کد خبر : 126864
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 - 12:41
-

مظفر:برای حضور در جمع بهترین مربیان خوشحالم اما ذهنم را درگیر نمی‌کنم/موفقیتم را به مادرم تقدیم می کنم

مظفر:برای حضور در جمع بهترین مربیان خوشحالم اما ذهنم را درگیر نمی‌کنم/موفقیتم را به مادرم تقدیم می کنم
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران هم توانست در میان 10مربی برتر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،او پس از سال ها فعالیت در فوتسال زنان ایران، اردیبهشت ماه امسال با تیم ملی قهرمان آسیا شد و با عملکردی بی‌نظیر توانست در جمع برترین‌ها دنیا قرار گیرد. آن هم در شرایطی که سایت فوتسال پلنت برای انتخاب بهترین مربی، بخش زنان و مردان را تفکیک نکرده است و مربیان زن و مرد در کنار هم سنجیده می شوند و در نهایت یکی به عنوان بهترین مربی برگزیده خواهد شد.
مظفر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از احساسش درباره این اتفاق در فوتسال زنان ایران گفت؛ اتفاقی که از نظر او شاید عنوانی فردی باشد اما در نتیجه کاری تیمی به ثمر رسیده است.
متن کامل این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

 اتفاق بزرگی است. چه احساسی دارید؟
مظفر: خیلی خوشحالم که اسم من هم در بین نامزدها هست. بیشتر از آن اما برای تیم ملی کشورم خوشحالم. اینکه در تمام گروه‌ها نامزد داریم اتفاق فوق‌العاده‌ای برای فوتسال ایران است. به محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی مردان و گلاره ناظمی داور ایرانی که در جمع برترین ها قرار گرفتند هم تبریک می‌گویم. همچنین برای ۲ بازیکن از تیم خودم که توانستند در این فهرست باشند. همه این ها نشان‌دهنده رشد و توسعه فوتسال ایران به ویژه در بخش زنان است. اما باید این موضوع را بدانیم که عنوان‌های فردی در رشته‌های تیمی به نوعی عنوانی تیمی محسوب می‌شود. چون یک بازیکن زمانی به چشم می‌آید که سایر اعضای تیم خوب کار کرده باشند و عملکرد خوب همه در گرو همان کار تیمی است.

چقدر برای خودتان شانس قائل هستید که عنوان نخست را کسب کنید؟
مظفر: راستش خودم را درگیر چنین عناوینی نمی‌کنم. البته که برایش خوشحالم اما ذهنم را درگیر نمی‌کنم. وقتی لیست نامزدها را می بینم به خوبی می‌دانم چه کار سختی است. به ویژه حضور مربیان مرد در جام جهانی که معتبرترین تورنمنت فوتسال دنیاست هم شرکت کرده‌اند رقابت را به شدت فشرده می‌کند. مربی روسیه عنوان قهرمانی جام جهانی را دارد و مربیانی هستند که عناوین مهمی در المپیک جوانان کسب کرده‌اند. همه این ها نشان می‌دهد که کسب عنوان برترین در این رقابت کار ساده‌ای نیست.
  فرزانه توسلی و فاطمه اعتدادی بازیکنانی که سال‌ها با شما کار کرده‌اند هم در جمع برترین‌ها قرار گرفته‌اند.
مظفر: از صمیم قلبم برایشان خوشحالم چون همان‌طور که گفتید سال‌ها با این بازیکنان کار کرده‌ام. هم فاطمه و هم فرزانه شانس کسب عنوان برترین را دارند. چون فوتسال زنان مسابقات جهانی ندارد و رقبای آن‌ها هم در همین مسابقات قاره ای شرکت کرده‌اند. بنابراین هم شانسشان برای اول شدن خیلی بیشتر است و هم اینکه واقعا لایقش هستند.

شاید اما حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران بهترین اتفاقی بود که می شد برای شما و تیم و بازیکنان رخ دهد.
مظفر: یکی از بهترین حس‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌ام. وقتی در مسابقات آسیایی قهرمان شدیم، گفتم که این عنوان عقبه‌ای طولانی دارد. آن پیروزی‌های مقتدرانه که به این درخشش‌های فردی ختم شده نشان از سال‌ها تلاش در فوتسال زنان ایران از سوی افراد مختلف دارد. همه این عناوین به نوعی خستگی این سال‌ها را تنم درآورد.

همه این شادی ها در شرایطی است که حالا شما در ایران نیستید و خیلی‌ها از این بابت برای آینده تیم ملی و مشخص نشدن وضعیت کادر فنی بعدی این تیم نگران هستند.
مظفر: آینده تیم ملی ایران روشن است. هیچ تیمی به یک فرد وابسته نیست. خواه آن فرد مربی باشد و خواه بازیکن. با نبودن یک نفر هیچ روند مثبتی متوقف نمی‌شود. به اندازه کافی در ایران پتانسیل وجود دارد. از بازیکنان مستعد تا انرژی بالای این رشته و افتخاراتی که تا اینجای کار داشته است. همچنین به نظر می رسد فدراسیون هم به فوتسال زنان توجه می‌کند و به زودی تکلیف تیم ملی هم مشخص می‌شود. آرزوی قلبی من تماشای پیروزی‌های مدوام این تیم است.

به نظرتان فوتسال زنان ایران می‌تواند نماینده‌ای در جمع نفرات نخست داشته باشد؟
مظفر: لازم است باز تکرار کنم که این عناوین نتیجه کار تیمی است و بعد یک موفقیت تیمی، افراد هم در آن سهیم می‌شوند. امیدوارم حداقل یک نماینده از کشور ما بتواند عنوان نفر برتر را کسب کند و فرقی نمی‌کند در بخش زنان باشد یا مردان چون در هر حال افتخارش برای فوتسال ایران خواهد بود. عنوان شخصی خودم را به مادرم تقدیم می‌کنم که از این اتفاق واقعا خوشحال شد، شادی مادرم از همه چیز برایم مهم‌تر است. خوشحالم که توانستم بعد از سال‌‎ها در رشته‌ای که عاشقش بودم در کشور خودم به این عنوان برسم و خوشحال‌ترم از اینکه خانواده‌ام را به خاطر این نتیجه این چنین شاد می‌بینم.
منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.