کد خبر : 133192
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 8:18
-

صمیمی: بازی کردن با تایلند،کرواسی و ژاپن دردی از ما دوا نمی‌کند/ فوتبال ایران را زیاد پیگیری نمی‌کنم/ بچه‌داری از دروازه‌بانی سخت‌تر است

صمیمی: بازی کردن با تایلند،کرواسی و ژاپن دردی از ما دوا نمی‌کند/ فوتبال ایران را زیاد پیگیری نمی‌کنم/ بچه‌داری از دروازه‌بانی سخت‌تر است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علیرضا صمیمی به مناسبت فرارسیدن سال جدید، صحبت‌هایی را درباره اتفاقات زندگی شخصی و ورزشی‌اش انجام داده که در ادامه می‌خوانید: *سال ۹۷ چطور بود؟ سال ۹۷ سال خوبی برای من و فوتسال آذربایجان بود. ما با مس سونگون هم قهرمان آسیا شدیم و هم مقام قهرمانی‌مان را در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علیرضا صمیمی به مناسبت فرارسیدن سال جدید، صحبت‌هایی را درباره اتفاقات زندگی شخصی و ورزشی‌اش انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

*سال ۹۷ چطور بود؟

سال ۹۷ سال خوبی برای من و فوتسال آذربایجان بود. ما با مس سونگون هم قهرمان آسیا شدیم و هم مقام قهرمانی‌مان را در لیگ برتر تکرار کردیم. خودم هم توانستم دستکش طلا را بگیرم و بهترین دروازه‌بان ایران شوم. همچنین دخترم در اواخر سال ۹۶ به دنیا آمد و یک تجربه جدید را در سال ۹۷ کسب کردم. در سال ۹۷ یک خانواده سه نفره بودیم و آرامش خاصی وجود داشت.

*در سال ۹۷ عنوان بهترین دروازه‌بان ایران را هم از آن خودت کردی و دستکش طلا را گرفتی، درباره این اتفاق صحبت کن.

در گرفتن دستکش طلا با سپهر محمدی رقابت داشتم. البته در سال‌های گذشته هم می‌توانستم دستکش طلا را بگیرم، اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نمی‌داد. سال گذشته عملکردی داشتم که کارشناسان را متقاعد کردم و دستکش طلا را به من دادند. این اتفاق خوبی برای من بود، اما وظیفه‌ام سنگین‌تر شد. البته فقط گرفتن دستکش مهم نیست و ادامه دار بودن این روند هم اهمیت دارد.

*می گویند فوتسالی‌ها مقابل فوتبالی‌ها خیلی مظلومند …

خیلی؛ آن مقام‌هایی که ما چه در آسیا و چه در جهان کسب کرده‌ایم با فوتبال قابل قیاس نیست. ما بیش از ۱۰ قهرمانی آسیا داریم، اما فوتبال ۴۰ سال است که قهرمان آسیا نشده. ما سوم جام جهانی شدیم، اما فوتبالی‌ها صعود از گروه برای‌شان آرزوست.

در رنکینگ فیفا هم اگر حساب کنیم، باز هم خیلی اختلاف وجود دارد. البته خوشحالم که دیدگاه‌ها با حضور آقای ساکت و کفاشیان نسبت به فوتسال عوض شد. این نوع تفکر باید ادامه دار باشد، نه مقطعی. اگر می‌خواهیم «نامبر وان» فوتسال دنیا باشیم، باید این قضیه ادامه دار باشد.

*با این حال بازی تدارکاتی ما مقابل برزیل لغو شد.

بله متاسفانه. بازی کردن با تایلند، کرواسی و ژاپن دردی از ما دوا نمی‌کند. ما باید با آرژانتین، برزیل و روسیه بازی کنیم که یک چیزی به ما اضافه کند، چون سال ۹۸ برای فوتسال ما سال پُر ترافیکی است و تیم ملی چند تورنمنت مهم در پیش دارد.

* پاداش‌های تیم ملی هم که هنوز پرداخت نشده، صحبتی در این خصوص انجام ندادید؟

شاید باور نکنید، اما من شوخی نمی‌کنم و این را جدی می‌گویم. من الان واقعاً یادم رفته که چند پاداش از فدراسیون فوتبال طلبکارم. دو سه مورد پاداش دادند، اما پاداش جام ملت‌ها را که مطمئنم نگرفتیم و جام جهانی را هم به خاطر نمی‌آورم. یک سری پاداش جزئی به ما می‌دادند، اما آنقدر کم بود که اصلاً یادم نیست.

