کد خبر : 131118
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 - 16:19
-

فرار رو به جلوی آقای رییس با نمایشی جدید از پرونده رکورد شکسته/ وحید شمسایی بازی نمی‌خورد

فرار رو به جلوی آقای رییس با نمایشی جدید از پرونده رکورد شکسته/ وحید شمسایی بازی نمی‌خورد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،روز ۱۱ بهمن سال گذشته بود که همه از شکستنِ رکورد وحید شمسایی توسط ستاره تیم ملی فوتسال برزیل خبر دادند. فالکائو در اولین دیدار تیم ملی کشورش در گرندپری به مصاف اروگوئه رفت و این مسابقه آسان را با نتیجه ۱۰ بر صفر به پایان رساند، دو بار گلزنی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،روز ۱۱ بهمن سال گذشته بود که همه از شکستنِ رکورد وحید شمسایی توسط ستاره تیم ملی فوتسال برزیل خبر دادند. فالکائو در اولین دیدار تیم ملی کشورش در گرندپری به مصاف اروگوئه رفت و این مسابقه آسان را با نتیجه ۱۰ بر صفر به پایان رساند، دو بار گلزنی از سوی فالکائوی بزرگ در این مسابقه کافی بود تا او از وحید شمسایی ۳۹۲ گله عبور کند و خودش رکورددار گلزنی در مسابقات شود.
هرچند که در آن مقطع برخی از مسوولان وقت معتقد بودند چنین رکوردی اصلا مبنای واقعی ندارد و اصلا چه کسی گل‌های فالکائو و شمسایی را شمرده که آنها بخواهند سر تصاحب این عنوان با هم رقابت کنند! این مقامِ مسوول می‌گفت اگر ما شمسایی را به تیم ملی دعوت کردیم و دوباره گل زد، بعد دوباره تیم ملی برزیل فالکائو را دعوت می‌کند تا این رکورد را بشکند، اگر قرار به رقابت باشد حالا حالاها باید شمسایی را به تیم ملی دعوت کنیم که نکند این رکورد از دست برود!
البته همه هم با نظر این آقای مسوول موافق نبودند و از دست دادن رکورد آقای گلی فوتسال دنیا، خیلی‌ها را ناراحت کرد و بیشتر از همه، خود وحید شمسایی را .
بازتاب رسانه‌ای این موضوع باعث شد که کار به مهدی تاج و فدراسیون فوتبال هم بکشد، در این خصوص تاج و شمسایی تلفنی با هم صحبت کردند و شمسایی با وجودی که اعلام کرده بود دیگر این بحث را پیگیری نمی‌کند، اما امیدوار بود که وعده تاج در آن مقطع محقق شود و او برای پس گرفتن رکوردش بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.
رکوردها برای شکسته شدن هستند و ما ایرانی‌ها هم ضرب‌المثلی داریم که «دست بالای دست بسیار است» اما وحید شمسایی می‌خواست رکورد به نام ایران حفظ شود چراکه هنوز بازی می‌کرد و عملکردش در تیم‌های باشگاهی نشان می‌داد در آن مقطع هنوز می‌تواند در بازی‌های دوستانه نسبتا معمولی، تعداد گل‌هایش را افزایش دهد. به همین دلیل به او قول داده شد که برای تیم ملی تورنمنت و جام چهارجانبه‌ای ترتیب داده شود و کاپیتان سابق تیم ملی هم به اردو دعوت شده و با به ثمر رساندن چند گل دیگر، رکوردش را از فالکائو پس بگیرد.
سال تمام شد و اردیبهشت هم فرا رسید اما خبری از آن جام و وعده‌ای که به شمسایی داده شده بود، نشد. آقای گل سابق فوتسال دنیا که مدل بی‌نظیری از گلزنی را در بین گلزنان فوتسال دنیا به نام خود ثبت کرده بود، ظاهرا دیگر به موضوع از دست دادن رکورد فکر نمی‌کرد و هر بار در این خصوص از او سوال می‌شد، ترجیح می‌داد به آن پاسخ ندهد و به این بسنده کند که پرونده این موضوع برای او بسته شده است.
غایب بزرگ لیگ برتر فریب وعده‌های نمایشی را نمی‌خورد
اما حالا یک نفر دوست دارد دوباره پرونده کذاییِ رکوردِ شکسته و آقای گلی باز شود و آن هم کسی نیست جز مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال که این روزها به خاطر عملکرد تیم ملی و حاشیه‌های عجیب کارلوس کیروش، مورد هجمه شدید مردم، رسانه‌ها و حتی ورزشکاران غیرفوتبالی و همچنین وزارت ورزش است.
یک سال پیش در همین حوالی، تاج به شمسایی قول داده بود که برای بازپس گیری رکوردش مسابقاتی را ترتیب خواهد داد،‌ اما هیچ‌گاه این وعده عملی نشد.
درست یک سال بعد از این ماجرا، موضوع ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها و هجمه سنگین علیه فدراسیون فوتبال پیش آمد و در چنین شرایطی مهدی تاج جلسه‌ای با داوود پرهیزگار سرپرست کمیته فوتسال داشته که نباید این افتخار بزرگ که نام بازیکنی از ایران است، از ما گرفته شود.
نه موضوع چیز جدیدی است و نه حرف‌ها تازه. شمسایی ورزشکار بسیار بزرگی است، بعید است چنین بازیکن و مربی حرفه‌ای بار دیگر اسیر چنین بازی‌ای شود. او بیشتر از هر کسی می‌داند که اگر قرار به باز پس گرفتن واقعی این رکورد بود، همان سال گذشته می‌شد طوری برنامه‌ریزی کرد که شمسایی رکوردش را حفظ کند.
ضمن اینکه او حتی قبل از اینکه رکوردش شکسته شود در گفت‌وگو با رسانه‌ها از بازگشت فالکائو به دنیای قهرمانی صرفا برای شکستن این رکورد خبر داده بود که همان وقت می‌شد او را در چند بازی ساده به میدان فرستاد که نه لطمه‌ای به برنامه‌های تیم ملی بخورد و نه رکورد آقای گلی دنیا را از دست بدهیم اما چنین اتفاقی رخ نداد، نه قبل از شکستن رکورد و نه بعد از آن.
حالا هم بعید می‌دانیم وحید شمسایی فریب این نمایش را بخورد، آن هم در شرایطی که امسال اصلا در لیگ هم حضور نداشته و هرچقدر هم که تمرینات بدنسازی و فوتسالش را منظم دنبال کند، قطعا در ۴۳ سالگی بدون حضور مرتب در لیگ، نمی‌تواند آنقدر آماده باشد که بتواند بازگشتی موفق برای پس گرفتن عنوانش داشته باشد.
در استثنایی بودن شمسایی شکی نیست،‌ اینکه او در ابتدای دهه پنجم زندگی‌اش هم می‌توانست کار همزمان مربیگری و بازیگری را انجام دهد، شایستگی‌های ویژه او را نشان می‌دهد اما وحید خودش بیشتر از هر کسی می‌داند که اگر حتی این نمایش پایانش به برگزاری مسابقه دوستانه با حضور او هم منتهی شود، هیچ معلوم نیست درحالیکه در فصل اخیر لیگ هم حضور نداشته، بتواند گلزنی کند و این برای بازیکنی بزرگ با سابقه فو‌ق‌العاده وحید شمسایی نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد.

منبع:روزنامه پیروزی-مرضیه دارابی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

تو رو‌خدا یه بازی بزارید شمسایی داره سکته میکنه گناه داره بیچاره