کد خبر : 127950
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 - 9:05
-

ترابیان: هیات‌رئیسه در خصوص اعضای کمیته فنی بی‌احترامی کرد/ مثل ۱۵سال پیش نمی‌توان فردی را بدون سوابق انتخاب کرد/ نتوانستیم چند نیروی جوان تربیت کنیم/ مسئولیت استانداردسازی باشگاه‌ها بر روی دوش من است

ترابیان: هیات‌رئیسه در خصوص اعضای کمیته فنی بی‌احترامی کرد/ مثل ۱۵سال پیش نمی‌توان فردی را بدون سوابق انتخاب کرد/ نتوانستیم چند نیروی جوان تربیت کنیم/ مسئولیت استانداردسازی باشگاه‌ها بر روی دوش من است
رئیس پیشین کمیته فنی و توسعه در رابطه با قوانین بازنشستگی و استعفای خودش از ریاست کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: قوانین بازنشستگی یکی از قوانین خوب کشور است که جایی را برای جوانان جویای نام در عرصه مدیریتی کشور باز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رئیس پیشین کمیته فنی و توسعه در رابطه با قوانین بازنشستگی و استعفای خودش از ریاست کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: قوانین بازنشستگی یکی از قوانین خوب کشور است که جایی را برای جوانان جویای نام در عرصه مدیریتی کشور باز می‌کند.
عباس ترابیان ادامه داد: بنده قبل از آخرین مهلت قانون بازنشستگی که ازسوی مجلس اعلام شده بود و قبل از سفر به امارات برای تدریس، استعفای خودم را تحویل فدراسیون فوتبال دادم حتی در آن زمان تاج ریاست فدراسیون فوتبال در ایران حضور نداشتند و هدفم از استعفا، تعبیت از قانون بوده است همه باید مطیع قانون باشیم و اگر می‌خواهیم کشور اقتدار خودش را حفظ کند اول باید خود ما مسئولین قانون‌مدار و به آن احترام بگذاریم.

وی افزود: هیچ شخص حقیقی و حقوقی نباید قانون کشور را دور بزند. قانون، قانون است و اجرای آن برهمه واجب است. البته همین قانون در این مدت تلخی و شیرینی های خاص خودش را داشت. من این موضوع را به خوبی می‌دانم حالا بعد از حدود ۲۰ سال کار بدون حقوق که استعفای خودم را به فدراسیون فوتبال اعلام کردم عده‌ای شروع به شلوغ‌کاری و جوسازی علیه من می‌کنند که برای من مهم نیست. استعفا و یا کناره‌گیری از یک سمت مدیریتی یک واقعیت است که هیچ پست و ریاستی نمی‌تواند دائمی باشد.آن چیزی که ماندگار است، کارهای خوب و به جا مانده انسان‌هاست که بعد از رفتن خود باقی می‌گذارند.

رئیس پیشین کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: البته من یک ایرادی در کارهاییمان می‌بینم علی‌رغم اینکه مدعی هستیم در کار خود موفق و تأثیرگذار بودیم اما نتوانستیم چند نیروی جوان را برای بعد از رفتن خود تربیت کنیم،مخصوصاً در بخش امور بین‌الملل که اگر این نیروها کار را خوب بشناسند می‌توانند در مجامع بین‌المللی به خوبی از حق و حقوق ایران دفاع کنند.

ترابیان گفت:‌ حالا که بحث بازنشستگی به وجود آمده هر کسی را که برای پست و مسئولیتی انتخاب می‌کنند،یکسری حرف و حدیث برایش به وجود می‌آورند.یکی از این علت‌ها و حرف‌،حدیث‌ها بالا رفتن سطح فوتسال است که دوستان آن را با دید جهانی نگاه می‌کنند. وقتی که صحبت از انتخاب یک مسئول فوتسال می‌شود این افراد نگاه می کنند که شخص انتخاب شده آیا اطلاعات و معلومات و یا سوابق ورزشی و مدیریت فنی را در این رشته دارد یا خیر؟ یا اینکه این فرد چگونه با خانواده ورزش در ارتباط بوده است. البته این افراد که این دغدغه ها را دارند دلسوز هستند و دلشان برای فوتسال می سوزد.

