کد خبر : 126940
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 13:48
-

حسن زاده:امکانات تیم ملی در حد تیم‌های بزرگ دنیا نیست/بعضی افراد از داخل دوست نداشتند بهترین بازیکن شوم/آزار دهنده است در مورد پاداش معوقه صحبت کنم/با موفقیت من مشکل داشتند

حسن زاده:امکانات تیم ملی در حد تیم‌های بزرگ دنیا نیست/بعضی افراد از داخل دوست نداشتند بهترین بازیکن شوم/آزار دهنده است در مورد پاداش معوقه صحبت کنم/با موفقیت  من مشکل داشتند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی اصغر حسن‌زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران، موفق شد در عمان برای چهارمین‌بار به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شود. کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران از برنده شدن جایزه بهترین فوتسالیست آسیا می‌گوید: ابتدا درباره این عنوان صحبت کنید که برای چهارمین‌بار موفق شدید بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی اصغر حسن‌زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران، موفق شد در عمان برای چهارمین‌بار به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا معرفی شود. کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران از برنده شدن جایزه بهترین فوتسالیست آسیا می‌گوید:

ابتدا درباره این عنوان صحبت کنید که برای چهارمین‌بار موفق شدید بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا شوید.
از تمامی بازیکنان تیم ملی فوتسال و کادر مربیان تیم ملی تشکر می‌کنم چون من فقط به عنوان نماینده آن‌ها در این رقابت‌ها شرکت کردم و جایزه را دریافت کردم. اگر بازیکنان و مربیان نبودند قطعا چنین جایزه ای هم به ایران نمی رسید.

بالاخره یک بازیکن ایرانی موفق شد رکورددار کسب عنوان بازیکن سال در آسیا شود. وحید شمسایی و شما تا پیش از سال ۲۰۱۸ هرکدام سه بار این عنوان را دریافت کرده بودید، اما شما الان به‌تنهایی در صدر قرار گرفتید.
هیچوقت به جوایز فردی نگاه نکردم چرا که معتقدم اگر بازیکنان ایران نبود موفقیت ها بدست نمی آمد. ما یک تیم هستیم که در شکست و پیروزی باهم سهیم هستیم. خدا رو شکر می کنم که این افتخار بدست آمد .

حواشی عجیبی هم پیش از انتخاب شما به‌عنوان برترین بازیکن سال آسیا در ایران به وجود آمد که باعث دلخوری شما هم شده بود. توضیح می‌دهید؟
اجازه دهید نکته‌ای را برای شفاف‌سازی اذهان عمومی بیان کنم. فقط برای برترین بازیکنان فوتبال آقایان و خانم‌ها سه دعوت‌نامه برای کاندیداها ارسال می‌شود و برای سایر بخش‌ها فقط کسی که جایزه را دریافت خواهد کرد، دعوت‌نامه ارسال خواهد شد. امسال نیز مانند سال‌های پیش، چنین پروتکلی انجام شد که برای من دعوت‌نامه ارسال شد تا به عمان بروم و جایزه را دریافت کنم، اما متأسفانه سهوا یا عمدا این بخش را پررنگ و رسانه‌ای کردند؛ درصورتی‌که قبلا همین روند از لحاظ رعایت پروتکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت جایزه وحید شمسایی، کشاورز و… رخ داده بود. بعضی افراد از داخل دوست نداشتند حسن‌‎زاده برای چهارمین‌بار این عنوان را کسب کند و ظاهرا با این موفقیت مشکل داشتند. به‌جای اینکه به این مسئله بپردازند که افتخاری بزرگ برای فوتسال ایران رخ داده و تنها نماینده کشور در این مراسم هستم، حاشیه را به متن ترجیح دادند. در‌هر‌صورت، شیطنتی بود که برای من رخ داد.


چه شد که لیگ چین را برای ادامه فوتسال انتخاب کردید؟

من سال پیش به‌عنوان بازیکن کمکی مس سونگون در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم که موفق شدیم به عنوان قهرمانی هم برسیم. وسط مسابقات پیشنهاد خوبی از لیگ چین دریافت کردم که با مشورت مربیان و پیش‌کسوتان فوتسال به چین رفتم. از لیگ اسپانیا هم پیشنهادهایی داشتم، اما ترجیح دادم فعلا در این لیگ ادامه دهم.


چین در فوتبال سرمایه‌گذاری زیادی کرده و با جذب بازیکنان بزرگ دنیا قصد دارد به سطح اول آسیا برسد. در فوتسال هم چنین برنامه‌ای دارند؟

به نکته خوبی اشاره کردید. چینی‌‎ها قصد دارند با جذب بازیکنان ایرانی و برزیلی سطح لیگ فوتسالشان را بالا ببرند. مربی برزیلی که این تیم را قهرمان دنیا کرده، جذب کردند و یکی، دو بازیکن بزرگ اسپانیایی را هم گرفتند. در کل برنامه بلندمدتی دارند که به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کنند ولی برای این دوره از رقابت‌های آسیایی بعید می‌‎دانم بتوانند شانس قهرمانی داشته باشند چون هنوز به آن سطح نرسیده‌اند. تیم شنژن هم برای فصل جدید رقابت‌های آسیایی نماینده کشور چین است و به همین دلیل قصد دارد سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد و بازیکنان خوبی جذب کرده است.


ظاهرا هنوز پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا هم پرداخت نشده است.

متأسفانه درست می‌‍‌فرمایید. بهمن سال گذشته ما قهرمان آسیا شدیم ولی هنوز پاداش بچه‌ها و کادر فنی پرداخت نشده و مقداری برای خود من آزاردهنده است که درمورد پاداشی صحبت کنم که هفت ماه پیش وعده داده شده بود.


فکر می‌کنید بتوانید در دوره بعدی جام جهانی به مقام قهرمانی برسید؟

ببینید دوره قبل که با شایستگی به مقام سوم جهان رسیدیم، بسیاری تمجید کردند اما عملا از لحاظ سخت‌افزاری هیچ پیشرفتی نکردیم. امکانات تیم ملی فوتسال در حد تیم‌های بزرگ دنیا نیست. یک ‌بار می‌توان با همت بازیکنان و کادر فنی مقام جهانی کسب کرد اما برای بار دوم اصلا شدنی نیست. تا زمانی که امکانات ما در این حد باشد نمی‌توانیم موفقیت‌های بین‌المللی را تکرار کنیم. پتانسیل انسانی خوبی در فوتسال داریم اما همه مسائل باید در کنار هم پیشرفت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.