*به خاطر همین است که خیلی از بازیکنان ملی‌پوش ما ترجیح می‌دهند در خارج از ایران توپ بزنند؟

بله، قرارداد‌های ما هر سال نسبت به سال گذشته پایین می‌آید و امسال فقط وضعیت مس سونگون و گیتی‌پسند خوب بود. لیگ ما از لحاظ مدیریتی افت کرده است و مدیران می‌توانند بهتر از اینها عمل کنند.

*چه راهکاری برای این موضوع داری؟

از مسئولان خواهش می‌کنم اجبار کنید که تیم‌های فوتبالی در فوتسال هم تیمداری کنند. با هزینه یک یا دو بازیکن تراکتورسازی، یک تیم می‌تواند در فوتسال قهرمان شود. در اصفهان، سپاهان و ذوب آهن پتانسیل تیمداری دارند و اگر اینها به فوتسال بیایند، لیگ مان بهتر می‌شود.

*خودت طرفدار پرسپولیسی یا استقلال؟

من اصلاً فوتبال ایران را زیاد پیگیری نمی‌کنم و طرفدار تیم خاصی نیستم. تیم شاهین بوشهر را دوست دارم که الان دوم است و امیدوارم صعود کند. بازی‌های پارس جنوبی را پیگیری می‌کنم و تراکتورسازی و ماشین‌سازی را هم دوست دارم. بیشتر طرفدار تیم ملی هستم. سالی که شاهین بوشهر در لیگ برتر بود، بازی‌ها را پیگری می‌کردم، اما الان نه.

*امسال دخترت هم به دنیا آمده و تجربه بچه‌داری را هم داری؛ درباره این اتفاق صحبت کن.

زمانی که دخترم به دنیا آمد، من در اردو تیم ملی بودم. بعد هم یک ماه اول تولد او باز هم کنار همسرم نبودم، اما با این حال هر وقت کنار خانواده‌ام قرار می‌گیرم، آرامش خاصی پیدا می‌کنم.

*بچه داری سخت‌تر است یا دروازه‌بانی در جام جهانی؟

صد درصد بچه داری! استرس هر لحظه آن مثل بازی با برزیل است. یک دقیقه بچه داری، با ۴۰ دقیقه بازی مقابل برزیل برابر است! دخترم در ابتدا خیلی اذیت می‌کرد و ما به خاطر این بچه شب بیداری‌های زیادی داشتیم، اما الان خدا را شکر کمی بزرگ‌تر شده و تا حدودی راحت شده‌ایم. البته دخترم الان با من همسو شده و ساعت ۱۱ شب می‌خوابد!

*لحظه سال تحویل کنار چه کسی هستی؟

کنار خانواده هستم و امسال هفت سین را می‌بینیم.

*لحظه سال تحویل یاد چه موضوعی می‌افتی؟

سعی می‌کنم به این فکر بکنم که باید در سال ۹۸ کمترین اشتباه را داشته باشم، چه ورزشی و چه شخصی.

*چه آرزویی برای سال جدید داری؟

آرزو می‌کنم همه آنهایی که سفره هفت سین می‎چینند، از ته دل شان شاد باشند. شرایط امسال کمی برای مردم جالب نیست و امیدوارم مثل گذشته همه چیز درست شود.

*برنامه‌ات در سال ۹۸ چیست؟

امیدوارم بتوانم سال آینده در خدمت باشگاه حرفه‌ای مس سونگون باشم و یک انتخاب خوب بکنم.

*تیم ملی فوتسال سال خوبی را پشت سر گذاشته، به نظرت این روند در سال ۹۸ هم ادامه خواهد یافت؟

سال ۹۷ سال خوبی بود. سال ۹۸ سال سنگینی برای فوتسال ایران است. ان‌شاءالله این روند را ادامه بدهیم و به رتبه دوم نیم نگاهی داشته باشیم. فوتسال ما روند رو به رشدی داشته و جوانگرایی با شیب ملایمی در حال انجام است. نشان می‌دهد که مسیر خوبی را دنبال می‌کند.

گفتگو:سید محمد دهقان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.