کد خبر : 133045
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 10:33
-

جاوید: هر وقت حقم را خوردند، قوی‌تر شدم/ سازمان لیگ اوج غیرحرفه‌ای بودن خود را نشان داد

جاوید: هر وقت حقم را خوردند، قوی‌تر شدم/ سازمان لیگ اوج غیرحرفه‌ای بودن خود را نشان داد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهدی جاوید در پایان لیگ بیستم فوتسال توانست با به ثمر رساندن ۳۷ گل، برای سومین فصل پیاپی به عنوان آقای گلی دست یابد تا بازهم کاندیدای عنوان برترین بازیکن فصل باشد. او در فصل‌های ۹۵ و ۹۶ نیز به ترتیب با ۳۶ و ۳۵ گل، آقای گل شده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهدی جاوید در پایان لیگ بیستم فوتسال توانست با به ثمر رساندن ۳۷ گل، برای سومین فصل پیاپی به عنوان آقای گلی دست یابد تا بازهم کاندیدای عنوان برترین بازیکن فصل باشد. او در فصل‌های ۹۵ و ۹۶ نیز به ترتیب با ۳۶ و ۳۵ گل، آقای گل شده بود. نکته جالب درباره جاوید این که او تا هفته هفتم لیگ امسال غایب بود و بعد از حضور از هفته هشتم توانست گوی سبقت را از سایر مدعیان آقای گلی برباید. با این وجود این بازیکن، آقای گلی را یک اتفاق معمولی برای خود می‌داند و معتقد است تنها سعی می‌کند با تمرکز به وظایفش درون زمین عمل کند. گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با این بازیکن را در ادامه می‌خوانید:

* برای سومین بار پیاپی آقای گل لیگ شدی. فکر می‌کنم بعد از این که به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب نشدی، انگیزه‌ات در لیگ دوچندان شد…

– ابتدا باید از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم چون با کمک آن‌ها توانستم آقای گل شوم. به هرحال در جوایزی که با آرا به یک بازیکن می‌رسد، حرف و حدیث زیاد است اما جوایزی که با آمار به دست می‌آید، هیچ حرف و حدیثی ندارد. من در این سال‌ها نشان دادم هر وقت حقم خورده می‌شود، قوی‌تر شدم. هیچ وقت پا پس نمی‌کشم. تمرکزم روی کار خودم است و سعی می‌کنم وظیفه‌ام را به بهترین نحو ممکن انجام دهم. حال اگر بعضی وقت‌ها لیاقتش را داشته باشم، عنوان می‌دهند و گاهی اوقات هم سیاست اجازه نمی‌دهد تقدیر کنند.

حفاری گیتی پسند جاوید

* تا به حال هیچ بازیکنی نتوانسته سه بار متوالی به این موفقیت دست یابد.

– این موضوع برای خودم یک اتفاق معمولی است. درست است کسی این کار را نکرده اما برای خودم اتفاق بزرگی نیست و تلاش می‌کنم اتفاقات بهتری را رقم بزنم.

* به ادامه این روند فکر می‌کنی؟ اگر برای چهارمین‌بار آقای گل شوی، به رکورد شمسایی خواهی رسید.

– آقای گل شدن در لیگ ایران بسیار سخت است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند کتمان کند که لیگ ایران یکی از سخت‌ترین لیگ‌های دنیاست. حتی یک بار آقای گل شدن در این لیگ بسیار ارزشمند است. این که آقای شمسایی چهار بار آقای گل شده، نشان می‌دهد چه بازیکن بزرگی است اما من درهیچ بازی‌ای به گل زدن فکر نمی‌کنم. تمام هدفم کمک به تیم است و تمرکز روی این هدف باعث می‌شود اتفاقات خوبی بیفتد. امسال از هفته هفتم در لیگ ایران بازی کردم و اصلاً به آقای گلی فکر نمی‌کردم. من تا قبل از شروع فصل ۲۱۵ گل زده بودم و دوست داشتم این عدد را در پایان فصل رند کنم تا مثلاً ۲۵۰ شود. بنابراین ۳۵ گل نیاز داشتم اما ۳۷ گل زدم. خوشحالم به این هدفم رسیدم اما هدف اصلی‌ام، قهرمانی با گیتی‌پسند بود که تا یک قدمی آن هم رفتیم.

