کد خبر : 130984
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 بهمن 1397 - 14:42
-

مظفر:دختران تا کی باید منتظر این ۲۰ میلیون تومان باقی بمانند؟

مظفر:دختران تا کی باید منتظر این ۲۰ میلیون تومان باقی بمانند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان که قهرمانی در جام ملت ها را به همراه این تیم به یدک می کشد اینروزها در کویت مشغول آماده سازی این تیم است و امیدوار است با این تیم در جام ملت های آتی نتایج خوبی بگیرد. این مربی در اولین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان که قهرمانی در جام ملت ها را به همراه این تیم به یدک می کشد اینروزها در کویت مشغول آماده سازی این تیم است و امیدوار است با این تیم در جام ملت های آتی نتایج خوبی بگیرد.

این مربی در اولین آزمون به همراه تیم ملی کویت در اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل دو بازی دوستانه انجام می دهد و این می تواند خبر خوشی برای فوتسال کویت باشد که بعد از چند سال تحریم دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است. به همین بهانه دقایقی با او صحبت کردیم. هر چند دل پر دردی از برخورد فدراسیون فوتبال با تیم ملی فوتسال بانوان ایران داشت

*چه خبر از تیم ملی کویت؟

تیم ملی کویت تشکیل شده است. من ۳۴ بازیکن را لیست کردم و به فدراسیون فوتبال کویت دادم. اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل دو بازی دوستانه برنامه ریزی کردیم. قرار است تیم های ترکمنستان و بحرین به کویت بیایند و با این دو تیم بازی کنیم. ما ابتدا تمرینات تیم ملی را با تست گرفتن از بازیکنان با حضور ۱۴ – ۱۵ بازیکن آغاز کردیم. لیگ برتر راه اندازی شده و یازده تیم در آن حضور دارند. طی دو هفته ای که لیگ برتر برگزار شده تقریبا همه بازی ها را دیدم و به همین خاطر تعداد بازیکنان تیم ملی به ۳۴ بازیکن افزایش پیدا کرده است.

*مهم ترین مسابقاتی که پیش رو دارید کدام بازی ها است؟

جام ملت ها در سال ۲۰۲۰ برگزار می شود. در دوره اول ۸ تیم حضور داشتند و در دوره دوم ۱۵ تیم. اگر تعداد تیم ها افزایش پیدا نکند همه تیم ها در بازی های نهایی حضور خواهند داشت و اگر تعداد تیم ها بیشتر شود بازی های مقدماتی خواهیم داشت. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا دراین باره اطلاع رسانی نکرده است. به هر صورت همه تلاش ما بر این است که یک تیم خوب برای این بازی ها آماده کنیم.

*در کویت جام ملت ها چه حال و هوایی داشت. مردم کویت در مورد تیم ملی فوتبال کشورمان چه می گفتند؟

در کویت بیشتر مردم در مورد تیم ملی قطر حرف می زنند و سرمایه گذاری که این کشور روی فوتبال انجام داد و بالاخره مزد زحمات خود را بعد از سال ها گرفت. البته تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از دیدار با ژاپن عالی بود و اینجا هم مردم تیم کارلوس کی روش را تحسین می کردند. اما نمی دانم در بازی با ژاپن و در صحنه ای که بازیکنان به داور معترض شدند چه اتفاقی رخ داد. این صحنه تلخ تر از شکستی بود که ما در برابر ژاپن متحمل شدیم و کویتی ها از من می پرسیدند چه اتفاقی رخ داد که بازیکنان در جریان بازی به داور معترض شدند در حالی که داور در سوت خود به علامت توقف بازی ندمیده بود و بازیکنان ژاپن به بازی ادامه می دادند! نوع گل خوردن ما در بازی با ژاپن خیلی تلخ و تکان دهنده بود و بعد از این گل تیم ملی نتوانست کمر راست کند. من و شمایی که به عنوان تماشاگر بازی را دنبال می کردیم اعصابمان بهم ریخت و بی شک بازیکنان درون زمین بیشتر اعصابشان خرد شد!

*حرف خاصی ندارید؟

چرا می خواهم یک گلایه دوستانه داشته باشم. ۹ ماه از قهرمانی دختران ایران در جام ملت های آسیا می گذرد اما هنوز پاداش های آنها پرداخت نشده است. پاداش هر بازیکن ۲۰ میلیون تومان بوده و فکر می کنم پاداش بازیکنان و کادر فنی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان یا کمی بیشتر می شود. سوال من اینجاست آیا طی ۹ ماه امکان تهیه کردن چنین پولی برای فدراسیون فوتبال وجود نداشت و دختران تا کی باید منتظر این ۲۰ میلیون تومان باقی بمانند؟

ما میلیون ها دلار برای فوتبال هزینه کردیم و در ۴۰ سال گذشته اتفاقی برای تیم ملی فوتبال کشور رخ نداده است و با این روند مدیریت در ۴۰ سال آینده هم اتفاقی رخ نخواهد داد اما چطور با تیمی که قهرمانی آسیا را به دست آورد و مردم را خوشحال کرد این طور برخورد می کنیم؟ در یک حساب سرانگشتی متوجه شده ایم به هر یک از بازیکنان تیم ملی در جام ملت ها به خاطر صعود به مرحله نیمه نهایی ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و این نشان می دهد تیم ملی تافته جدا بافته است. من خیلی به تفاوت در نوع نگاه به تیم های ملی کاری ندارم اما سوال من این است که چرا نباید پاداش دختران ایرانی را بعد از ۹ ماه پرداخت کنیم؟ تبعیض در برخوردها که وجود دارد و حال اگر قرار باشد همان پاداش ناچیز هم به آنها پرداخت نشود آیا انصاف است؟ قهرمانی آسیا در بخش دختران آیا کار کوچکی بود؟ ما برای چیزی که هنوز به دست نیامده است میلیون ها دلار هزینه می کنیم اما برای چیزی که به دست آمده حاضر نیستیم ۵۰۰ میلیون تومان پاداش بدهیم. با این نوع برخورد ما چیزهایی که به دست آوردیم را هم از دست خواهیم داد و به نظر من این برخورد اصلا قشنگ نیست. البته من معتقدم در فوتسال و در بخش آقایان هم شبیه این برخوردها صورت گرفته است در حالی که آقایان ما تیم اول آسیا و سوم جهان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.