کد خبر : 132858
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1397 - 13:56
-

کریمی: باشیم یا نباشیم قطار تیم ملی در حال حرکت است/امیدوارم با حمایت مسئولین اختلافات برطرف شود/هر روز تمرین در ایتالیا ، مثل یک مسابقه فینال آسیا بود

کریمی: باشیم یا نباشیم قطار تیم ملی در حال حرکت است/امیدوارم با حمایت مسئولین اختلافات برطرف شود/هر روز تمرین در ایتالیا ، مثل یک مسابقه فینال آسیا بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرشته کریمی گفت: حضورم در ایتالیا باعث شد تا از ۲ باشگاه ایتالیایی پیشنهاد داشته باشم. اما این باشگاه‌ها ۲ ماه دیگر مسابقاتشان تمام می‌شود و دوباره از اواسط تابستان اقدام به جذب بازیکن می‌کنند. این باشگاه‌ها پیشنهاد رسمی خود را برایم ارسال کرده اند و اینکه من هم در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرشته کریمی گفت: حضورم در ایتالیا باعث شد تا از ۲ باشگاه ایتالیایی پیشنهاد داشته باشم. اما این باشگاه‌ها ۲ ماه دیگر مسابقاتشان تمام می‌شود و دوباره از اواسط تابستان اقدام به جذب بازیکن می‌کنند. این باشگاه‌ها پیشنهاد رسمی خود را برایم ارسال کرده اند و اینکه من هم در حال رایزنی هستم و باشگاهی را انتخاب خواهم کرد که مشکل ویزای ورزشی نداشته باشد.

ملی پوش فوتسال درباره حضور در مسابقات پیش رو افزود:پنج نفر از بازیکنانی که با آنها قهرمان آسیا شدیم در اردوی تیم ملی حضور داریم و مابقی همه بازیکنان جوان هستند. و اردو با ترکیبی از باتجربه‌ها و جوان تر‌ها تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در اردو‌ها تمرینات کمی داشتیم ادامه داد:از بودن نفرات جدید بسیار خوشحالم و یک سری از بازیکنان برای اولین بار به اردوی تیم ملی دعوت شده اند. برای اینکه بتوان به هماهنگی لازم رسید باید تمرینات بیشتری داشته باشیم. بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال روسیه در برنامه داریم. در مسابقات تدارکاتی نتیجه اهمیت ندارد و باید خواسته‌های سرمربی تیم اجرا شود.

فوتسال بانوان پشتوانه ندارد و اگر چند سال دیگر ما کنار برویم باید جوان تر‌ها در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند
ملی پوش فوتسال بانوان تاکید کرد: امیدوارم جوان تر‌ها از این مسابقات نهایت استفاده را داشته باشند و بتوانند از این فرصت تجربه کسب کنند. بالاخره جوانتر‌ها باید جایگزین نفرات باتجربه در تیم ملی شوند. تیم ملی فوتسال مثل فوتبال نیست. در فوتبال رده‌های مختلف زیر ۱۴ سال، زیر ۱۶ و زیر ۱۹ سال دارند، ولی در فوتسال فقط یک تیم ملی بزرگسالان داریم. فوتسال بانوان پشتوانه ندارد و اگر چند سال دیگر ما کنار برویم باید جوان تر‌ها در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند. دوست دارم همچنان پرچم کشورمان در آسیا بالا باشد و در دوره‌های بعدی چه با حضور ما و چه در نبودمان ایران باز هم قهرمان شود.
وی در خصوص غیبت برخی ملی پوشان در اردوی تیم ملی گفت: آن‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند و چندین سال است که برای تیم زحمات زیادی کشیده اند و بازیکنان مثمر ثمری هستند. اگر مشکل خانوادگی است که امیدوارم خیلی زود حل شود و اگر مشکل از جای دیگر است امیدوارم با حمایت مسئولین این اختلافات برطرف شود، زیرا تیم ملی به تک تک این افراد نیاز دارد. چه من باشم و چه نباشم قطار تیم ملی در حال حرکت است. بازی تیم ملی با روسیه با من و یا بدون من برگزار می‌شود، اما امیدوارم مسئولان درد و دل این بچه‌ها بشنوند، چون درد و دل همه ماست.
کریمی افزود: ما کشوری اسلامی هستیم و باید طبق اعتقاداتمان پیش رویم. به نظرم باید زمانی که عرق بازیکنان تیم ملی خشک نشده است پاداش و حقوق آن‌ها داده شود. خیلی از بچه‌ها هنوز ۵۰ درصد حقوقشان را دریافت نکرده اند در حالیکه لیگ به پایان رسیده است. این تنها نقطه ضعف تیم ماست. در باشگاه‌ها امکاناتمان کم است، ولی در تیم ملی امکانات بهتر و به روزتر است. مشکلات مالی ما فقط مختص تیم ملی نیست بلکه باشگاهی هم است. متاسفانه این مشکلات دست به دست هم می‌دهند و همانند غده‌ای بزرگ تاثیر می‌گذارد.

