کد خبر : 124090
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 9:56
-

مقاومت برای ماندن زیاد است اما فدراسیون خصوصی نیست

مقاومت برای ماندن زیاد است اما فدراسیون خصوصی نیست

به گرارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آخرین اساسنامه به تایید رسیده توسط هیات وزیران هم خصوصی بودن فدراسیون را تایید نمی‌کند و این یعنی فدراسیون فوتبال طبق قوانین داخلی شامل قوانین دولتی می‌شود. به این ترتیب بازنشسته‌ها باید فدراسیون فوتبال را ترک کنند، اما مقاومت در این خصوص زیاد است. از آنجایی که گویا مسئولان فدراسیون

به گرارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آخرین اساسنامه به تایید رسیده توسط هیات وزیران هم خصوصی بودن فدراسیون را تایید نمی‌کند و این یعنی فدراسیون فوتبال طبق قوانین داخلی شامل قوانین دولتی می‌شود. به این ترتیب بازنشسته‌ها باید فدراسیون فوتبال را ترک کنند، اما مقاومت در این خصوص زیاد است. از آنجایی که گویا مسئولان فدراسیون فوتبال سال‌ها پیش به فیفا اعلام کرده‌اند خصوصی هستند، در‌حالی که اساسنامه مورد تایید آنها چنین موضوعی را نشان نمی‌دهد.

حالا موضوع منع به کارگیری بازنشسته‌ها در‌حالی در فدراسیون فوتبال به چالشی بزرگ تبدیل شده که مهدی تاج هم اخیرا اعلام کرده است در‌صورتی که فدراسیون شامل قوانین دولتی شود، از قانون تمکین خواهد کرد. رئیس فدراسیون فوتبال این منظور را دارد که فدراسیون فوتبال مشمول قوانین دولتی نمی‌شود و نهادی عمومی و غیر‌دولتی است، هرچند اساسنامه به تایید رسیده مطلب دیگری را می‌رساند.

ماجرای ابلاغ سال ۹۵

ابهامات اما از درون فدراسیون ایجاد می‌شود، جایی که دو سال پیش و در زمان دبیرکلی علیرضا اسدی در فدراسیون فوتبال، این قانون به بازنشسته‌های فدراسیون ابلاغ شده بود. آبان‌ماه ۹۵ و پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در مجلس شورای اسلامی، اسدی طبق دستور به بازنشسته‌ها حکم پایان کارشان را ابلاغ کرد. دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال، تاریخ اول آذرماه را پایان کار بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که طبق همین دستور غلامرضا بهروان، علی کاظمی و مصطفی شهبازی با ۲۳ روز تأخیر از سازمان لیگ رفتند تا جوان‌ترها جای آنها را بگیرند.

۳۰ بازنشسته و ۳ جدا شده

این اتفاق و تغییرات در فوتبال درحالی رخ داد که همان زمان بیش از ۳۰ نفر مشمول ابلاغ علیرضا اسدی می‌شدند، اما فقط سه نفر پست‌های خود را ترک کردند. موضوعی که کمی عجیب به نظر می‌رسید و این سوال را ایجاد کرد که چه کسانی مانع از اجرای قانون در فدراسیون فوتبال شدند؟ این در شرایطی است که گفته می‌شود بسیاری از مسئولان عالی رتبه فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج، علی کفاشیان، محمود اسلامیان، محمدرضا ساکت، فریدون اصفهانیان و غلامرضا طالقانی بازنشسته هستند. یعنی حلقه اول و دوم قدرت در فدراسیون همان زمان مشمول این قانون می‌شدند و این سوال ایجاد می‌شود که آیا این حلقه‌های قدرت مانع از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال شده‌اند؟

تغییر قوانین در ۲ سال!

موضوع بعدی که با افشای این مطلب (ابلاغ و اجرای منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در فوتبال توسط علیرضا اسدی) مساله ایجاد می‌کند و چالش برانگیز است، مربوط به تناقض‌هایی می‌شود که حالا فدراسیون دچار آن شده است. از مهدی تاج و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال باید این سوال را پرسید چگونه دو سال پیش فدراسیون شامل قوانین دولتی می‌شد و حتی سه عضو اصلی فدراسیون فوتبال در سازمان لیگ کار خود را ترک کردند، اما حالا پس از گذشت دو سال قوانین دولتی شامل حال سایر افراد نمی‌شود؟ آیا در این دو سال قانون تغییر کرده یا اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال دچار تغییرات شده است؟ قوانین که تغییر نکرده و سفت و سخت‌تر شده و اساسنامه فدراسیون فوتبال هم سال‌هاست تغییری نداشته است.

حقیقت به فیفا اعلام نشده؟

حالا این سوال مطرح شده که چه چیزی عامل این می‌شود که فوتبالی‌ها مقابل قانون مقاومت کرده و خود را شامل قوانین دولتی ندانند؟ آیا در این بین سال‌ها پیش حقیقت به فیفا اعلام نشده است و فدراسیون فوتبال را نهادی خصوصی معرفی کرده‌اند که حالا با اجرای قوانین دولتی، فدراسیون فوتبال زیر سوال می‌رود؟ آیا می‌توان با تکیه به نامه دو سال پیش علیرضا اسدی و رفتن بهروان، کاظمی و شهبازی از فوتبال، بازنشسته‌های فدراسیون را به سمت در خروجی هدایت کرد؟ باید دید پاسخ مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال در این زمینه چیست؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.