کد خبر : 124572
تاریخ انتشار : جمعه 18 آبان 1397 - 10:14
-

تغییر سازوکار پلی‌آف لیگ برتر فوتسال/ تیم‌های اول و دوم تا فینال به هم نمی رسند/ وقت اضافه افزایش یافت

تغییر سازوکار پلی‌آف لیگ برتر فوتسال/ تیم‌های اول و دوم تا فینال به هم نمی رسند/ وقت اضافه افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، لیگ برتر فوتسال امسال برای اولین بار است به صورت پلی‌آفی برگزار می‌شود و سازوکار مرحله حذفی مسابقات که بعد از گذشت نیم فصل اول از سوی کمیته فوتسال اعلام شده بود، انتقادهای بسیاری را در پی داشت. از همین‌رو کمیته فوتسال و سازمان لیگ در پی اعتراض‌های باشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، لیگ برتر فوتسال امسال برای اولین بار است به صورت پلی‌آفی برگزار می‌شود و سازوکار مرحله حذفی مسابقات که بعد از گذشت نیم فصل اول از سوی کمیته فوتسال اعلام شده بود، انتقادهای بسیاری را در پی داشت. از همین‌رو کمیته فوتسال و سازمان لیگ در پی اعتراض‌های باشگاه‌ها دست به کار شده و برخی از ایرادها را برطرف کردند.

یکی از موارد مورد نقد، احتمال برخورد تیم اول و دوم لیگ در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف بود. در اصلاحیه آیین‌نامه مسابقات، تیم‌های اول و دوم تنها در فینال به هم خواهند رسید. به این ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی نیز برنده بازی تیم‌های اول و هشتم با برنده بازی تیم‌های چهارم و پنجم بازی کرده و برنده بازی تیم‌های دوم و هفتم با برنده بازی تیم‌های سوم و ششم مصاف خواهد کرد.

سازمان لیگ اما تغییری در تعداد بازی‌های مرحله پلی‌آف ایجاد نکرد و در مرحله یک چهارم نهایی، سه بازی انجام خواهد شد. همچنین در مرحله نیمه‌نهایی، دو بازی به صورت رفت و برگشت انجام شده و برنده براساس گل‌های زده بیشتر در خانه حریف مشخص می‌شود. تنها تغییر اعمال شده، افزایش وقت اضافه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال است و این زمان از سه دقیقه به پنج دقیقه افزایش پیدا کرده است.

نحوه انتخاب میزبان و میهمان در بازی فینال نیز براساس رتبه دو تیم در جدول رده‌بندی انجام خواهد شد و تیمی که رتبه بهتری داشته باشد در بازی رفت، مهمان و در بازی برگشت میزبان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.