کد خبر : 126876
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 12:36
-

آقا و خانم عقاب!

آقا و خانم عقاب!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،روز پنجشنبه سایت معتبر «فوتسال پِلنِت» کاندیدای برترین‌‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که تیم‌های ملی فوتسال آقایان و بانوان ایران پس از درخشش در سال جاری میلادی و قهرمانی در مسابقات جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۱۸ در بین ۱۰ نامزد کسب عنوان برترین تیم‌‌های جهان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،روز پنجشنبه سایت معتبر «فوتسال پِلنِت» کاندیدای برترین‌‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که تیم‌های ملی فوتسال آقایان و بانوان ایران پس از درخشش در سال جاری میلادی و قهرمانی در مسابقات جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۱۸ در بین ۱۰ نامزد کسب عنوان برترین تیم‌‌های جهان قرار گرفتند. علاوه بر این انتخاب تیمی، تعدای از فوتسالیست‌‌ها هم در بین نامزدهای کسب عناوین برتر جهان معرفی شده‌اند. نقطه اشتراک معرفی کاندیداها از فوتسال ایران در دو بخش آقایان و بانوان، انتخاب دروازه‌بان‌‌های این دو تیم بود. علیرضا صمیمی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال آقایان و فرزانه توسلی، گلر تیم ملی فوتسال بانوان از نظر این سایت معتبر در بین ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا قرار گرفتند. دروازه‌بان‌‌هایی که با درخشش در مسابقات جام ملت‌‌های آسیا ۲۰۱۸ با تیم‌‌های خود بر بام آسیا ایستادند و نقش مهمی در این قهرمانی داشتند. خبرنگار «ایران» به بهانه حضور این دو گلر در جمع ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان با آنها گفت‌وگویی انجام داده و نظرشان را جویا شده است.