*آمار گلزنی‌ات را تا چه عددی می‌خواهی رند کنی؟

– من درحال حاضر ۳۲ سالم است و تلاشم این است که سه سال دیگر هم در اوج باشم. هدفم این است به رکورد ۳۵۰ گل برسم و برای رسیدن به آن باید ۹۸ گل بزنم.

*گیتی‌پسند ۲۶ هفته صدرنشین بود اما در فینال لیگ در ۹ دقیقه مقام قهرمانی را با دومی عوض کرد.

– اگر بخواهیم کل فصل را در نظر بگیریم، سال فوق‌العاده‌ای برای باشگاه گیتی‌پسند بود و تیم در ۹ ماه از مسابقات وضعیت مطلوبی داشت. پایان شاهنامه اما خوش نبود و قهرمان نشدیم. اگر بخواهیم همه چیز را در قهرمانی ببینیم، ما ناکام بودیم اما فکر می‌کنم به لحاظ پیشرفت فوتسالی، سال موفقیت‌آمیزی برای باشگاه بود. خودم یکی از بهترین فصل‌هایم را سپری کردم. این شکست، هرچند تلخ اما تجربه بزرگی بود. در کل بازی رفت و تا دقیقه ۳۱ از بازی برگشت روی هدف‌مان متمرکز بودیم اما در ۹ دقیقه پایانی تمرکزمان را از دست دادیم و اشتباهات فردی باعث شد قهرمانی از دست برود. درحالی که با اختلاف ۱۲ امتیاز نسبت به مس در رده اول قرار گرفته بودیم. مس فصل پیش با اقتدار قهرمان لیگ ایران و آسیا شده بود. نمی‌خواهم ارزش کار مس را پایین بیاورم؛ آن‌ها سال پیش با جابه‌جا کردن همه رکوردها قهرمان شدند ولی امسال گیتی‌پسند خودش را به مس سونگون نزدیک‌تر کرده بود. معتقد بودم هر تیمی که کم‌تر اشتباه کند قهرمانی را به‌دست می‌آورد ولی متأسفانه ما این اشتباه را کردیم و جلوی مس اشتباه کردن، یعنی از دست دادن قهرمانی. این درس بزرگ ولی تلخی برای ما بود که زحمات یک‌سالمان به باد رفت. مس از نظر تجربه و هماهنگی از ما بهتر بود؛ گیتی‌پسند هم به لحاظ کادر و بازیکن، تغییرات زیادی داشت.

*سازوکار پلی‌آف در از دست رفتن قهرمانی گیتی‌پسند چقدر تاثیرگذار بود؟

– مس الآن قهرمان شده و شایسته آن هم بوده است اما در این که حق باشگاه گیتی‌پسند خورده شد، شکی نیست. هر کسی که ورزش را دنبال می‌کند می‌داند در حق‌مان اجحاف شد. در تمام دنیا از کشورهای جهان سوم گرفته تا کشورهای توسعه یافته، پلی‌آف برگزار می‌شود اما متأسفانه سازمان لیگ ایران اختراعی انجام داد که باید به نام خودشان ثبت شود. گیتی‌پسندی که با اختلاف ۱۲ امتیاز در رده اول جدول نهایی لیگ قرار گرفت، حداقلش این بود که باید از امتیاز میزبانی بهره می‌برد اما سازمان لیگ خودش را تبدیل به یکی از حریفان ما برای رسیدن به قهرمانی کرد. از ابتدای فصل تا نهایی شدن نسخه نهایی پلی‌آف، بیست بار آن را تغییر دادند و این اوج غیرحرفه‌ای بودن سازمان لیگ ما را نشان می‌دهد. در این میان تنها حق گیتی‌پسند خورده شد و برای تیم مس سونگون آپشن ویژه‌ای قائل شدند. درحالی که باید بازی فینال به صورت دو از سه بود و ما در دو بازی میزبان بودیم. این موضوع در تمام دنیا حل شده است. آن‌قدر یک سری حرف‌ها را زده‌ایم که گفتنش تکرار مکررات است. کاری که سازمان لیگ می‌کند مثل این است که ساعت ۱۲ ظهر باشد و بگویی الآن نیمه شب است.

