کد خبر : 133133
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 15:39
-

سنگ‌سفیدی: باشگاه مس دو ماه مرا دواند تا به ایتالیا نروم/ کاش وعده نمی‌دادند

سنگ‌سفیدی: باشگاه مس دو ماه مرا دواند تا به ایتالیا نروم/ کاش وعده نمی‌دادند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمدرضا سنگ سفیدی به ارزیابی اش از قهرمانی تیم فوتسال مس در لیگ برتر پرداخت و تاکید کرد که برای سال آینده اولویت اول، دوم و سومش بازی در کشورهای خارجی است. وی همچنین از مسئولان باشگاه مس به خاطر عدم به موقع پاداش‌ها و وقت‌کُشی برای صدور رضایتنامه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمدرضا سنگ سفیدی به ارزیابی اش از قهرمانی تیم فوتسال مس در لیگ برتر پرداخت و تاکید کرد که برای سال آینده اولویت اول، دوم و سومش بازی در کشورهای خارجی است. وی همچنین از مسئولان باشگاه مس به خاطر عدم به موقع پاداش‌ها و وقت‌کُشی برای صدور رضایتنامه اش که منجر به از دست رفتن فرصت بازی در ایتالیا شد، انتقاد کرد.

مشروح گفتگوی سنگ سفیدی با خبرگزاری مهر در ادامه می‌آید:

سال ۹۷ برای شما چطور بود؟ آیا از اتفاقات فوتسالی این سال راضی بودید؟

– محمدرضا سنگ سفیدی: سال ۹۷ برای من فوق العاده بود. ما کار را با قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا شروع کردیم و در پایان سال هم قهرمان لیگ ایران شدیم. برنامه ریزی و مدیریت خوب قبلی در تیم و سپس ادامه این روند با حضور مسئولان و سرمربی جدید به ما کمک کرد تا به این موفقیت‌ها برسیم.

* هرچند قهرمان شدید اما در مرحله گروهی لیگ عملکرد تیم جالب نبود. علت این موضوع چه بود؟

– از ابتدای فصل مشخص بود که بازی‌ها پلی آف است و برای همین لیگ را جدی نگرفتیم. ابتدا روی جام باشگاه‌های آسیا تمرکز کردیم و قهرمان شدیم. سپس به لیگ آمدیم و قبل از شروع پلی آف هم بدنسازی کردیم تا کاملاً آماده شویم.

* تغییرات باشگاه مس هم در نوع خودش عجیب بود. چرا حمید بی غم به یکباره از سرمربیگری تیم کنار گذاشته شد؟

– چیزی که به ما گفتند این بود که بعد از بازی‌های آسیایی آقای بی غم کسالت و بیماری داشت و نمی‌توانست کنار تیم باشد. خدا را شکر تفکرات آقای بی غم در زمان سرمربیگری آقای تقی پور هم ادامه یافت. ما راه بی غم را ادامه دادیم. شاید کمی در ریزه کاری‌ها تفاوت وجود داشت.

* ماجرای حضورتان در تیم ایتالیایی و بازگشتت به مس هم هنوز مبهم است. حدود دو ماه در تمرینات مس نبودید ولی یکباره به این تیم بازگشتید. در اینباره شفاف توضیح می‌دهید؟

– چیزی که می‌خواهم بگویم برای اولین بار است که درباره اش صحبت می‌کنم. در قراردادم با باشگاه مس آمده بود که اگر پیشنهاد خارجی داشته باشم می‌توانم جدا شوم. ابتدای فصل با مسئولان مس و آقایان کافی و بی غم صحبت کرده بودم ولی بعد از جابجایی مدیرعامل و سرمربی، بیشترین ضرر را من کردم. فقط دو ماه فرصت داشتم ویزای کار بگیرم ولی مسئولان باشگاه نخواستند یا نگذاشتند که بروم. بعد از آنکه دو ماه مرا دواندند دیگر نمی‌شد ویزا بگیرم. برای همین به مس بازگشتم و به کارم در این تیم ادامه دادم.

