کد خبر : 126340
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 - 10:53
-

شمس:همان کمیته ای که حسن زاده را برگزید، جاوید را هم انتخاب کرد/بازنشستگان چه منافعی دارند که صندلی را رها نمی کنند؟/مذاکره با AFC و فیفا، برای نعلیق ایران درست نیست

شمس:همان کمیته ای که حسن زاده را برگزید، جاوید را هم انتخاب کرد/بازنشستگان چه منافعی دارند که صندلی را رها نمی کنند؟/مذاکره با  AFC و فیفا، برای نعلیق ایران درست نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس درباره گلایه چند بازیکن تیم ملی در ارتباط با انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا، گفت: یک گروه آنالیز در هر مسابقه بر اساس توانایی بازیکن مثل قطع توپ، پاس گل و گلزنی و خیلی از فاکتورهای دیگر، به آنها نمره می دهد. این امتیاز و نمره در بازی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس درباره گلایه چند بازیکن تیم ملی در ارتباط با انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا، گفت: یک گروه آنالیز در هر مسابقه بر اساس توانایی بازیکن مثل قطع توپ، پاس گل و گلزنی و خیلی از فاکتورهای دیگر، به آنها نمره می دهد. این امتیاز و نمره در بازی فینال دو برابر است. همه چیز کاملا کمیت گذاری و مشخص است.

همان کمیته ای که حسن زاده را برگزید، جاوید را هم انتخاب کرد
وی افزود: علی اصغر حسن زاده در جام ملتهای آسیا با تیم ملی قهرمان شد و عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد. همان کمیته ای که حسن زاده را در جام ملت ها انتخاب کرد، مهدی جاوید را در جام باشگاه های آسیا باوجود اینکه با تیم بانک بیروت سوم شد، به عنوان بهترین بازیکن این رقابت ها انتخاب کرد. این انتخاب ها بر اساس کمیت گذاری و کاملا بررسی شده است. یک تیم هشت نفره به علاوه دو سر آنالیزور در هر مسابقه به بازیکنان نمره می دهند. این نمرات بعد از هر بازی و تورنمنت جمع آوری می شود و در نهایت بهترین بازیکن آسیا را از همین اعداد و ارقام انتخاب می کنند.

حسن زاده مستحق عنوان بهترین بود
مدرس بین المللی فوتسال ایران یادآور شد: حسن زاده در جام ملت های آسیا بهترین بازیکن شد و در جام باشگاه های آسیا هم به عنوان یار کمکی مس، قهرمان شد و امتیازات زیادی را به دست آورد. او مستحق عنوان بهترین بازیکن سال آسیا بود.

فقط حسین طیبی ضرر کرد
شمس ادامه داد: در این بخش فقط می توان گفت حسین طیبی ضرر کرد که جزو سه بازیکن برتر نبود. او هم عملکرد خوبی در جام ملت ها و جام باشگاه ها داشت و اگر جزو سه کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا بود، به حق بود. نمی دانم چرا «هنمی» بازیکن ژاپنی در این لیست قرار داشت ولی طیبی نبود.

لابی نقشی در انتخاب بهترین بازیکن ندارد
وی در خصوص اینکه مهدی جاوید بازیکن تیم ملی اعلام کرده بود چون اهل لابی نیست به عنوان بهترین بازیکن انتخاب نشده است، گفت: لابی به هیچ عنوان در انتخاب بهترین بازیکن موثر نیست. ضمن اینکه در تیم های آنالیز ایران، هیچ فرد ایرانی نبود. فقط در جام باشگاه های آسیا شهاب حسینی یکی از سر آنالیزورها بود که وی هم فرد شناخته شده ای است و همه به وی اعتماد دارند.

نمی شود آرای AFC را خرید
مدرس بین المللی و سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران یادآور شد: آرای AFC و آنالیزورها را به هیچ وجه نمی توان خرید یا با لابی عوض کرد. امتیازات بعد از هر مسابقه به صورت مکتوب وارد سیستم می شود و هیچکس نمی تواند در آن دخل و تصرف کند. شما اگر پسورد این سیستم را داشته باشید می توانید نمرات هر بازیکن را ببینید. ممکن است مثلا آنالیزورها یکی دو اشتباه جزئی در تعداد پاس یا قطع توپ داشته باشند ولی امکان ندارد کسی بتواند در نظر آنها نفوذ داشته باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل کنار رفت ولی در فدراسیون صندلی را رها نمی کنند
شمس در بخش دیگری از صحبت هایش با خبرنگار مهر، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و عدم رعایت این قانون از سوی مدیران فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال، گفت: بعد از ۲۶ آبان، تمام نهادهای نظارتی و مجلس اعلام کردند که در این قانون «پارتی بازی» نیست. حتی خیلی از استانداران، معاونان و سفیر ایران در سازمان ملل از سمت های خود کنار رفتند ولی در فدراسیون فوتبال آقایان صندلی هایشان را رها نمی کنند و ما هم از این قانون ناامید شدیم. اینکه حالا این صندلی ها چه منافعی برای مدیران فدراسیون دارد بر ما پوشیده است.

باید به قوانین تمکین کنند
وی افزود: اگر قرار باشد بعد از ۱۵ آذر، مدیران فدراسیون فوتبال کنار نروند، دیگر هیچکس به قوانین مجلس، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اعتماد نمی کند. یا قانونی بگذارند که همه اجرا کنند یا بگویند استثنا هم هست و این پرانتز را تا آخر بگذارند. اینکه بخواهند با مذاکره با رئیس AFC و فیفا، ایران را به تعلیق تهدید کنند، درست نیست. باید به قوانین داخلی تمکین کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.