وی در ادامه تسریع کرد: این دوستان همچنین نگاه می کنند که آیا فرد انتخاب شده می تواند در کار خود موفق باشد یا خیر؟ یا اینکه وی چقدر در کارهای قبلی خود موفق بوده و توانسته چه قشرهایی جذب کند و یا چه قشرهایی را دفع کند. این موضوعاتی است که این دوستان در نظر می‌گیرند و به این راحتی مثل ۱۵ سال پیش نیست که اگر یک فردی را برای پست مدیریتی معرفی می‌ شد،دیگران بدون اطلاع از سوابق ورزشی یا مدیریتی وی را تایید می‌کردند.تمامی این موارد به خاطر اینکه سطح اطلاعات عمومی در جامعه بالا رفته است.

وی همچنین در رابطه با انتخاب داود پرهیزکار به عنوان سرپرست کمیته فوتسال گفت: تا آنجا که من اطلاع و شناخت از پرهیزکار دارم وی فردی ورزشی است که سالیان سال در فدراسیون فوتبال زحمت کشیده و در کارهای که او مسئولیت داشته موفق بوده و وی مدتی هم با فوتسال همکاری داشته است و فکر نکنم سرپرستی هم که از طرف فدراسیون به وی ابلاغ شده مسئولیت زیادی برایش باشد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی بیان داشت:گفت: در مدت حضورم در فوتبال و فوتسال کشور هرچه در توان داشتم با تمام وجود و با نگاه ملی انجام دادم و بسیاری از تلخی‌ها و شیرینی‌ها را پشت‌سر گذاشتم. البته در این مدت حرف‌های زیادی بر علیه من زده شد که خیلی دلم را به درد آورد اما به واسطه پاسخگویی و جوابگویی آنها بر نیامدم و این را به خوبی می‌دانستم عده‌ای که این حرف‌ها را می‌ زنند هدف خاصی را دنبال می‌کنند. در این مدت فقط سکوت را اختیار کردم و هیچ نگفتم. آنها تهمت‌هایی بسیار ناروایی به من زدند.

وی گفت: یکی از آن تهمت‌ها این بود که یک بازیکن را تحریک کرده بودند که بگوید در زمانی که با من در مسافرت بوده من ساندویچی را نصف کرده و نصف آن را به دیگری دادم مطمئن باشید این حرف‌ها را هیچ آدم منطقی قبول نمی‌کند اما آنها متأسفانه این حرف‌ها را زده اند.همه این افراد را حتی با تمام تهمت‌ها و نارواها و… که به من نسبت دادند در همین‌جا می بخشم و حلال می‌کنم و برای آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و همچنین برای فوتسال ایران آرزوی سربلندی که مثل فرزندانم خودم آن را دوست داشتم، دارم.

ترابیان در پاسخ به سؤالی که آیا شما بعد از استعفا قصد دارید صحنه ورزش را ترک کنید، گفت: خیر، من همچنان مدرس AFC و فیفا هستم و هیچ وقت این کار را رها نمی‌کنم از طرف AFC مسئولیت بحث استانداردسازی باشگاه‌ها بر روی دوش من است البته این را بگویم احترام من در فیفا و AFC بیشتر از فدراسیون فوتبال ایران است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری آیا جایگزینی شما در کمیته فنی مشخص شده است، گفت: خیر، من هیچ توصیه‌ای نمی‌‌کنم که چه کسی بعد از من آنجا باشد به این دلیل که مسئولین درجه یک فدراسیون فوتبال توجهی نمی کنند حدوداً یک سال پیش نام دو نفر را به فدراسیون جهت عضویت در کمیته فنی اعلام کردم و این موضوع حتی در دستور کار هیأت رئیسه فدراسیون قرار گرفت و قرار شد حداقل یک نفر از این دو نفر عضو شوند. بعداز این موضوع مجدداً با دو عضو موافقت کردند که به کمیته فنی اضافه شود. اما هر بار در هیأت رئیسه به جای اینکه رای نهایی به عضویت این دو نفر بدهند موضوع را از دستور کار خارج می‌کردند و خیلی نسبت به این موضوع بی‌احترامی شد به این دلیل گفتم احترام من نزد فیفا و AFC بیشتر از فدراسیون فوتبال ایران است.

وی در پایان گفت: من همواره نسبت به همه احترام داشتم و همچنان این احترام را به عنوان توشه تربیت خانوادگی و اجتماعی خود حفظ خواهم کرد و برای ایران مقتدر آرزوی سربلندی سرافرازی دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.