کد خبر : 126267
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 16:53
-

شمسایی:می خواهند هم حسن زاده را خراب کنند هم فوتسال را/ زمانی که من بهترین بازیکن آسیا شدم حق حیدریان بود/ جاوید با جایزه نگرفتن بیشتر مطرح شد

شمسایی:می خواهند هم حسن زاده را خراب کنند هم فوتسال را/ زمانی که من بهترین بازیکن آسیا شدم حق حیدریان بود/ جاوید با جایزه نگرفتن بیشتر مطرح شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،این روزها بحث بر سر انتخاب برترین های آسیا شدت گرفته و چند ملی پوش کشورمان معتقدند عواملی بیرون از زمین در انتخاب برترین بازیکن دخالت دارد. آنها بدون اینکه حسن زاده را در این قضیه دخیل بدانند معتقدند عوامل و افردی نمی خواهند این جایزه به برخی بازیکنان برسد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،این روزها بحث بر سر انتخاب برترین های آسیا شدت گرفته و چند ملی پوش کشورمان معتقدند عواملی بیرون از زمین در انتخاب برترین بازیکن دخالت دارد. آنها بدون اینکه حسن زاده را در این قضیه دخیل بدانند معتقدند عوامل و افردی نمی خواهند این جایزه به برخی بازیکنان برسد. در این میان وحید شمسایی شاخص ترین چهره فوتسال ما که چندین بار این جایزه را برده سوژه خوبی برای مصاحبه است. پای صحبتهای او نشستیم تا نظر شمسایی را در این باره بدانیم:

آقای شمسایی این روزها بحث بر سر عدم انتخاب مهدی جاوید به عنوان برترین بازیکن و عدم حضور حسین طیبی در جمع سه بازیکن برتر آسیا وجود دارد.نظر شما در این باره چیست؟

یکسری چیزها انتخابی است و این انتخاب دست افراد دیگری است و یکسری واقعیت ها هست که نمی توانی از آن فرار کنی.منظور من مهدی جاوید است که از بعد از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۶ به فوتسالیست متفاوتی تبدیل شد و در جام جهانی جزو بهترین های ایران بوده و بعد از آنهم در لیگ برتر ،جام باشگاه ها آسیا و تیم ملی بهترین عناوین فردی و تیمی را کسب کرده است. با لبنانی که تنها یکبار با سفالمنش از گروه خود صعود کرد به جمع ۴ تیم برتر جام باشگاه های آسیا آمد و در لیگ خودمان هم تاثیرش را کاملا مشاهده می کنیم که دو فصل بهترین بازیکن و گلزن بوده است. جاوید ۵۰ درصد افتخارات آسیایی سال قبل را کسب کرده که هیچ بازیکنی ندارد آن هم بهترین بازیکن جام باشگاه های آسیا و آقای گلی جام باشگاه های آسیاست.فکر میکنم این جایزه ندادن به جاوید باعث شد بیشتر دیده شود و شایستگی هایش به چشم بیاید. من معتقدم حتی جای فرهاد توکلی هم در جمع بهترین ها خالی بود. بازیکنی که هم در تیم ملی هم در جام باشگاه های آسیا درخشش خوبی داشت و در چندین بازی این دو تورنمنت به عنوان بهترین بازیکن هم انتخاب شد.

اینکه مسائل بیرونی در انتخاب بهترین بازیکن دخیل است را قبول دارید؟

اول این را بگویم که انتخاب حسن زاده به عنوان بهترین بازیکن آسیا را تبربک می گویم. اصغر افتخار فوتسال کشور است و از زمانی که جوان بوده همبازی من بوده و شاگرد من هم بوده است.از جوانی انگیزه زیادی داشت و یکی از مفاخر فوتسال ماست.الان بخواهیم این موضوع را موشکافی کنیم که انتخاب او درست بوده یا نه کار شایسته ای نیست اما بگذارید من دو مورد را در مورد کنفدراسیون فوتبال آسیا بگویم که مشخص شود چه اشتباهاتی دارند. یکی اینکه من با نزدیک به ۱۹۰ گل بهترین گلزن ادوار جام ملتهای آسیا هستم اما در سایت AFC زده اند که سوفاووت با ۷۱ گل بهترین گلزن آسیاست. من در سه دوره اول حضورم در این مسابقات نزدیک به ۹۰ گل زدم. دیگری هم اینکه AFC  زده من سه دوره بهترین بازیکن آسیا شدم در حالی که ویترین خانه من این را نمی گوید و من ۵ جایزه رسمی بهترین بازیکن آسیا را دارم که هر کسی دوست دارد می تواند دوربینش را بیاورد و عکس و فیلم بگیرد.اینکه این اشتباهات می شود از صدقه سری دوستانی است که مدعی کشور دوستی هستند.من در دوره ای بهترین بازیکن شدم که نفراتی مثل حیدریان، داداشی، ناصری،بابک معصومی ،کاظم محمدی و … جزو بهترینها بودند.یکسال هم جایزه را به من نداند و به یک ژاپنی دادند در حالی که حق من بود. معتقدم همه تلاش می کنند برای دیده شدن و بهترین بازیکن شدن.امسال هم درمورد انتخاب بهترین بازیکن جهان گفتند حق مودریج نبوده و هم در مورد بهترین بازیکن فوتبال آسیا جایزه ای که حق بیرانوند بود را به بازیکن قطری دادند.

