کد خبر : 132166
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 12:29
-

۶ بازیکن و شهناز یاری اردوی تیم بانوان را تحریم کردند

۶ بازیکن و شهناز یاری اردوی تیم بانوان را تحریم کردند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی رعدی مدیر فنی تیم ملی(بخوانید سرمربی) فوتسال بانوان همراه با زیور بابایی و بدون حضور شهناز یاری در تصمیمی جالب و مغایر با استانداردهای حرفه ای در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از پایان لیگ برتر اقدام به تشکیل اردوی تیم ملی فوتسال بانوان کرد. بر این اساس

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی رعدی مدیر فنی تیم ملی(بخوانید سرمربی) فوتسال بانوان همراه با زیور بابایی و بدون حضور شهناز یاری در تصمیمی جالب و مغایر با استانداردهای حرفه ای در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از پایان لیگ برتر اقدام به تشکیل اردوی تیم ملی فوتسال بانوان کرد.

بر این اساس بازیکنان دعوت شده از ۴ تیم حاضر در مرحله نهایی که ظهر جمعه ۳ اسفند در اصفهان درگیر رقابتی سنگین بودند باید خود را شنبه ۴ اسفند در تهران به کادر فنی تیم ملی معرفی می کردند و خستگی بازیکنان و البته آسیب دیدگی آن ها، چالشی بود که رعدی در مورد آن فکری نکرده بود.

با این حال چالش بزرگ تر وقتی از راه رسید که ۶ بازیکن اردوی تیم ملی فوتسال بانوان را تحریم کردند و از حضور در تمرینات سر باز زدند. فرزانه توسلی، فاطمه اعتدادی، سارا شیربیگی، فاطمه ارژنگی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده ارزنده ترین مهره های حال حاضر فوتسال بانوان ایران و تیم ملی تصمیم گرفتند در اردو حاضر نشوند.

عدم حضور این ۶ نفر در اردوی ملی در اعتراض به عدم پرداخت پاداش این بازیکنان پس از قهرمانی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در بهار ۹۷ بود. با گذشت ۱۰ ماه از قهرمانی تیم ملی در تایلند و با وجود هزینه های ریز و درشت در تیم های ملی، پاداش دختران ملی پوش پرداخت نشده و در مورد زمان پرداخت آن هم اظهار نظری از سوی فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است.

کاهش ارزش پول ملی در این بازه زمانی برای بازیکنانی که هنوز هم به درستی نمی دانند دستشان به پاداش می رسد یا خیر یک خبر ناگوار است. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال به تبع سایر بخش های کشور که دچار مشکلات اقتصادی پیچیده هستند اکنون از نظر مالی نسبت به گذشته دست های بسته تری دارد و این موضوع خبر خوشی برای بازیکنان طلبکار نیست.

بازیکنان معترض عقیده دارند قول هایی که در این مدت به آن ها داده شده فاقد پشتوانه بوده است و جدیتی در تحقق آن وجود نداشته است. به عنوان یک راهکار برای فدراسیون فوتبال، اقدام عملی برای پاسخ به درخواست به حق بازیکنان می تواند سایه های حاشیه را از تیم ملی دور کند.

پس از غیبت این بازیکنان، تماس هایی با این نفرات برقرار شده تا آن ها را مجاب به حضور در تمرینات کنند. این تماس ها از سوی مربیان و فدراسیونی ها صورت گرفته اما نتیجه ای در بر نداشته است. مدل برقراری این تماس ها ابتدا به شکل درخواست و سپس با رنگ و بوی تهدید بوده است.

تیم ملی فوتسال بانوان پس از خروج شهرزاد مظفر و سپس انتخابی پر حرف و حدیث در کادر فنی اکنون زیر فشار است و غیبت بازیکنان اصلی و تاثیرگذار می تواند به قیمت یک شروع ضعیف برای رعدی تمام شود و خشت اول دیوار را کج بنا کند. این وضعیت جایگاه تمام مرتبطین با تیم ملی از کادر فنی گرفته تا تصمیم گیرندگان در قبال تیم ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

موضوع شهناز یاری

در همین حال شهناز یاری که نامش به عنوان یکی از مربیان تیم ملی فوتسال بانوان اعلام شده بود نیز در اعتراض به این که چرا باید رعدی سرمربی باشد و تیمی که یک زن آن را قهرمان آسیا کرده به دست زنان اداره نشود، از حضور در تمرین خودداری کرده و قصد همکاری با رعدی را ندارد.

از سوی دیگر برخی به شکل عجیبی تلاش می کنند بی میلی شهناز یاری به حضور در کادر را با غیبت بازیکنان در تمرین مرتبط کنند در حالی که مهسا علی مددی بازیکن تیم نامی نو با هدایت شهناز یاری اکنون در تمرین تیم ملی حضور دارد و اگر یاری عامل اعتصاب ۶ بازیکن بود قطعا با مهسا علی مددی نیز اجازه حضور در اردوی ملی را نمی داد بنا بر این این نظریه منتفی است.

شهناز یاری انتظار داشت او یا مربی دیگری در سطح او هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و از نظر یاری، گرفتن سکان هدایت تیم ملی از بانوان در فوتسال توجیه ندارد. به عبارت دیگر به نظر می رسد شهناز یاری با این ایده مخالف است و الزاما با رعدی یا مربی مرد دیگری مشکلی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

دمشون گرم که اینقد با غیرت هستن برا خودشون ارزش قائلن نه مثه فرشته کریمی که فقط دنباله خودنمایی هستش هیچ تیمی ام نمیخوادش🙏🙏🙏

بين چهارشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۵۳

تمام پیروزیهای بانوان این نبوده که خودشان رو ببینند پس زحمتهای صانعی و فراشی چه شد به نظر من تاثیر صانعی خیلی زیاد بوده که بانوان الان صحبتی از این مربی توانمند نمیکنن ومیگن خودمون قهرمان کردیم

رضا چهارشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

درود بر شرفشون