هم اکنون ۲ سال است که از مسابقات ترکمنستان بازگشته ایم، ولی هنوز وزارت ورزش سکه‌ها را نداده است
وی گفت: یک بازیکن ممکن است که نان آور خانواده باشد. من تا همین حالا از پدرم پول تو جیبی می‌گیرم. شاید بازیکن دیگری نمی‌تواند این پول را از خانواده اش دریافت کند. قهرمانی ما در آسیا باعث خوشحالی بسیار زیاد مردم شد. پاداش ما ۲۲ میلیون تومان پول نقد و ۱۵۰۰ دلار بود که همان جا در سکوی قهرمانی ۱۰۰۰ دلار را دریافت کردیم و ۵۰۰ دلار باقی مانده است. برای مسابقات داخل سالن ترکمنستان سوم شدیم که ۵ سکه یا بیشتر هم از وزارت ورزش باید دریافت کنیم که هنوز دریافت نکرده ایم. هم اکنون ۲ سال است که از مسابقات ترکمنستان بازگشته ایم، ولی هنوز وزارت ورزش سکه‌ها را نداده است. تداوم این شرایط باعث می‌شود که بازیکنان تمرین زده و یا اردو زده شوند.
کریمی درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا افزود: همت همه بچه ها، کادر فنی و حمایت فدراسیون از دلایل اصلی کسب موفقیت در آسیا بود. این از نقاط قوت فدراسیون بود. ما تورنمنت‌های بسیار خوبی رفتیم و مسابقات دوستانه خوبی قبل از جام ملت‌ها داشتیم. متاسفانه همیشه قبل از قهرمانی شرایط خوبی داریم، ولی این شرایط بعد از قهرمانی تکرار نمی‌شود. این در حالیست که همیشه باید بعد از قهرمانی آماده تکرار آن شد.
وی گفت: این درست نیست که ۱۰ ماه تیم بدون هیچ بازی و اردویی پیش رود. الان تیم‌های اروپایی مسابقات تدارکاتی متعددی دارند. در طول لیگ باید اردو و بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم در حالیکه اینطور نیست. زمانیکه به عنوان قهرمانی در آسیا دست یافتیم کادر فنی بسیار خوبی داشتیم. همه این موارد دست به دست هم می‌دهد تا یک تیم به عنوان قهرمانی دست یابد.
کریمی افزود: در بانوان شرایط فرق می‌کند. من هنوز تشنه یادگیری هستم و چیزی از فوتسال نمی‌دانم. امیدوارم ملی پوشان از امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته است استفاده لازم را داشته باشند.

وی درباره انتقاداتی که به علت حضور نداشتن در لیگ برتر و حضورش در اردوی تیم ملی شده است گفت: هرکسی که فوتسال می‌داند و در این رشته حضور داشته است می‌تواند درک کند که من ۳ ماه در بهترین سطح از تیم‌های ایتالیایی بازی کردم و بازی دوستانه انجام دادم و به علت مشکلات ویزا نتوانستم در آنجا بمانم. الان هم به دنبال آموزش بهتر و بیشتر هستم و هر آنچه که باید اینجا یاد گرفته ام. دوست دارم در تیم‌های خارجی فعالیت کنم تا راه برای جوانتر‌ها باز شود. حالا اگر من در سن ۲۹ سالگی به دنبال حضور در ایتالیا هستم خیلی از بچه‌ها می‌توانند در سن پائین‌تر به این موفقیت دست یابند.
کریمی افزود: کسی که به دعوت شدنم در اردوی تیم ملی انتقاد دارد قطعا فوتبالی نیست. هر روزی که من در ایتالیا تمرین می‌کردم مثل یک مسابقه فینال آسیا بود. حتی من تا پای عقد قرارداد هم رفتم، اما نشد. متاسفانه آن باشگاه نمی‌توانست بازیکنی غیر از اتحادیه اروپا بگیرد. به همین دلیل نمی‌توانستم با ویزای ورزشی در ایتالیا حضور داشته باشم و باید با ویزای کار یا تحصیل اقدام می‌کردم.
وی گفت: من می‌خواستم با حجاب در آنجا حضور داشته باشم و آن‌ها هم هیچ مشکلی با این موضوع نداشتند، زیرا برایم حجاب اهمیت بسزایی داشت. شاید برای اولین بار راهی قرار است باز شود شرایط کمی سخت می‌شود. سختی‌های زیادی کشیدم و دوست دارم همه این سختی را درک کنند. من اگر در اردوی تیم ملی بازیکن آماده‌ای نباشم بطور حتم خط می‌خورم. برای پیشرفت خودم و در ادامه فوتسال بانوان این کار را انجام دادم و امیدوارم آن درک بالایی که باید از یک بازیکن جوان داشت فراهم شود. بطور حتم اگر روزی نتوانم به تیم ملی یا باشگاهی ام کمک کنم بطور حتم کناره گیری می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.