زمانی هم می گفتند حق حیدریان بوده که بهترین بازیکن آسیا شود اما این جایزه به شما رسیده است؟

حیدریان یک اسطوره است.سال ۲۰۰۴ این بحث ها مطرح شد.هیچکسی نمی تواند جا پای حیدریان بگذارد. معتقدم آن دوره می شد به حیدریان هم جایزه را داد چون واقعا سر حال بود. اگر او هم این جایزه را می گرفت حقش بود. اینکه من کاری کرده باشم یا لابی باشد قبول ندارم. اما الان فردی هست که همه بازیکنان از آن حرف می زنند و به راحتی اسمش را می آورند. این فرد کارهایی که باید انجام بدهد را انجام می دهد. شده باشد ۵ نفر را به جان هم می اندازد و ۱۰ نفر را دل چرکین می کند.

یعنی شما معتقدید این فرد خاص می خواهد فوتسال را به هم بریزد؟

به قیمت اینکه خودش بماند بله. اشتباه یک شخص به یک مجموعه آسیب می رساند. الان حسن زاده کاپیتان تیم ملی است و ستاره هایی مثل جاوید، عالیقدر، توکلی، اسماعیل پور و … را داریم که باید در کنار هم چند سالی بازی کنند اما کاری کردند که جو تیم ملی و فوتسال به هم بریزد. این جریان می خواهد هم حسن زاده را خراب کند هم تیم ملی را و هم فوتسال را به قیمت اینکه خودشان و خود این فرد بماند. حسن زاده فوتسالیست کوچکی نبوده و افتخارات زیادی داشته اما جریانی به راه افتاده که جایزه او را کوچک کنند و حسن زاده ناخواسته درگیر این ماجرا شده است.

شما عدم همراهی چند بازیکن تیم ملی  را به این ماجرا مربوط می دانید؟

اصلا نمی توانم باور کنم که بهادری، توکلی و اسماعیل پور همزمان دچار مصدومیت یا مشکل شخصی بشوند. من برای تیم ملی رباط دادم،مینیسک دادم،آسیب دیدگی داشتم.خیلی های دیگر هم بودند. رضا ناصری پدرش فوت کرد اما تیم ملی را رها نکرد.این یعنی پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخار و آرزوست و لحظه لحظه آن مهم است. توی کتم نمی رود که این بازیکنان راحت بگویند مشکل شخص داریم و مصدوم هستیم.این ماحصل همان جریانی است که به راه افتاده و تیم ملی را هم به هم ریخته است.این آقا که می گوید همه کاره فوتسال هستم خوب می داند که بازیکنان چشم دیدنش را ندارند، به او سلام هم نمی کنند چون بازیکن ها برایش مهم نیست.او چند بار دنبال پاداش بازیکن ها رفته ؟یادش رفته در جام جهانی ۲۰۰۰ اسمش را به عنوان سرمربی رد کرد؟ تیم قهرمان سال ۲۰۰۸ شد اما پول آب معدنی را از بچه ها گرفت. پول بار اضافه را از بازیکن ها گرفت. این آقا آن وقت همه کاره فوتسال و دلسوز این رشته است؟ ما یکی مثل تارقلی زاده را داریم که برای توسعه فوتسال تلاش می کند و یکی مثل کفاشیان را داریم که اسمش برای فوتسال اعتبار است و یکی هم مثل این اقا که باعث بدبختی فوتسال ما شده است. ما چند تا بازیکن مثل این ستاره ها داریم؟ چرا طوری رفتار کردند که اینها فراری شوند؟ دندانی که درد میکند را بایدکشید.این آقا مگر نگفت جاوید به مراسم برترین ها دعوت شده اما خیلی راحت عوام فریبی کرد و دروغ گفت و زیر حرفش زد و گفت من این اظهارنظر را نکردم.

در این قائله سرمربی تیم ملی عملکردش چطور بوده است؟

ناظم الشریعه بعد از قهرمانی تیم ملی در آسیا و داستان هایی که پیش آمد سکوت خیلی قشنگی کرد اما جایز نبود. ناظم الشریعه باید به عنوان سرمربی تیم ملی که افتخارات زیادی کسب کرده به لحاظ روحی روانی بازیکنانش را تقویت می کرد اما این کار را نکرد.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

از نظره خودت تو بهترین بازیکن دنیایی فیفا با ای اف سی دروغ میگن فقط تو راست میگی😉

نام دوشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

خودت خط میدى علیه حسن زاده مصاحبه کنند !!! بعدش میگى میخوان خرابش کنند؟؟!! خدایا به تو پناه میبرم از شرط شیطان!!!

فوتسالی سه شنبه , ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

حالا ناصری که واقعا گلر نبود از هرجا شوت میزدی نه نمیگفت واقعا هنوزم نمیدونم چه جوری دعوت میشد تیم ملی