کد خبر : 130286
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 بهمن 1397 - 12:55
-

تیم های ضعیف تر در پلی آف چطور برنده شوند؟

تیم های ضعیف تر در پلی آف چطور برنده شوند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال امسال به شیوه جدید برگزار می شود و برای اولین بار قهرمان بازی ها به صورت پلی آف برگزار می شود. بر این اساس ۴ تیم اول جدول با ۴ تیم دوم که شیوه آن از قبل مشخص شده روبرو می شوند. در این میان با توجه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال امسال به شیوه جدید برگزار می شود و برای اولین بار قهرمان بازی ها به صورت پلی آف برگزار می شود. بر این اساس ۴ تیم اول جدول با ۴ تیم دوم که شیوه آن از قبل مشخص شده روبرو می شوند. در این میان با توجه به برگزاری دو بازی در خانه تیم های قوی تر، تیم های ضعیف تر که باید یک بازی میزبان حریف خود باشند کار دشواری برای عبور از این مرحله دارند با این حال این اتفاق غیر ممکن نیست و می توان با اتخاذ تاکتیک های مناسب از این بازی سربلند بیرون آمد.

در همین زمینه با ناصر صالح مربی، مدرس و کارشناس فوتسال گفتگو کردیم تا ببینیم راهکارهای او به مربیان تیم های پنجم تا هشتم برای موفق شدن در سه بازی پلی آف چیست. صالح گفت: در فوتسال اگر یک مربی صاحب سبک داشته باشیم می توان ۶ الی ۷ سبک مختلف را پیاده کرد.کسانی که صاحب سبک هستند اصولا تاکتیکی را اتخاذ می کند که ابتکار عمل به دست خودشان باشد. آنها یک تاکتیک را بارها و بارها تمرین می کنند تا تیم کلا بر آن مسلط شود.به نظرم برای بازی هایی که حذفی است و در سه مرحله برگزار می شود باید برنامه ریزی به نحوی باشد که تیم بتواند برنده شود. در این میان تیم های ضعیف تر باید برنامه خود را روی گل نخوردن، کنترل بازی، حفظ توپ در زمانی که در اختیار آنهاست و گل نخوردن در زمانی که توپ در دست حریف است تمرکز کنند.یک مربی اگر علم و دانش داشته باشد می تواند به خوبی این شیوه را پیاده کند. ما یک تاکتیک داریم به نام دفاع منطقه ای و ضد حمله که درتقابل تیم های قوی پیاده می شود. تیم ضعیف تر می ایستد ،صبر می کند، توپ را خوب کنترل می کند و با پوشش هایی که انجام می دهد منتظر اشتباه حریف می شود تا ضد حمله بزند و بارها این کار را تکرار می کند تا به گل و برتری برسد.

صالح ادامه داد: بارها شده تیم هایی که ملی پوشان زیادی داشتند در مصاف با تیم هایی گمنام و جوان بازی را واگذار کرده اند.به صرف داشتن ستاره و ملی پوش نمی توان زیاد به پیروزی امیدوار بود و باید برنامه داشته باشیم. با تیم جوان هم با برنامه می توانیم جلوی تیم های قوی بایستیم. اگر از تاکتیک های روز استفاده کنیم تیم های پرستاره را هم می توانیم ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام دوشنبه , ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

این آقا ١٠ سال هست مربیگرى نمیکنه اونوقت داره رآهکار میده براى لیگ ؟!!! اگر خوب بود که ١٠ سال بدون تیم نمی ماند!!!!