیتی‌پسند تشنه گل‌زنی

با توجه به نتایج کسب شده این تیم در سیزده هفته گذشته تمرکز بیش از حد شاگردان لک برای گلزنی و بالا بردن تفاضل گل به‌شدت مشهود است، سرخ‌پوشان که سال گذشته به دلیل تفاضل کمتر بسیار متضرر شدند امسال با برنامه قبلی قصد دارند با بهترین تفاضل به سمت قهرمانی بروند، این عطش گلزنی در مواقعی به ضرر این تیم نیز تمام شده، سرخ‌پوشان در چند دیدار خود با وجود برتری مطمئن مقابل حریفان دست به پاورپلی زدند که حتی در بعضی دیدار‌ها همین موضوع باعث گل خورد این تیم نیز شد.

صادقی در این خصوص اذعان داشت: بالا بردن تفاضل گل یک امر طبیعی در فوتسال است اما تمرکز بیش از حد لک برای گلزنی آماده‌سازی بازیکنانش برای پلی‌آف است؛ شاگردان لک با پاور پلی کردن در بازی‌های لیگ نقاط ضعف خود را برای پلی‌آف برطرف می‌کنند.

نماینده فوتسال اصفهان با اقتدار و بهترین نتیجه نیم فصل ابتدایی لیگ را به پایان رساند، شاگردان لک با تمرکز و انسجام تیمی نام دلهره‌آوری را برای دیگر رقیبان ساخته‌اند، اگر روند رو به رشد گیتی‌پسند همچون نیم‌فصل اول در نیم فصل دوم نیز حفظ شود جام قهرمانی لیگ ۹۷ در دستان محمد کشاورز و به نام گیتی‌پسند نام‌گذاری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.