کد خبر : 123902
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397 - 16:13
دسته‌بندی نشده
-

قانون بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال اجرا نمی‎شود؟

قانون بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال اجرا نمی‎شود؟
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تداوم اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته در وزارت ورزش و جوانان گفت: اجرای این قانون را در فدراسیون ها اجرا کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تداوم اجرای قانون منع به کار گیری بازنشسته در وزارت ورزش و جوانان گفت: اجرای این قانون را در فدراسیون ها اجرا کرده ایم.
این تازه ترین اظهار نظر سلطانی فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان است. اما هنوز هم برای خیلی جای سوال است که فدراسیون فوتبال شامل این قانون می شود یا نه؟

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف که در قوه قضائیه مشغول بکار است در پاسخ به این سوال می گوید فدراسیون فوتبال بر اساس تعاریف و قوانینی که وجود دارد نهاد دولتی به حساب نمی آید و این قانون در فدراسیون فوتبال اجراء نخواهد شد.

او در توضیح بیشتر این قانون می گوید: بر اساس ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری موسسه یا نهاد عمومی غیر دولتی واحد سازمانی مشخصی است که ضمن داشتن استقلال حقوقی با تصویب مجلس شورای اسلامی عهده دار وظایف و خدماتی است که جنبه عمومی دارد و بیش از پنجاه درصد بودجه آن از محل منابع غیر دولتی تامین می گردد. مطابق بند ۱۱ ماده واحده قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی، فدراسیونهای ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیر دولتی است. در ماده ۱۳ قانون محاسبات کشور آمده است وجوه عمومی عبارت است از نقدینه های مربوط به وزراتخانه ها و موسسات دولتی و شرکتهای دولتی و نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی که متعلق حق افراد و موسسات خصوصی نیست و منحصرا برای مصارف عمومی به موجب قانون قابل دخل و تصرف می باشد و از آنجائیکه بر اساس قوانین و مقررات فیفا فدراسیون فوتبال نباید دولتی و تحت نظارت و اداره دولت باشد در سال ۱۳۷۶ اساسنامه فدراسیون با این نگرش تنظیم و به تجویز قانون الحاق بندهای ۱۱ و ۱۲ به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب یازدهم خرداد هفتاد و شش به تصویب هیات وزیران رسیده است.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در نهایت در پاسخ به این سوال که با توجه به تعاریف و قوانین موجود آیا این قانون در فدراسیون فوتبال اجراء می شود یا نه گفت: پر واضح است از آنجائیکه در ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری تصدی بیش از یک پست سازمانی که تعریف آن در ماده ۶ همان قانون منعکس است، برای کلیه کارمندان دولت ممنوع است. لذا بنابر آنچه که گذشت نمی‌توان فدراسیون فوتبال را دولتی و مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان دانست.

خبرنگار: محمدرضا برگی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.