کد خبر : 124083
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 13:17
-

شمس:دیدار تاج با اینفانتینو برای میزبانی جام جهانی نبود برای مسئله بازنشستگی بوده است /آقایان نمی‌خواهند برای فوتسال هزینه کنند/ ۱۳ سال است منتظر انتخابات هیات رئیسه هستیم

شمس:دیدار تاج با اینفانتینو برای میزبانی جام جهانی نبود برای مسئله بازنشستگی بوده است /آقایان نمی‌خواهند برای فوتسال هزینه کنند/ ۱۳ سال است منتظر انتخابات هیات رئیسه هستیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد عدم بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال، گفت: همانطور که یک ماه پیش اعلام کردم رئیس فدراسیون فوتبال ایران فرد دیگری است و این فرد تصمیم می‌گیرد برای چه تیمی هزینه و یا چه تیمی حق برگزار کردن بازی‌های تدارکاتی چه در داخل و چه در خارج

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد عدم بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال، گفت: همانطور که یک ماه پیش اعلام کردم رئیس فدراسیون فوتبال ایران فرد دیگری است و این فرد تصمیم می‌گیرد برای چه تیمی هزینه و یا چه تیمی حق برگزار کردن بازی‌های تدارکاتی چه در داخل و چه در خارج از کشور را دارد.

* آقایان هزینه بلیت ۶۰ ملییونی به برزیل را از کجا آورده‌اند؟

وی در ادامه گفت: متاسفانه نمی‌دانم چرا آقایان با صراحت اعلام نمی‌کنند که تصمیم‌گیرنده در فدراسیون کی روش سرمربی تیم ملی است. آنها مدعی هستند و به دروغ اعلام می‌کنند یکی از علت‌های لغو  بازی با برزیل هزینه بلیت پرواز است که  این هزینه  ۶۰ میلیون تومان است  در صورتیکه این بلیت برای هر نفر به صورت رفت و برگشت ۱۵ میلیون و۸۰۰ هزار تومان است. سوالی که مطرح است آقایان قیمت بلیت ۶۰ میلیون را از کجا آورده اند که اینقدر با صراحت آن هم در رسانه‌ها اعلام می کنند و به هیچ کسی هم پاسخگو نیستند.

* چقدر در مدیریت ضعیف شده‌ایم که یک خارجی تصمیم گیرنده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: اگر آقایان جرات داشته باشند و واقعیت را بگویند که مشکل  عدم حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت برزیل چه بوده فکر نکنم کسی از دست آنها ناراحت شود. ما بازی با یکی از بهترین‌های فوتسال دنیا که در حال حاضر هم دارای رتبه نخست جهان است را از دست داده‌ایم و دقیقا در همان تاریخ و در فوتبال با تیم ملی بولیوی بازی می‌کنیم که در رنکینگ دنیا اصلا مطرح نبوده است.چقدر ما در بحث مدیریتی ضعیف شدیم که یک فرد خارجی تصمیم نهایی را در فدراسیون فوتبال می‌گیرد.

شمس افزود: فوتسال از نظر آقایان فدراسیون‌نشین رشته‌ ورزشی نیست که  بخواهند برای آن هزینه کنند و همانطور که اطلاع دارید یکی پس از دیگری اردوها و بازیهای تدارکاتی آن لغو می‌شود. این موضوع در حالی است که کمتر از ۲ سال به جام جهانی ۲۰۲۰ باقی مانده و همه تیمها بازی های تدارکاتی با تیم های مطرح و هم طراز خود را انجام می‌دهند و برای رقابتهای جام جهانی آماده می‌شوند اما متاسفانه برعکس همانطور که گفتم بازی های تدارکاتی تیم ملی یکی پس از دیگری لغو می شود.

* فوتسال رشته‌ای نیست که آقایان در فدراسیون بخواهند برایش هزینه کنند

وی در پاسخ به این سوال که علت چه بود که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ را به ایران ندادند، گفت: از اول هم مشخص بود که فیفا میزبانی را به ایران نمی‌دهد و کسانی که در فیفا سررشته دارند این موضوع را به خوبی می‌دانستند و پیش‌بینی من هم همین بود. حتی در چند مصاحبه قبلی خود این موضوع را با صراحت اعلام کرده بودم که فیفا هرگز اجازه میزبانی جام جهانی را به ایران را نمی‌دهد. در این رابطه چند مشکل وجود داشت. یک ورود بانوان به سالن مسابقات و دوم اینکه  ۲۴ تیم در این مسابقات حضور دارند و باید در ۶ گروه ۴ تیمی با هم بازی کنند و ما باید برای این مسابقات سالن‌های هم‌شکل و استانداردی داشته باشیم که بتوانیم بازی‌های جام جهانی را میزبانی کنیم که در حال حاضر ما فاقد این گونه سالن‌ها هستیم و فقط ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی است.

*تاج نمی تواند با یک  ملاقات  با رئیس فیفا  میزبانی جام جهانی را بگیرد

شمس در ادامه تصریح کرد: اگر به لیتوانی میزبانی جام جهانی را دادند یکی از دلایلش این بود که این کشور در سال گذشته میزبان المپیک کارگری در فوتسال بوده و امسال هم قرار است جام ملت‌های اروپا در فوتسال بانوان را میزبانی کند. این موضوع اینگونه نیست که تاج با یک ملاقات با رئیس فیفا بتواند میزبانی جام جهانی را بگیرد و بعد مدعی شود که موضوع میزبانی جام جهانی حل شده، حالا مشخص شده که آقایان کارهای دیگری علاوه بر میزبانی جام جهانی داشته اند و تا آنجا که می‌دانم یکی از آن کارها جلوگیری از بکارگیری قانون منع استفاده از بازنشسته‌ها در ایران بوده است.

 * ۱۳ سال است که منتظر انتخابات هیات رئیسه هستیم

شمس همچنین در مورد انتخاب هیأت رئیسه کمیته فوتسال گفت: ۱۳ سال است که آقایان قول می‌دهند هیأت رئیسه کمیته فوتسال عوض می‌شود اما در نتیجه می‌بینیم باز همان نفرات با لابی انتخاب می‌شوند. من همین امروز باز اعلام می‌کنم اگر انتخاباتی برگزار شود به غیر از یکی دو نفر هیچ تغییراتی نداریم. باز همان افرادی که در لیگ تیم ندارند انتخاب می شوند و تصمیم‌گیرنده هستند.جامعه فوتسال نباید توقع داشته باشد با انتخابات در هیأت رئیسه چیزی در فوتسال عوض شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم سلطانی‌فر وزیر ورزش روی حرف خود بماند و بازنشسته‌هایی که در هیأت‌های ورزشی فعالیت دارند را از کار معاف و تغییر تحولی در این فدراسیونها به وجود آورد.در صورتیکه این کار عملی شود آرزوی چندین ساله فوتسالی‌ها و فوتبالی‌ها که سالیان سال منتظرش هستند به سرانجام می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.