کد خبر : 130584
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 12:16
-

صمیمی:توپ‌ها مورد تایید بورکینافاسو هم نیست چه برسد به فرانسه/بی غم علاوه بر یک مربی بادانش، انسان بسیار شریفی هم بود/قهرمانی در جام جهانی و کسب دستکش طلا آرزوی من است

صمیمی:توپ‌ها مورد تایید بورکینافاسو هم نیست چه برسد به فرانسه/بی غم علاوه بر یک مربی بادانش، انسان بسیار شریفی هم بود/قهرمانی در جام جهانی و کسب دستکش طلا آرزوی من است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتسال مس سونگون ورزقان، توانست به همراه تیمش عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند. او علاوه بر این عنوان، توانست در چند سال اخیر با تیم ملی کشورمان قهرمانی آسیا و سومی جهان را از آن خود کند. صمیمی در فصلی که گذشت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتسال مس سونگون ورزقان، توانست به همراه تیمش عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند. او علاوه بر این عنوان، توانست در چند سال اخیر با تیم ملی کشورمان قهرمانی آسیا و سومی جهان را از آن خود کند.
صمیمی در فصلی که گذشت عملکرد خوبی داشت و توانست در جمع ۱۰ دروازه‌بان برتر فوتسال دنیا هم قرار بگیرد. به همین علت و عملکرد جالب توجه این دروازه‌بان، با علیرضا صمیمی دروازه‌بان ملی‌پوش مس سونگون ورزقان گفت‌وگویی را انجام دادیم که گزیده‌ای از صحبت‌های این بازیکن فوتسال را در ادامه می‌خوانید:

*شرایط مس سونگون بعد از اتمام اولین دیدار در مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال چگونه است؟

بعد از اتمام لیگ برتر و کسب عنوان دومی، سعی کردیم تمرینات را بیشتر کنیم و برای حضوری قدرتمند در مرحله پلی‌آف، در روز دو نوبت تمرین داشتیم تا بازیکنان به مرز آمادگی برسند. در اولین دیدار مرحله پلی‌آف هم مقابل تیم شهروند ساری عملکرد خوبی داشتیم و می‌توانیم به فینال صعود کنیم.

*رقابت مس سونگون و گیتی پسند برای قهرمانی خیلی فشرده است.

دقیقا، اکثر بازیکنان ملی‌پوش ایران در مس سونگون و گیتی پسند حضور دارند و قطعا دیدار دو تیم بسیار دیدنی و جذاب است. مس و گیتی تیم‌های اول و دوم لیگ برتر بودند و با تیم سوم حدود ۲۰ امتیاز اختلاف داشتند و این موضوع نشان می‌دهد این دو تیم پتانسیل قهرمانی را دارند.

*وجود مرحله پلی‌آف برای مشخص شدن تیم‌های برتر لیگ، به نفع فوتسال است؟

صد در صد، معتبرترین لیگ‌های فوتسال جهان هم مرحله پلی‌آف دارند، لیگ‌های فوتسال اسپانیا، روسیه، ایتالیا و چند لیگ معتبر دیگر شرایطی مشابه لیگ برتر فوتسال ایران را دارند. فوتسال ایران در حال پیشرفت است اما متاسفانه در سازوکار این موضوع مشکل داریم که من مخالف این موضوع هم هستم.

مثلا اگر بخواهم به یک موضوع ساده پلی‌آف اشاره کنم، این می‌تواند باشد که فینال باید ۳ از ۵ باشد و تنها رفت و برگشت نباشد. قطعا متعدد بودن دیدارهای فینال یک لیگ معتبر می‌تواند برای همه اهالی این ورزش بسیار جذاب و دیدنی باشد.

*پس با این اوصاف، وضعیت مدیریتی فوتسال ایران چطور می‌بینی؟

شرایط مدیریتی تقریبا قابل قبول است اما می‌توانم بگویم فوتسال ایران مریض است. اکثر بازیکنان ملی‌پوش و درجه یک فوتسال کشورمان به لیگ‌های اروپایی و حتی لیگ برتر چین نقل مکان کردند. ما به راحتی می‌توانیم تیم ملی فوتسال چین را با بهترین اختلاف شکست دهیم.

