کد خبر : 126645
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397 - 13:18
-

سرنوشت صبا در انتظار فوتسال قم / ضعف هیأت فوتبال و خواب زمستانی مسوولان

سرنوشت صبا در انتظار فوتسال قم / ضعف هیأت فوتبال و خواب زمستانی مسوولان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در هر دو بخش مردان و بانوان و در تمام رده‌های سنی چه با پوشش حمایت مالی بخش دولتی و چه با پشتیبانی مالی بخش خصوصی زیر مجموعه هیأت فوتبال استان قم هستند و این هیأت ورزشی باید پاسخگو و پیگیر نحوه عملکرد و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در هر دو بخش مردان و بانوان و در تمام رده‌های سنی چه با پوشش حمایت مالی بخش دولتی و چه با پشتیبانی مالی بخش خصوصی زیر مجموعه هیأت فوتبال استان قم هستند و این هیأت ورزشی باید پاسخگو و پیگیر نحوه عملکرد و وضعیت آنها در رقابت‌های مختلف باشد.

تیم یا تیم‌هایی که در هر یک از این رشته‌ها به نمایندگی از قم در لیگ‌های کشور به میدان می‌روند، قطعا متعلق به هیأت فوتبال استان قم هستند، زیرا مجوز حضور در میادین مختلف را از این هیأت ورزشی می‌گیرند و مراحل متنوع حضور در لیگ نظیر ثبت قرارداد بازیکنان و کادر زیر نظر هیأت فوتبال انجام می‌شود و هیأت فوتبال از بابت این حضور نفع می‌برد، بنابراین باید این هیأت ورزشی پاسخگو و پیگیر عملکرد نماینده‌های خود در لیگ‌های کشور باشد.

لزوم پاسخگویی هیأت فوتبال به عملکرد نماینده قم

اینکه تیم زیر مجموعه هیأت فوتبال قم نیست و به بخش خصوصی واگذار شد و نتایج آن به هیأت فوتبال ارتباط ندارد، پاسخ قانع‌ کننده و البته صحیحی نیست، پس چه ارگان، بخش مرتبط یا نهادی به غیر از هیأت فوتبال باید بر این وضعیت فوتسال قم نظارت کند و راجع به آن تصمیم بگیرد؟

تیم الماس شهر همان تیمی است که به نام هیأت فوتبال قم در سال ۱۳۹۶ در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به میدان رفت، تیمی که میراث‌دار نام‌های بزرگی همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌‌ایر، صبا، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو قم بود اما با عملکرد بسیار ضعیف هیأت فوتبال قم در تیم‌داری، از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد.

ابهام در صلاحیت تیم‌داری الماس شهر

همین تیم برای حضور در فصل ۱۳۹۷ لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های ایران توسط هیأت فوتبال به یک بخش غیر دولتی به نام الماس شهر واگذار شد، بخشی که معلوم نیست آیا توسط هیأت فوتبال توان مالی و مدیریتی آن به خوبی سنجیده و ارزیابی شد؟ آیا صلاحیت تیم‌داری در این سطح از رقابت‌های باشگاهی ایران را داشت؟ و چندین اما و اگر دیگر که اگر هیأت فوتبال قم به همین سئوالات پاسخ دهد کافی است…

فوتسال قم در مسیر ناکامی‌های فوتبال

بهتر است مروری بر گذشته داشته باشیم؛ نگاهی به اتفاقات رخ داده برای صبای قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران که با سقوط این تیم در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ به لیگ دسته اول همراه بود، سرنوشت این تیم در فصل ۹۷ – ۱۳۹۶ لیگ دسته اول ایران و عدم حضور صبا در فصل ۹۸ – ۱۳۹۷ لیگ دسته دوم کشور عملکرد هیأت فوتبال قم را به خوبی نشان می‌دهد.

صبا بعد از سقوط به لیگ دسته اول توسط استانداری قم و سپس اداره کل ورزش و جوانان به هیأت فوتبال واگذار شد، اما با مدیریت هیأت فوتبال قم بر این تیم، چه اتفاقاتی برای صبا رخ داد و اکنون صبای قم کجای فوتبال ایران قرار دارد، در واقع فوتبالی‌ها از هیأت فوتبال قم سئوال کنند صبا کجاست؟

انحلال صبا شاهکار فوتبال قم در سال ۹۷

خیلی راحت، راحت‌تر از آب خوردن، هیأت فوتبال قم تصمیم گرفت که صبا را بعد از سقوط از لیگ دسته اول منحل کند، تا مبادا سر و صدای طلب‌کاران این تیم بلند شود، موضوعی که برای شانه خالی کردن از مسوولیت حضور این تیم در فوتبال باشگاهی ایران مطرح شد و حالا فوتبال‌دوستان قمی می‌بینند که از صبا در فوتبال ایران خبری نیست و صبا منحل شد، در واقع انحلال صبا شاهکار فوتبال قم در سال ۹۷ به شمار می‌رود.

