کد خبر : 132961
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397 - 20:10
-

بازگشت علی کفاشیان به جاده سلامتی!

بازگشت علی کفاشیان به جاده سلامتی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، این یک حکم غیابی برای مردی است که به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا حاضر است و شب ها طبق پروتکل در سوئیت رویال هتل رسمی بازی ها استراحت می کند. کفاشیان با سابقه طولانی در مدیریت ورزش و کارهای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، این یک حکم غیابی برای مردی است که به عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا حاضر است و شب ها طبق پروتکل در سوئیت رویال هتل رسمی بازی ها استراحت می کند.

کفاشیان با سابقه طولانی در مدیریت ورزش و کارهای مالی در بانک مرکزی، پس از اتفاقات عجیب منجر به انتخابات فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۸۷ به عنوان رئیس به فوتبال ایران آمد. او منتخب سیستمی بود که می خواست خود هدایت فوتبال ایران در دست داشته باشد و بنابراین روی کفاشیان به عنوان یک مدیراجرایی ورزشی به توافق رسید. کفاشیان پیش از آن در دو پست مهم معاون رئیس سازمان تربیت بدنی و دبیرکل المپیک امتحان پس داده بود و مدیری هماهنگ تلقی می شد.

سازمان تربیت بدنی وقت که ابتدا قصد داشت با محمود احمدی نژاد به ریاست فدراسیون ورود کند و سپس محمد علی آبادی را نامزد این کار کرده بود در نهایت روی گزینه کفاشیان به اجماع رسید و او انتخابات را با اختلاف فاحش از شاهرخ شهنازی دیگر کاندیدای ریاست برد. او جانشین محمد دادکان و البته محسن صفایی فراهانی رئیس کمیته انتقالی می شد که بعد از شکست ایران برابر پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ از سمت خود خلع شد، تصمیمی جنجالی که در نهایت تعلیق فوتبال ایران را به همراه آورد و برزخی نزدیک به ۵ ساله را در این رشته ورزشی ایجاد کرد.

کفاشیان که در دوره اول به عنوان نامزد دولت از انتخابات بیرون آمد در دوره دوم با تغییرات ساختاری در سازمان تربیت بدنی که تبدیل به وزارتخانه شده بود، به عنوان گزینه مخالف دولت در یک جلسه انتخابی پرهیجان رای فوتبالی ها را به نفع خود جمع کرد تا این بار با اقتدار و محبوبیت روی صندلی ریاست بنشیند.

البته در نهایت هرگز دل فوتبالی ها با او صاف نشد جایی که کفاشیان با سبک خاص مدیریتی و جدی نگرفتن مسایل سخت در افکار عمومی علاقمندان فوتبال نمی توانست جانشین قابلی برای محمد دادکان باشد. البته او با تجربه دو دهه ای مدیریتی و مالی نهایت تلاش خود را کرد تا اینکه قبل از انتخاب برای دوره سوم، این بار جای خود را به مهدی تاج نایب رئیس سابقش داد. در ابتدا تصور می شد این یک روش پوتین-مدودفی برای اداره فوتبال ایران است اما تاج به سرعت قبای ریاست را کاملا برتن کرد تا علی کفاشیان به اتاق کوچکتر طبقه چهارم فدراسیون منتقل شود، جایی که میهمان های مهدی تاج گاها برای انتظار یا ناهار جمعی روی صندلی های آن می نشینند. او در ادامه با کنار رفتن رضا افتخاری، به عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب شد.

رفتن کفاشیان از فوتبال امروز در شرایطی رسمی شده که او سال ها برای بقا می جنگید. کفاشیان که مخالفانی جدی در سه دوره مختلف مدیریتی داشته کم کم نسبت به تلاش های جدی دردسرساز نسبت به حضورش در فوتبال خسته شده و از تایلند استعفای خود را برای مهدی تاج ارسال کرده است. این نامه پس از اصرار تیم مستقر در مجلس برای خلع بازنشسته ها از کارهای اجرایی به رشته تحریر درآمده تا کفاشیان بعد از ده سال فوتبال ایران را رها کند؛ البته او در پست آسیایی خود یعنی ریاست کمیته فوتسال AFC باقی خواهد ماند و با توجه به انتخابات قریب الوقوع آسیایی این سمت را نیز از دست خواهد داد. البته گفته می شود کفاشیان قصد ندارد ریاست سازمان لیگ فوتسال را رها کند چرا که این سازمان را به عنوان یک سازمان خصوصی، ثبت کرده است.

با اتمام حضور او در کار اجرایی فوتبال به نظر می رسد دیگر اگر قصد پیدا کردن علی کفاشیان داشته باشیم باید در جاده سلامتی مجموعه انقلاب منتظر عبور او بایستیم. او در هر شرایطی یک قهرمان بازنشسته دوومیدانی است که با لباس ورزشی طوسی در جاده نیمه استقامت برای سلامتی می دود. بله؛ کفاشیان ورزشکارتر از اغلب پیشکسوتان فوتبال ایران بود اما هرگز فوتبالی نشد.

نویسنده:محسن فروغی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.