با قانون منع بکارگیری بازنشستگان شرایط بهتر شد و در حال حاضر هم مدیران جوانی در فوتسال حضور دارند و فقط می‌توانم بگویم امید دارم که وضعیت فوتسال کشورمان بهتر شود.

*بعد از رفتن حمید بی‌غم از مس سونگون ورزقان، برخی معتقد بودند که این تیم قطعا به لحاظ فنی افت می‌کند.

من همیشه بی‌غم را استاد صدا می‌کردم و به نظرم او علاوه بر یک مربی بادانش، انسان بسیار شریفی هم بود. بازیکنان مس سونگون حرفه‌ای هستند و باید خودشان را با شرایط جدید کادرفنی وفق دهند، شرایط فصل قبل با وضعیت فعلی لیگ، کاملا متفاوت است. چون ما در فصل قبل اصلا حق اشتباه نداشتیم و باید تمامی امتیازات لازم را کسب می‌کردیم اما پلی‌آف بودن لیگ باعث شد تا با خیال راحت‌تری مقابل حریفان بازی کنیم.

پلی‌آف بودن لیگ برای مشخص کردن تیم‌های قهرمان باعث شد تا با خیال راحت بازی کنیم و صرفا این موضوع باعث شد تا نتیجه‌گیری فصل گذشته را نداشته باشیم.

*رفتن حمید بی‌غم از مس سونگون با حرف و حدیث‌های متعددی همراه بود.

رفتن وی از تیم کاملا نظر شخصی‌اش بود و احساس می‌کرد که دیگر نمی‌تواند به مس سونگون کمک کند. در اواخر مربی‌گری بی‌غم، متاسفانه باشگاه نتوانست پاداش‌های بازیکنان را سرموقع پرداخت کند و در نهایت تمایل همکاری با مس سونگون را نداشت و قطعا یکی از بهترین مربیانی بود که با او همکاری داشتم.
اما من می‌گویم بهتر است که لیگ را رونق دهیم تا بازیکنان ملی‌پوش بتوانند در داخل کشور بازی کنند.

*ظاهرا منتقد سفت و سخت تو‌پ‌‌های لیگ هم بودی؟

اول فصل توپ‌های لیگ برتر واقعا فاجعه بود و من در گفت‌وگویی هم مطرح کرده بودم که این توپ‌ها مورد تایید بورکینافاسو هم نیست چه برسد به فرانسه. تقریبا شبیه به یک شیطونک بود که با آن بازی می‌کردیم. توپ ما که درست نیست، پلی‌آف مشخصی نداریم، داوری‌های لیگ سلیقه‌ای است و حتی پخش مستقیم هم نداریم. با این وضعیت پس طبیعی است که یک توپ ساده استاندارد هم نداشته باشیم.

*بازی‌های مس سونگون هم که پخش زنده نمی‌شود.

مس سونگون در فصلی که گذشت قهرمان ایران شد و توانست در فصل جاری هم، قهرمانی آسیا را از آن خود کند. البته ششمین تیم باشگاهی برتر دنیا هم هستیم اما حتی بازی‌های ما در صداوسیمای استان آذربایجان‌شرقی هم پخش مستقیم نمی‌‍شود، به حرفم اولم بازمی‌گردم و معتقدم که نباید از بازیکنان ملی‌پوش انتظار داشت که در لیگ برتر فوتسال ایران بازی کنند.

*تو را با عابد‌زاده مقایسه می‌کردند و لقب عابدزاده فوتسال را به علیرضا صمیمی داده بودند.

من خیلی کوچک‌ترین از این حرف‌ها هستم که با اسطوره‌ای دروازه‌بانی فوتبال آسیا مقایسه شوم. عابد‌زاده خیلی بزرگ‌ترین از این حرف‌ها است و خوشحالم از اینکه نام من در کنار نام اسطوره فوتبال ایران قرار گرفته است.

*به نظرت عنوان سومی جهان هم بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران است؟

ما برای اولین بار توانستیم در تاریخ ورزش گروهی ایران، یکی از عناوین برتر جهان را کسب کنیم که افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود. در جام جهانی ۲۰۱۶ توانستیم برترین تیم دنیا، برزیل را شکست دهیم، حتی بعد از این دیدار تعداد خدمتکاران رستوران هتل ما حدود ۳۰ ثانیه به ما تعظیم کردند و لقب ستاره‌های جدید فوتسال ایران را به ما دادند.