اما چه کسانی پشت ماجرای انحلال صبا بودند؟ آیا آنها برای بیت‌المال که صبا بخشی مهمی از آن بود تصمیم‌گیرنده هستند؟ چه کسی قرار است به ماجرای صبا و به طلب‌کاران آن راجع به خواسته به حق آنها پاسخ بدهد؟ اگر علاقمندان به فوتبال در قم جواب این سئوال‌ها را یافتند آن وقت می‌توانند از تصمیم‌گیرنده اصلی فوتبال قم انتظار تغییر وضعیت فعلی تیم دسته اول فوتسال قم را هم داشته باشند.

فوتسال قم با بخش خصوصی بی‌نام و نشان در راه نابودی

تیم لیگ برتری فوتسال قم بعد از سقوط در سال ۱۳۹۶، با شاهکار مدیریتی دیگری در هیأت فوتبال قم به بخش خصوصی واگذار شده، بخش خصوصی‌ای که هیچ نام و نشانی در گذشته نداشته و نوع عملکرد مدیریتی و فنی آن در ۹ هفته سپری شده از لیگ دسته اول فوتسال ایران بیانگر این موضوع است اما متولی فوتبال هیچ عکس‌العملی راجع به نتایج این تیم نشان نمی‌دهد، در واقع فوتسال قم با بخش خصوصی بی نام و نشان در راه نابودی قدم برمی‌دارد و هیچ نظارتی بر آن احساس نمی‌شود.

انگار هیأت فوتبال قم عادت کرده که همه امور خود به خود حل می‌شود و اگر هم اتفاق بدی افتاد هیچ نگران نباشد، چون کسی نیست که از این هیأت دلایل این همه ناکامی را مطالبه کند، فوتسال قم همان راهی را می‌رود که فوتبال قم و تیم صبا رفت و مسوولان عزیز ورزش قم بدون جستجوی دلایل این ناکامی همچنان راجع به این موضوع در خواب زمستانی به سر می‌برند.

تداوم نتایج ضعیف الماس شهر قم

دو هفته از دیدارهای دور برگشت فصل ۹۸ – ۱۳۹۷ لیگ دسته اول فوتسال ایران می‌گذرد و تیم الماس شهر قم از ۹ بازی تنها پنج امتیاز حاصل از یک برد، دو تساوی و ۶ باخت دارد، تیمی که تنها ۱۴ گل زده و ۲۶ گل دریافت کرده و چهار بار در این فصل در کادر فنی خود تغییر ایجاد کرده است.

این تیم در ادامه بازی‌های این فصل لیگ دسته اول فوتسال ایران با توجه به مشکلات مالی و مدیریتی و عدم پیگیری نتایج آن از سوی هیأت فوتبال قم، قطعا وضعیت بهتری نسبت به شرایط موجود در لیگ دسته اول فوتسال نخواهد داشت و مسوولان قم و قمی‌های علاقمند به فوتسال باید منتظر سرنوشت تیم صبا برای الماس شهر قم باشند.

عدم نقد عملکرد فوتبال و فوتسال از سوی متولی ورزش

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که ورزش قم سرمایه بزرگی به نام صبا را برای همیشه از دست داد، فوتسال قم در آستانه تکرار ناکامی‌های فوتبال است، نماینده قم در لیگ آزادگان به میدان نمی‌رود، تیم‌های پایه فوتبال قم در لیگ‌های کشور وضعیت نامطلوبی دارند و هیات فوتبال هیچ گاه برای این شرایط از سوی متولی ورزش نقد نشد.

باز هم یک نمره منفی دیگر در کارنامه عملکرد پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی استان قم یعنی فوتبال در حال به ثبت رسیدن است، نمره‌ای که هیأت فوتبال قم در صورت تداوم ناکامی‌های تیم الماس شهر قم در لیگ دسته اول فوتسال ایران کسب خواهد کرد، حال اینکه هیات فوتبال به برگزاری لیگ‌های پرنقص داخلی می‌بالد، در حالی که ۱۰۰ سال برگزاری لیگ‌های داخلی با این وضعیت نمایندگان قم در لیگ‌های کشور، مثال آب در هاون کوبیدن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سجاد لطفی یکشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

با عرض سلام و خسته نباشید
به نظر بنده که بخش کوچکی از فوتسال استان هستم واقعا حرف شما بابت فوتسال واقعا غیر منطقی است.وقتی هیئت استان تیمی رو در یک فصل به بخشی واگذار میکنه قاعدتا بهش اختیار تام میده و حق دخالت در امور فنی رو نداره اون تیم از نظر مدیریتی و فنی مربی اگر نتایج خوبی نمیگیره دلیل بر علت ناکارآمدی هیئت استان نیست چرا که در سال های گذشته همین هیئت شاهد موفقیت های تیم ها در همین سطح و حتی سطوح پایه قم در کشور بوده است.