مهدی جاوید

* مثل ماجرای توپ‌های لیگ که کل لیگ از ابتدای فصل به آن اعتراض کردند و در پایان هیچ تغییری هم حاصل نشد.

– توپ لیگ فوتسال مثل توپ چمن بود و به لحاظ فنی آسیب زیادی به بازیکن‌ها و دروازه‌بان‌های ما زد. بازیکنی هستم که بیش‌تر به پاس خوب دادن مرا می‌شناسند تا گل زدن اما امسال این موضوع در من بسیار افت کرده بود. دلیلش هم غیراستاندارد بودن توپ‌هاست. اما متأسفانه گوش شنوایی نیست. در هیچ زمینه‌ای هیچ‌کس به اعتراض‌ها توجهی نکرد و هیچ گوش شنوایی در کمیته فوتسال و سازمان لیگ نیست. امسال، هم توپ و هم سازوکار پلی‌آف را اگر بگوییم یک فاجعه بود، گزاف نگفته‌ایم.

* در گیتی‌پسند می‌مانی؟

– قراردادم با گیتی‌پسند تمام شده است. این که سریع اعلام می‌شود ممکن است گیتی‌پسند سال آینده تیم‌داری نکند، نشان می‌دهد هیچ چیز در فوتسال ما از قبل مشخص نیست و یک بازیکن نمی‌تواند برای سال بعدش برنامه‌ریزی کند. اگر خدایی نکرده باشگاهی مثل گیتی‌پسند نخواهد تیم‌داری کند، ارزش فوتسال بیش از پیش افت خواهد کرد.

* فکر می‌کنم این که با بانک بیروت در جام باشگاه‌ها شرکت می‌کنی، از این که با گیتی‌پسند تمدید می‌کنی به قطعیت نزدیک‌تر است.

– هنوز این موضوع هم قطعی نیست. دو سه کشور دیگر هم در جریان لیگ با من صحبت کردند. نیم فصل از اسپانیا پیشنهاد داشتم و اگر می‌خواستم در این کشور بازی کنم باید دی ماه از گیتی‌پسند جدا می‌شدم. در حال حاضر وضعیتم برای سال آینده مشخص نیست چون تنها تیمی که مشخص است فصل بعدی تیم‌داری می‌کند، مس سونگون است چون باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند. باید تا اردیبهشت و خرداد صبر کنیم تا ببینیم مدیران عامل باشگاه‌ها راغب به تیم‌داری هستند یا نه.

* امسال حواشی گیتی‌پسند تاحدودی مدیریت شد. حداقل اگر حاشیه‌ای هم بود، رسانه‌ای نشد. اما نیمکت‌نشینی محمد کشاورز مشکوک بود و گفته می‌شود این اتفاق دلیل غیرفنی داشته است.

– به هر حال یک سری اتفاقات درون هر تیم می‌افتد و قطعاً در تیم ما هم یک سری اتفاقات افتاده است اما خودم ترجیح می‌دهم به عنوان یک بازیکن کارهایی که باشگاه خواسته را انجام دهد. زمانی که از جام باشگاه‌ها برگشتم، باشگاه تشخیص داد که یک بازی بیرون بنشینم و هر زمانی هم که مربی صلاح دانست از من استفاده کرد. امسال بدون هیچ حاشیه‌ای در خدمت تیمم بودم و اگر کسی بخواهد به این سوال جواب دهد، سرمربی تیم ارجح‌ترین فرد است چرا که منافع تیم در گرو تصمیمات ایشان بوده است. دلایل اتفاقات را هم خود آقای لک می‌تواند بگوید و شفاف‌سازی کند.

گیتی پسند حفاری جاوید لیگ فوتسال

* دو سال پیش با حواشی بسیاری از گیتی‌پسند جدا شدی و دلیل اصلی آن، اختلاف با رضا لک عنوان شده بود. امسال مشکلی بین شما ایجاد نشد؟