علیرضا صمیمی: فوتسال ایران همیشه سر زبان‌‌هاست
علیرضا صمیمی، گلر باتجربه تیم ملی فوتسال آقایان گفت: «جا دارد از همین جا بگویم که من نماینده فوتسال ایران هستم و در کنار نام من، نام کشورم ایران و باشگاهم مس سونگون ورزقان حک خواهد شد. حضورم در میان ۱۰ دروازه‌بان برتر دنیا افتخار بسیار بزرگی است. امیدوارم که نسبت به دو دوره گذشته در جایگاه بهتری قرار بگیرم.» او که در سال‌‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز به ترتیب به عنوان هفتمین و ششمین دروازه‌بان برتر جهان معرفی شد، امیدوار است در این دوره یکی از ۳ دروازه‌بان برتر دنیا باشد. گلر تیم ملی فوتسال آقایان درخصوص علت انتخابش بیان داشت: «قهرمانی با تیم مس سونگون در جام باشگاه‌‌های آسیا و قهرمانی در جام ملت‌‌های آسیا دلایل اصلی حضورم در میان دروازه‌بان‌‌های برتر جهان است.» صمیمی افزود: «از زحمات مربیانم تشکر می‌کنم، از اولین مربی‌ام که در بدو ورودم به من کمک کرد تا سرمربی کنونی تیم ملی، محمد ناظم الشریعه. من مدیون اینها هستم. علاوه بر این بازیکنان تیم ملی هم در این سال‌‌ها زحمات زیادی کشیدند و آنها هم در این انتخاب سهیم هستند.» سایت «فوتسال پلنت» علاوه بر علیرضا صمیمی نام فرزانه توسلی را نیز در میان ۱۰ نامزد کسب برترین دروازه‌بان‌‌های بانوی جهان قرار داده است. گلر بوشهری تیم ملی فوتسال آقایان درخصوص این موضوع گفت: «امیدوارم که این بانوی فوتسال کشورمان هم به عنوان برترین دروازه‌بان انتخاب شود چرا که این باعث افتخار فوتسال ماست. هدف ما به عنوان ورزشکار و عضو کوچکی از جامعه فوتسال اعتلای نام ایران در جهان است. فوتسال ایران چه در بخش بانوان و چه در بخش مردان همیشه نامش سر زبان‌‌هاست.» برترین‌‌های فوتسال جهان هر ساله توسط مربیان، کارشناسان، مدرسان و کاپیتان تیم‌‌های ملی در تمامی نقاط جهان انتخاب می‌شوند. گلر ۳۱ ساله تیم ملی فوتسال با اشاره به این موضوع که سایت «فوتسال پلنت» در میان فوتسالی‌‌ها اعتبار بالایی دارد، افزود: «از ایرانی‌‌ها تقاضا دارم که اگر صلاح می‌دانند من را انتخاب کنند تا شانس من برای انتخاب برترین دروازه‌بان جهان بالاتر رود.» لقب علیرضا صمیمی «صخره سنگی» است و صمیمی معتقد است که لقبش پس از انتخابش به عنوان برترین گلر جهان جلوه دیگری خواهد داشت.
توسلی: شانسم برای انتخاب بهترین گلر جهان زیاد نیست
فرزانه توسلی، گلر تیم ملی فوتسال بانوان هم که در جام ملت‌‌های فوتسال بانوان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت، در لیست ۱۰ نفره برترین دروازه‌بان‌‌های بانوی جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. او درخصوص این انتخاب گفت: «درخشش در جام ملت‌‌های آسیا و قهرمانی در این مسابقات سکوی پرتاب من بود.»
او که در سال ۲۰۱۵ هم جزو ۱۰ کاندیدای دروازه‌بان برتر جهان بود، افزود: «در آن سال من به عنوان هشتمین دروازه‌بان برتر جهان انتخاب شدم. البته آن سال فرشته کریمی هم نامش جزو ۱۰ بازیکن برتر جهان بود که او هم به عنوان ششمین بازیکن برتر انتخاب شد.» اما شانس توسلی برای انتخاب به عنوان برترین دروازه‌بان بانوی جهان چقدر است؟ او این گونه پاسخ این سؤال را داد: «تیم ما برعکس تیم‌‌هایی همچون ایتالیا و اسپانیا در تورنمنت‌‌ها حضور نمی‌یابد، به این دلیل ما دیده نمی‌شویم و بازیکنان تیم‌‌های دیگر با بازی‌‌های بیشتر کاملاً شناخته شده هستند، این موضوع شانسم را برای انتخاب به عنوان برترین دروازه‌بان جهان پایین‌تر می‌آورد.» او که به «عقاب آسیا» شهرت دارد، بیان داشت: «مردم به من لطف دارند که لقب احمدرضا عابدزاده را به من داده‌اند. این موضوع کارم را سخت‌تر و وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند. انتظارات از تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل قهرمانی در دو دوره جام ملت‌‌های آسیا بالا رفته و مردم تیم ملی را تیم قدرتمندی می‌دانند. تیم ملی قابلیت‌‌های زیادی دارد و در صورت توجه بیشتر به این تیم، بازیکنان ملی‌پوش این قابلیت‌‌ها را بیشتر نشان خواهند داد.» توسلی درخصوص انتخاب تیم بانوان به عنوان ۱۰ تیم برتر مسابقات نیز گفت: «انتخاب تیم بانوان هم اتفاق بسیار خوبی است. جام ملت‌‌های آسیا دو دوره است که برگزار می‌شود (۲۰۱۵ و ۲۰۱۸) و تیم ملی فوتسال بانوان ایران هر دو دوره به عنوان قهرمانی دست یافت. خیلی‌‌ها قهرمانی تیم بانوان در سال ۲۰۱۵ را شانسی می‌دانستند اما تکرار آن در سال ۲۰۱۸ و شکست ۵ بر ۲ ژاپن در فینال این مسابقات نشان داد که آن قهرمانی شانسی نبود.» گلر ۳۲ ساله تیم ملی فوتسال بانوان درخصوص سایت «فوتسال پلنت» افزود: «این سایت معتبرترین سایت فوتسال است که هر ساله با توجه به عملکرد بازیکنان، ۱۰ بازیکن برتر را از همه جای جهان معرفی می‌کند و اطلاعات کاملی از بازیکنان و تیم‌‌های فوتسال دارد. این سایت در نهایت ۱۰ دی ماه بهترین‌‌ها را معرفی خواهد کرد.»/ روزنامه ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.