* چرا مسئولان مس اجازه جدایی به شما ندادند؟

– واقعاً نمی دانم چرا. بعد از دو ماه که مرا دواندند گفتند می‌توانی به ایتالیا بروی و فکر می‌کردند به من لطف کرده اند؛ در حالی که زمان گرفتن ویزا تمام شده بود و دیگر امکان انتقال به تیم ایتالیایی نبود.

* آیا از باشگاه مس به خاطر این موضوع ناراحت و دلخور هستید؟

– چه بگویم. در آن برهه می‌توانستم به ایتالیا بروم و پیشرفت کنم. ولی در مجموع ناراحت نیستم. گذشته‌ها را راحت فراموش کرده ام. من به مس و پیش دوستانم بازگشتم و توانستم از قهرمانی تیم دفاع کنم. از یک طرف خوشحالم که توانستیم قهرمانی را تکرار کنیم.

* برنامه شما برای سال آینده چیست؟ آیا در ایران می‌مانید یا به تیم‌های خارجی می روید؟

– اولویت اول، دوم و سوم من رفتن به کشورهای خارجی است. اگر پیشنهاد خارجی داشته باشم قطعاً می‌روم. اگر هم نشد که در ایران بازی خواهم کرد اما این بار صد درصد قرارداد محکم‌تری می بندم تا اتفاقات امسال برایم تکرار نشود. سال آینده با یک وکیل با تیم مدنظرم قرارداد امضا می‌کنم. امسال به مس اعتماد و روی حرف مسئولان تیم حساب کردم ولی جواب اعتمادم را جور دیگری دادند.

* آیا باشگاه مس پاداش قهرمانی و مبلغ کامل قراردادتان را پرداخت کرده است؟

– خیر. ما با قهرمانی بزرگترین پاداشمان را از مردم تبریز گرفتیم ولی کاش مسئولان وعده پاداشی نمی‌دادند که عملی نشود. ابتدا به ما گفتند بعد از بازی فینال پاداش می‌دهیم، سپس گفتند ۲۴ ساعت بعد از فینال این پاداش پرداخت می‌شود. بعد از آن هم حرف پرداخت پاداش قبل از عید و حالا هم بعد از عید شده است. اگر پاداش را الان بدهند ارزش دارد. آنقدر ما را دوانده اند که دیگر شوق و اشتیاق اولیه برای پاداش‌ها و پول قراردادها نیست. کاش سر وقت به وعده خود عمل می‌کردند. اگر همان ابتدا می‌گفتند پول نداریم بهتر بود. این مسئله باعث ایجاد بی اعتمادی بین بازیکنان و باشگاه می‌شود. سال دیگر هر بازیکنی بخواهد به مس بیاید طور دیگری صحبت می‌کند تا این مشکلات ایجاد نشود. نزدیک شب عید هستیم و تمام بازیکنان روی پاداش‌ها حساب کرده بودند.

* به عنوان سوال پایانی؛ فکر می‌کنید تیم ملی فوتسال سال آینده موفق باشد؟

– سال ۹۷ برای فوتسال ملی شلوغ نبود ولی توانستیم با چند بازی تدارکاتی در رنکینگ سوم جهان قرار بگیریم. حفظ این رنکینگ از رسیدن به آن سخت‌تر است. نباید «فیفادی» فروردین را راحت از دست بدهیم. اگر بازی تدارکاتی نداشته باشیم سایر تیم‌ها جای ایران را در رنکینگ جهانی می‌گیرند. شما عاقبت تیم فوتبال ساحلی ایران را دیدید؛ تیمی که رده دوم جهان بود اما در مسابقات آسیایی حذف شد. ما گول خوردیم که این تیم رده دوم جهان بوده و نیازی به توجه ندارد ولی نتیجه اش این شد. امیدوارم این اتفاق برای فوتسال تکرار نشود. امیدوارم به بهانه اینکه فوتسال تیم سوم جهان است به آن بی توجهی نشود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.