کد خبر : 130237
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 - 14:35
-

سهمیه قهرمانان ایران و آسیا ، تبدیل به سقوط به دست پائین تر شد!/پارسیان از اول هم اشتباهی بود

سهمیه قهرمانان ایران و  آسیا ، تبدیل به سقوط به دست پائین تر شد!/پارسیان از اول هم اشتباهی بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم فوتسال پارسیان شهر قدس که با خرید امتیاز تیم‌های دیگر دو فصل متوالی در لیگ برتر فوتسال حضور داشت در هر دو فصل با کسب نتایج ضعیف سقوط کرد! مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال هفته گذشته به پایان رسید و هشت تیم بالای جدول یعنی گیتی پسند، مس سونگون،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم فوتسال پارسیان شهر قدس که با خرید امتیاز تیم‌های دیگر دو فصل متوالی در لیگ برتر فوتسال حضور داشت در هر دو فصل با کسب نتایج ضعیف سقوط کرد!

مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال هفته گذشته به پایان رسید و هشت تیم بالای جدول یعنی گیتی پسند، مس سونگون، فرش آرا، حفاری، سن ایچ ساوه، شهروند ساری، سوهان محمد قم و مقاومت البرز راهی مرحله پلی آف شدند.

در انتهای جدول هم تیم شهرداری ساوه با ۱۴ امتیاز قبل از اتمام لیگ سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شده بود و تیم پارسیان هم با کسب تنها ۲۲ امتیاز، سقوط کرد.

پارسیان همان تیمی است که سال گذشته از فرصت انصراف تیم دبیری تبریز برای شرکت در لیگ برتر استفاده کرد و با خرید امتیاز این باشگاه تبریزی، یک شبه لیگ برتری شد. از همان ابتدا و با ساز و کاری که پارسیان برای حضور در لیگ برتر در پیش گرفت، مشخص بود که این تیم میهمان یک ساله لیگ خواهد بود و به جای اصلی خود یعنی لیگ دسته اول بازخواهد گشت. مشکلات مالی، ایجاد تغییرات متعدد در تیم و عدم تجربه و شناخت کافی از فضای لیگ برتر فوتسال نشانه هایی بود که از افول و سقوط زودهنگام پارسیان خبر می داد. این تیم سرانجام سال گذشته با ۲۰ امتیاز به همان جایی برگشت که از آن آمده بود.

تجربه تلخ حضور پارسیان در لیگ برتر با خرید امتیاز تیم دبیری این تصور را ایجاد کرد که هم این تیم و هم سایر تیم های دسته های پایین تر به جای حضور یک شبه در لیگ برتر، به فکر سازندگی و بالاآمدن به صورت پله پله باشند اما با شروع مسابقات این فصل و انحلال تیم تاسیسات، بازهم سر و کله تیم پارسیان در لیگ برتر پیدا شد.

در شرایطی که برای تیم تاسیسات خریدار قابل توجهی پیدا نشده بود و سازمان لیگ فوتسال هم نگران کاهش تعداد تیم های لیگ بود، پارسیان مجددا خودش را به صف اول فوتسال رساند و با گرفتن جای تاسیسات، خودش را به عنوان تیم لیگ برتری معرفی کرد! پارسیان که گویا از اشتباه سال گذشته خودش متنبه نشده بود، بازهم یک ناکامی بزرگ دیگر را با همان مشکلات تکراری تجربه کرد و در هفته پایانی مرحله گروهی، با ۲۲ امتیاز به لیگ دسته اول بازگشت.

با شناختی که از تیم پارسیان به دست آمده است پیش بینی می شود این تیم سال آینده هم به شکل اجاره ای در لیگ برتر حاضر شود! احتمالا مسئولان تیم پارسیان به جای تمرکز روی حضور در مسابقات لیگ دسته اول در سال آینده و تلاش برای ساختن تیم قدرتمند و نه گلخانه ای، مجددا در انتظار می نشینند تا یکی از تیم های لیگ برتر از حضور در لیگ انصراف بدهد و به جای آن تیم در لیگ برتر حضور یابند.

انتظار می رود کمیته و سازمان لیگ فوتسال از همین حالا برنامه ای برای جلوگیری از ورود گلخانه ای و اجاره ای تیم ها در لیگ برتر داشته باشد. گرفتن ضمانت قوی از تیم هایی که در لیگ شرکت می کنند و یا کاهش تعداد تیم های لیگ شاید از پیش و پا افتاده ترین اقداماتی باشد که کمیته فوتسال می تواند آنرا اجرایی کند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.