کد خبر : 124546
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 - 15:02
-

به پنج دلیل فدراسیونی ها مشمول قانون منع خواهد شد/کفاشیان ، ترابیان و سلیمانی رفتنی شدند

به پنج دلیل فدراسیونی ها مشمول قانون منع خواهد شد/کفاشیان ، ترابیان و سلیمانی رفتنی شدند
با اعلام رییس مجلس شورای اسلامی بازنشسته های فدراسیون فوتبال به زودی باید سمت شان را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی لاریجانی رییس قوه مقننه صبح امروز با رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال دیدار کرد. در این دیدار مهدی تاج رییس فدراسیون درخصوص موفقیت های تیم های ملی در سطوح مختلف توضیحاتی را ارائه کرد. لاریجانی نیز بابت موفقیت های کسب شده در بخش های مختلف از مسئولان فدراسیون فوتبال و به خصوص مهدی تاج تشکر و قدردانی کرد.

مهم ترین بخش این دیدار به حرف های لاریجانی درباره قانون بازنشستگی اختصاص داشت که رییس مجلس شورای اسلامی صراحتا اعلام کرد فدراسیون فوتبال هم شامل قانون جدید می شود و مدیران بازنشسته باید هرچه سریع تر سمت شان را ترک کنند. لاریجانی درباره اینکه گفته می شود فدراسیون فوتبال غیر دولتی است، بیان کرد: «در گذشته هم بارها عنوان شده که فدراسیون فوتبال نیز مانند سایر فدراسیون های ورزشی به هیچ وجه دولتی نیست و از نظر قوانین نیز وزارت ورزش دخالتی در عزل و نصب های این فدراسیون ورزشی ندارد که در این راستا اگر شبهه‌ای هم وجود داشته باشد، قابل رفع است.»

وی در ادامه گفت: «این موضوع کاملا روشن است که دولت‌ در عزل و نصب فدراسیون‌ها هیچ نقشی ندارد، اگر نیاز است در این زمینه مجلس می‌تواند به صورت مکتوب این مسئله را برای فدراسیون روشن کند تا فدراسیون بر این اساس با فیفا مکاتبه داشته باشند تا مسئله برای فیفا هم شفاف شود.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: «معاونت قوانین مجلس نیز همزمان با نامه ای که شما از فیفا برای بنده ارسال کردید، درخصوص دولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون ها و قانون اخیر مجلس گزارش مبسوطی را ارائه کرده است که درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان صراحتاً اعلام شده فدراسیون فوتبال به ۵ دلیل مشمول این قانون خواهد شد.»

لاریجانی در بخش دیگری از حرف هایش صراحتا اعلام کرد مدیران بازنشسته فوتبال باید سمت شان را هرچه سریع تر ترک کنند. او گفت: «بنابراین مدیران فدراسیون‌ فوتبال بدون دخالت دولت و برا ساس اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزیده می شوند ولی شامل قانون بازنشستگی خواهند شد. اما اینکه در آینده آیا شما بتوانید از قانون خود را مستثنی کنید یا خیر، موضوع دیگری است که نیازمند طرح و لایحه ای مجزاست و یقیناً به زمان اجرای قانون فعلی نخواهد رسید.»
وی درباره اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال بر اساس قوانین فیفا نباید تحت تاثیر اشخاص ثالث قرار داشته باشد، تاکید کرد: «با قانون مجلس این انتخابات به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، در واقع مجلس قانونی برای ورزش کشور وضع نمی کند، بلکه این قانون برای تعیین تکلیف بازنشستگان کشور است.»

به این ترتیب مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که تعدادشان کم هم نیست باید هرچه سریع تر سمت خود را ترک کنند. مهدی تاج رییس، محمدرضا ساکت دبیرکل، علی کفاشیان و حیدربهاروند نواب رییس و محمود اسلامیان و فریدون اصفهانیان نیز از اعضای هیات رییسه فدراسیون مدیران اصلی و همچنین ترابیان و سلیمانی از فوتسال بازنشسته ای هستند که درباره ماندن یا رفتن شان ابهام هایی وجود داشت اما با حرف های لاریجانی در این خصوص به نظر می رسد طی روزهای آینده از فوتبال رفتنی شوند و صندلی شان را به افراد دیگری بدهند.

این در حالی است که تاج و همکارانش هنوز در این باره اظهارنظری رسمی نداشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.