کد خبر : 131570
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397 - 9:15
-

پول و پاداش هست، اما برای از ما بهتران!

پول و پاداش هست، اما برای از ما بهتران!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«پول و پاداش هست، اما برای از ما بهتران!» این درددل خیلی از اهالی ورزش است؛ از ملی‌پوشان فوتبال ساحلی گرفته تا فوتسال آقایان و بانوان، تیم‌هایی که در سال‌های اخیر آنقدر مقام و افتخار آورده‌اند که فدراسیون فوتبال وقتی می‌خواهد کارنامه موفقیت‌هایش را قاب کند بیشتر از آنکه خبری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«پول و پاداش هست، اما برای از ما بهتران!» این درددل خیلی از اهالی ورزش است؛ از ملی‌پوشان فوتبال ساحلی گرفته تا فوتسال آقایان و بانوان، تیم‌هایی که در سال‌های اخیر آنقدر مقام و افتخار آورده‌اند که فدراسیون فوتبال وقتی می‌خواهد کارنامه موفقیت‌هایش را قاب کند بیشتر از آنکه خبری از تیم ملی بزرگسالان باشد، موفقیت‌ها و جام‌های این تیم را به رخ بقیه می‌کشد. برخلاف چند هفته پیش که المپیکی‌ها و قهرمانان رشته‌های منهای فوتبالی به پاداش یک میلیون دلاری به تیم ملی فوتبال با وجود حذف از جام ملت‌ها معترض بودند، امروز پرچم اعتراض به تبعیض از داخل خود فوتبالی‌ها بلند شده و آن‌ها نسبت به سیاست‌های دوگانه‌ای که در فدراسیون فوتبال در مواجهه با تیم‌های مختلف وجود دارد، گلایه دارند، به خصوص وقتی که می‌بینند پاداش چند میلیون دلاری ملی‌پوشان تیم بزرگسالان فوتبال قبل از اینکه عرق‌شان از شکست خشک شود، توسط معاون وزیر ورزش در رختکن به آن‌ها پرداخت می‌شود، اما پاداش چندده میلیونی ملی‌پوشان فوتسال بانوان و آقایان و فوتبال ساحلی به‌رغم قهرمانی در آسیا و جام قهرمانان قاره‌ها ماه‌ها پس از گرفتن عکس یادگاری مهدی تاج و علی کفاشیان با جام‌ها، هنوز پرداخت نشده است.
چنین تبعیض بارزی که در مجموعه فدراسیون فوتبال دیده می‌شود، سبب شده طاقت ملی‌پوشان فوتسال و فوتبال ساحلی که مدیران فوتبال با موفقیت‌هایشان، فدراسیونشان را پنج ستاره می‌نامند، طاق شود و آن‌ها در مصاحبه با رسانه‌ها سفره دلشان را باز و نسبت به رویه‌ای که مسئولان فدراسیون فوتبال در پرداخت پاداش‌ها در پیش گرفته‌اند، اعتراض کنند.

کم‌لطفی می‌کنند
ملی‌پوشان فوتسال هم نسبت به رویه تبعیض‌آمیز فدراسیون فوتبال گلایه دارند و با وجود قهرمانی‌های متوالی فوتسال ایران در آسیا و کسب مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۶ که آن‌ها را به اولین رشته تیمی کشورمان در رقابت‌های جهانی تبدیل کرد، فدراسیون فوتبال برای پرداخت پاداش این بازیکنان امروز و فردا می‌کند.
در همین راستا محمدرضا سنگ‌سفیدی، ملی‌پوش فوتسال کشورمان به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «کم‌لطفی در حق فوتسال پوشیدنی نیست. ۲۲ میلیون تومان پاداش فوتسالیست‌ها برای قهرمانی آسیا چندان اهمیتی ندارد، ولی بهتر بود با پرداخت به موقع پاداش‌ها شخصیت فوتسالیست‌ها حفظ می‌شد. چطور برای تیم ملی فوتبال پاداش هست، ولی برای فوتسال پول نیست؟ بچه‌ها قدری از این موضوع دلخور هستند. بهتر است نگاه مسئولان ورزشی به فوتبال و فوتسال یکسان باشد. تمام ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی برای یک پرچم تلاش می‌کنند و همه بازیکنان برای سربلندی یک پرچم می‌جنگند.»

آن ۵۰۰ میلیون کجا، این ۵۰۰ میلیون کجا!
علاوه بر این ملی‌پوشان فوتسال بانوان که اردیبهشت امسال برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شدند، هم با گذشت بیش از ۹ ماه از قهرمانی‌شان، پاداش ناچیز ۲۰ میلیونی‌شان را دریافت نکرده‌اند. شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان در این باره به رسانه‌ها گفته است: «تیم ما در مجموع ۵۰۰ میلیون پاداش دارد، اما برای هر بازیکن تیم ملی بزرگسالان فوتبال۵۰۰ میلیون پاداش در نظر گرفته‌اند. آیا این قدر سخت بود که پاداش بانوان را در طول این ۹ ماه پرداخت کنند؟»
مظفر در ادامه حرف‌هایش نشان می‌دهد دل پری از تبعیض‌ها دارد: «تبعیض در برخورد‌ها وجود دارد و حال اگر قرار باشد همان پاداش ناچیز هم به آن‌ها پرداخت نشود، آیا این انصاف است؟ قهرمانی آسیا در بخش دختران کار کوچکی بود؟ ما برای چیزی که هنوز به دست نیامده، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنیم، اما برای چیزی که به دست آمده، حاضر نیستیم ۵۰۰ میلیون تومان پاداش بدهیم. با این نوع برخورد چیز‌هایی را که به دست آورده‌ایم هم از دست خواهیم داد.»
منبع: جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.