کد خبر : 127711
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آذر 1397 - 22:47
-

دیپلمات ها در جام صلح و دوستی پا به توپ می شوند

دیپلمات ها در جام صلح و دوستی پا به توپ می شوند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک که با عنوان “صلح و دوستی در تهران” همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۲۸ دی با حضور دیپلمات‌های ایرانی و خارجی مقیم تهران در سه رشته شطرنج، پینگ پنگ و فوتسال به میزبانی فدراسیون‌های مربوطه برگزار خواهد شد، امروز قرعه کشی شد. با توجه به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک که با عنوان “صلح و دوستی در تهران” همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۲۸ دی با حضور دیپلمات‌های ایرانی و خارجی مقیم تهران در سه رشته شطرنج، پینگ پنگ و فوتسال به میزبانی فدراسیون‌های مربوطه برگزار خواهد شد، امروز قرعه کشی شد. با توجه به استقبال خوبی که از این مراسم شده بود، تیم ها در هشت گروه سه تیمه مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. کاظم سلیمانی، دبیرکل سازمان لیگ فوتسال کشور، با اشاره به قوانین بازی ها گفت: “فوتسال ایران دوازده سال است که بر قله قاره کهن ایستاده، سه قهرمانی جهان دارد و در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است”.

محمد جواد زمانیان، رئیس کل اداره تعاون و رفاه وزارت امورخارجه، در مراسم قرعه‌کشی این مسابقات گفت: “سیاست‌های خارجی ایران همواره خواستار دوستی بین کشورها است و ورزش نیز یکی از شاخصه‌های خوب جهت برقراری ارتباط بین کشورها است. این دوره از مسابقات اولین سنگ بنای ورزش دیپلمات‌ها در ایران است و قصد داریم در سال‌های دیگر هم این مسابقات را تکرار کنیم”.

 

میزبان این مسابقات مجموعه ورزشی انقلاب است.مسابقات پینگ پنگ در شنبه ۲۹ دی، رقابت های شطرنج در یک‌شنبه ۳۰ دی و مسابقات فوتسال از یکم بهمن لغایت دوازدهم  برگزار خواهد شد. هم‌چنین تماشای مسابقات برای خانواده دیپلمات ها رایگان خواهد بود.

گروه بندی مسابقات فوتسال نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک به شرح زیر است:

گروه یک: مربیان و پیشکسوتان تیم ملی، سازمان بهداشت جهانی و تیم دوم روسیه

گروه دو: اندونزی، انگلیس و  رومانی

گروه سه: حامی مسابقات، وزارت امور خارجه و اروگوئه

گروه چهار: افغانستان، تیم اول روسیه و کشور های آسه‌آن

گروه پنج: برونئی، اهالی رسانه و تاجیکستان

گروه شش: عراق، مجارستان و صلیب سرخ

گروه هفت: ساحل عاج، ترکیه و آلمان

گروه هشت: نیجریه، قزاقستان و ژاپن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.