– بازیکنی هستم که بیش‌ترین سابقه شاگردی آقای لک را دارم و ۶ سال با او کار کرده‌ام. او در تمام این سال‌ها مثل برادر با من رفتار کرده است. اختلاف نظر همیشه بین افراد وجود دارد؛ آن سال هم مشکل من چیز دیگری بود. در بین این ۶ سال، امسال بهترین فصلی بود که تجربه کردم. آقای لک امسال قدم مثبتی در مربی‌گری برداشت و نوع تمرینات بسیار متنوع‌تر از سال‌های قبل بود. این احساس را داشتم که انگار هر روز در تمرین تیم ملی هستم. در تمرین تیم ملی انگیزه و انرژی بالایی داریم و بازیکنان می‌خواهند جایگاه‌شان را حفظ کنند. این انگیزه در گیتی‌پسند هم وجود داشت. استفاده از کمک مربی برزیلی نیز بسیار کمک کرد. تیمی که ۹ ماه در اوج باشد، اتفاق بزرگی رقم زده است. آقای لک مدیریت فوق‌العاده‌ای داشت و از او به خاطر این فصل ممنونم. بازیکنان گیتی‌پسند در پایان فصل تبدیل به ستاره فوتسال ایران شدند و این موضوع به خاطر کادرفنی خوبی است که داشتیم. آقای جنتی و عراقی‌زاده امسال همه‌جور حمایت از تیم کردند و تنها نکته منفی برای ما، از دست دادن قهرمانی بود. به جز قهرمانی ما به همه چیز رسیدیم. امسال در تیمی بازی کردیم که آرامش محض داشت و باید از آقای لک به این خاطر تشکر کنیم.

* سال پیش به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدی. به نظرت امسال هم این عنوان را به دست خواهی آورد؟

– عملکردم مشخص است و آمار هیچ‌وقت دروغ نمی‌گوید اما سعی می‌کنم همه چیز را منطقی ببینم. اگر قبلاً حقم خورده شد و حرفی زدم، روی حساب خودخواهی من گذاشتند درحالی که من براساس آمار و اطلاعات حرف زدم. در مورد خودم باید افراد دیگری نظر دهند اما امسال دو بازیکن مرا خیلی تحت تاثیر قرار دادند که شایستگی کسب عنوان برترین بازیکن فصل را دارند. فرهاد فخیم در مس سونگون و محمد شجری در گیتی‌پسند. فرهاد سال‌ها درخشیده و محمد هم امسال زیرنظر رضا لک، فوتسال متفاوتی را ارئه داد. طوری که او در جام جهانی یکی از وزنه‌های اصلی تیم ملی خواهد بود و می‌تواند در کنار بازیکنی مثل مسلم اولادقباد بدرخشد.

* بسیاری از بازیکنان به خاطر افزایش نرخ ارز ترجیح داده‌اند در لیگ‌های خارجی بازی کنند؟ شما هم به رفتن از ایران فکر می‌کنی؟

– هنوز ذهنم را درگیر این نمی‌کنم که سال آینده چه اتفاقی می‌افتد. در ایام نوروز استراحت می‌کنم و بعد از آن هم قطعاً به رفتن از ایران فکر نخواهم کرد چون معتقدم لیگ ایران همه چیز دارد. اگر بحث مالی برایم مهم باشد، قاعدتاً باید از ایران بروم اما خودم راغب نیستم خارج از ایران بازی کنم. در این دو سه سال اگر در اوج بمانم، دوست دارم در ایران باشم و بعد از آن فرصت دارم در خارج از کشور بازی کنم.

* سال پرترافیکی در تیم ملی به لحاظ تورنمنت در پیش دارید.

– سال ۱۳۹۷ بسیار خلوت بود اما نوع برگزاری مسابقات بسیار وحشتناک بود. در سال جدید مقدماتی جام ملت‌ها و جام ملت‌ها را داریم. سالی است که استرسی برای فوتسال ایران وجود ندارد چرا که باید یک سال بعد درجام جهانی ۲۰۲۰ شرکت کنیم. جام ملت‌ها می‌تواند مسابقات تدارکاتی خوبی برای‌مان باشد.
* آخرین پاداشی که گرفتید برای کدام مقام بود؟

– اصلاً یادم نیست.

* پاداش قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ را دریافت نکرده‌اید؟

– آقای تاج گفته بود به خاطر قهرمانی ایران در روز ۲۲ بهمن، ۲۲ میلیون تومان تا قبل از عید می‌دهیم اما نگفتند کدام عید!

* اما پاداش اعضای هیأت رئیسه به موقع پرداخت شد.