*شرایط شما و بازیکنان تیم ملی در رقابت‌های جهانی کلمبیا هم ظاهرا چندان جالب نبود.

به هیچ عنوان، ما سختی‌های خیلی زیادی کشیدیم و حتی پیراهن دوم هم نداشتیم. به خوبی یادم است که علی صانعی دستیار اول تیم ملی روز بازی با نخ و سوزن مشغول دوختن پیراهن‌های پاره بازیکنان بود که این واقعا برای تیمی همانند ایران، ناراحت کننده است.

*اگر از سوی یک کشوری که شرایط مالی بسیار خوبی دارد، پیشنهاد پذیرفتن ملیت و بازی برای این کشور با شرایط مالی ایده‌آل را برای شما ارسال شود، قبول می‌کنی؟

به هیچ وجه. بعد از مسابقات جهانی یکی از کشورها برای من پیشنهاد پذیرفتن ملیت را داد اما تنها حرف من این است که عمرا این پیشنهادات را قبول نمی‌کنم. من عاشق ایران هستم و از سرود ملی کشورم در دیدارهای جهانی و بین‌المللی، لذت می‌برم.

*پاداش‌های تیم ملی فوتسال هم که مسئله بزرگی برای بازیکنان شده است.

شاید باور نکنید اما اصلا حضور ذهن ندارم که کدام پاداش‌ها پرداخت شده است یا کدوم پاداش‌ها صرفا در همان حرف باقی ماند. نمی‌خواهم زحمات مسئولان فدراسیون را زیر سوال ببرم اما زیاد نمی‌خواهم روی این موضوع صحبت کنم، در کل ارزشی که برای فوتسال قائل می‌شوند زیاد قابل توجه نیست.

*علیرضا صمیمی کماکان دوست دارد در لیگ‌های اسپانیا و روسیه بازی کند؟

حتما. همه فوتسالی‌ها به خوبی می‌دانند که لیگ‌های فوتسال روسیه و اسپانیا بهترین هستند و قطعا برای همه بازیکنان فوتسال می‌تواند عالی باشد. از لیگ اسپانیا پیشنهادی نداشتم اما روسیه چندین پیشنهاد داشتم که سعی کردم در درجه اول برای مس سونگون ورزقان بازی کنم.

*سایت فیفا بعد از دیدار ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۱۶، عنوان کرد که برزیل هیچ وقت علیرضا صمیمی را فراموش نمی‌کند.

در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا همه بازیکنان تیم ملی عالی بودند که توانستیم مقابل تیم‌های قدرتمند جهان پیروز شویم. قبل از دیدار با برزیل با خودم خلوت کردم و گفتم که این دیدار آخرین بازی فوتسالم است و باید همه تلاشم را روی زمین بکار بگیریم، خوشبختانه جو سالن هم به نفع ما بود و توانستیم مقابل این تیم پیروز شویم.

*بحث جام جهانی شد، بهترین خاطره‌ای که در رقابت‌های اخیر جهانی داشتی چی بود؟

بعد از دیدار با برزیل، هتل محل اقامت ما و برزیل یکی بود و فردای آن روز همه بازیکنان با <> بهترین بازیکن فوتسال جهان عکس یادگاری گرفتیم و حتی وی به شوخی گفت که با من عکس نمی‌گیرد. چون من باعث شدم تا فالکائو با خاطره‌ای بعد از تیم ملی کشورش خداحافظی کند. واقعا خیلی خوشحالم که بهترین بازیکن دیدار با بهترین تیم دنیا شدم.

*بزرگترین آرزوی شخصی‌ات در فوتسال چه چیزی است؟

قطعا قهرمانی در جام جهانی و کسب دستکش طلا آرزوی من است که امیدوارم در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی بتوانم پازل گمشده‌ام را در فوتسال تکمیل کنم.

*صحبت پایانی.

از هواداران مس سونگون ورزقان متشکرم که همیشه حامی فوتسال آذربایجان بودند و که همیشه در سرمای تبریز از ما حمایت کردند. امیدوارم باردیگر بتوانیم قهرمانی را به آذربایجان بیاوریم و پاسخگوی زحمات کادرفنی و هواداران باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.