– اشکالی ندارد پاداش بگیرند اما انتظار داریم وظایف‌شان را به درستی انجام دهند. چون برای فوتسال زحمت می‌کشند، خوشحال می‌شویم پاداش بگیرند اما زحمتی که می‌کشند باید باعث پیشرفت فوتسال شود. برخی افراد سال‌ها در هیأت رئیسه هستند اما در زمینه پلی‌آف نتوانستند تصمیم درستی بگیرند و حق گیتی‌پسند خورده شد. حقوقی که می‌گیرند نوش جان‌شان اما عدالت را هم رعایت کنند.

* نظرتان در مورد داود پرهیزگار سرپرست جدید کمیته فوتسال چیست؟

– ایشان را نمی‌شناسم و تا به حال هم از نزدیک ندیدم‌شان. با این حال آرزوی موفقیت برایشان دارم و مطمئنم انگیزه و جوان بودن، می‌تواند به فوتسال ما حال و هوای تازه‌ای دهد.

* به نظرت کمیته فنی جدید می‌تواند به پیشرفت فوتسال کمک کند؟

– افراد بزرگی به کمیته فنی آمده‌اند. به نظرم تنها اتفاق مثبت امسال، همین بوده است.

* یکی از نکات منفی کارنامه مهدی جاوید، تجربه تنها یک قهرمانی است که در جشن آن هم غایب بودی.

– فوتسال یک ورزش گروهی است که سعی می‌کنم همیشه به تیمم کمک کنم. آقای گلی با قهرمانی لذت‌بخش‌تر است اما قهرمانی زمانی به دست می‌آید که شرایط کل تیم خوب باشد. امسال هم قهرمانی مس به خاطر این بود که از اشتباهات فردی ما نهایت استفاده را کردند. من چندین سال برای قهرمانی تلاش کردم اما تنها یک بار قهرمان شدم و در کنارش ۵ عنوان نایب‌قهرمانی دارم. در تمام نایب‌قهرمانی‌ها نیز تا روز آخر در کورس قهرمانی بودیم. برای خودم مهم تلاش کردن است و در این سال‌ها همیشه از خودم راضی بودم چون تمام توانم را برای تیمم گذاشته‌ام. آمار گویای این صحبتم است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

اهواز نیا

امید چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

چقد شماخوب وباادبی آخه بهترینی

نام ... چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

قبلش با لک هماهنگ کن چى بگه😂

ahwaz چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

حالا کی میای اهواز کتک بخوری

نام ... چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

خدا رو شکر که یک تدارکاتی بیشتر نیستی ، با همه دعوا داری ، تو چطه ، مگر دیوانه ای ، بیکار نشستی برای همه کامنت میزاری ، لک ، جاوید ، عالیقدر ، ناظم ،گیتی،همه تیمها، سلیمانی ، تیمهای لیگ ۱ و۲ ، تو اصلا حالت خوبه ، میاد اهواز خبم میاد بازم ۳ تا ۳تا بهتون گل میزنه ، در ضمن اسم اهواز از روی کامنتات بر دار که داری آبروی خوزستانیها رو میبری .

ahwaz چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

به توربطی نداره کامت میزارم یانه اره بی کارم مشکلی داری میشه شمارتوبدی

عشق.گیتی چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

تو اهواز و تو اصفهان پارتون میکنیم خیلی حرف زیادی نزنید مهدی جاویید تو قلب ما جا داره هرکی بخواد نگاه چپ بهش بکنه اصفهان را براش جهنم میکنیم

طرفدار گیتی چهارشنبه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

اقا مهدی شما برای ما ثابت شده اید امثال شما و سپهر وشجری افشار و…بزار راحت بگم بجز کشاورز و افشین. وعباسی همتون تلاشتون قابل ستایشه.همه ما دیدیم دلسوزی شما ها را لمس کردیم روی سکوها برای ما قهرمانید.ما که میدونیم چه خبر بوده و هست اونایی هم که نمیدونن و خودشونا به کوچه چپ زدند.گذر زمان بهشون ثابت میکنه.هرچه از کارای دوستان بگید و بنویسید اخر خودتون را محکوم میکنند.شما ها فقط و فقط یک اشتباه کردید اینم این بود که اجازه دادید اینا ادامه بدهند و به اخر لیگ برسه.خواستید بعد از قهرمانی برملا کنید ولی خبر نداشتید که اینا نمیزارن قهرمان بشیم