کد خبر : 133321
تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردین 1398 - 13:01
-

صمیمی: دوست دارم در جام جهانی دستکش طلا را دریافت کنم/ با مظفر و ناظم الشریعه به قهرمانی عادت کردیم/ قراردادم با مس نجومی نیست

صمیمی: دوست دارم در جام جهانی دستکش طلا را دریافت کنم/ با مظفر و ناظم الشریعه به قهرمانی عادت کردیم/ قراردادم با مس نجومی نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، علیرضا صمیمی در یکی از گرم ترین ماه های سال یا به اصطلاح بوشهری ها در خرما پزان تیرماه سال ۱۳۶۶ در بوشهر به دنیا آمد. وی اهل روستای بوشکان دشتستان است و از ۱۷ سالگی فوتسال را به طور حرفه ای از تیم دریانوردان بوشهر آغاز کرده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، علیرضا صمیمی در یکی از گرم ترین ماه های سال یا به اصطلاح بوشهری ها در خرما پزان تیرماه سال ۱۳۶۶ در بوشهر به دنیا آمد. وی اهل روستای بوشکان دشتستان است و از ۱۷ سالگی فوتسال را به طور حرفه ای از تیم دریانوردان بوشهر آغاز کرده است. دیری نپایید که ستاره ای دیگر از دیار جنوب به ورزش کشور معرفی شد و علیرضا صمیمی پله های ترقی را طی کرد تا به زمره بهترین های جهان بپیوندد. مصاحبه ای با دروازبان تیم ملی فوتسال انجام داده که در ادامه مشروح آن را مطالعه می کنید:

دوست داریم از خانواده ات بیشتر بدانیم؟
پدر و مادرم هر دو معلم هستند ولی پدرم چند سال پیش بازنشسته شد. خداوند به من فقط یک برادر عطا کرده که ۲ سال از خودم کوچک تر است. او هم دروازه ‌بان فوتبال بود ولی بخاطر مشکلات فوتبال بوشهر چند سالی است که دیگر بازی نمی کند.

از چند سالگی فوتسال را شروع کردی؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید من دوران دانش آموزی هندبال بازی می کردم تا جایی که به تیم ملی زیر ۱۷ سال هندبال هم راه پیدا کردم اما رؤیای هر شب من فوتسال بود! و با عشق و علاقه ای که به فوتسال داشتم در همان سن ۱۶ سالگی فوتسال را به طور رسمی از تیم دریانوردان بوشهر آغاز کردم. البته همزمان هندبال را هم دنبال می کردم.

جالب است، می دانی که رسیدن به تیم ملی در هر رشته ای آروزی خیلی از هم سن و سال های شما در اوج نوجوانی و جوانی است پس چطور توانستی از تیم ملی هندبال دل بکنی؟ در چه تیم های بازی کرده ای؟

به عشق فوتسال از هندبال دل کندم. یکسال در تیم دریانوردان بوشهر بودم سپس موفق شدم خود را به لیگ برتر برسانم و در تیم علم و ادب مشهد بازی کنم. پس از آن لطف خدا و حمایت خانواده باعث شد بیشتر به جامعه فوتسال کشور معرفی شوم و بعد از آن تجربه بازی در تیم های صدرای شیراز، ملی حفاری اهواز و مس ورزقان تبریز را کسب نمودم.

گفتی که برادرت هم ابتدا فوتبال را دنبال می کرد، فرد دیگری در خانواده شما فوتبالیست بوده است؟

پدر من یکی از بهترین هافبک وسط های شهر و استان بوشهر بود (لبخندی ملیح می زند و سینه‌اش را صاف می کند) البته احترام ویژه ای برای پیشکسوتان شهرم قائل هستم اما به نظر من پدرم نه تنها در استان که در جنوب کشور هم بهترین بود اما مشکلاتی باعث شد پدرم نتواند ورزش را ادامه دهد. البته این را تأکید کنم که الگوی فنی و اخلاقی من پدرم است. برادرم هم در تیم های سپاهان بوشهر و ایرانجوان بوشهر سابقه بازی دارد.

امسال به عنوان هفتمین گلر دنیا معرفی شدی. این برای بوشهری ها باعث افتخار است!

امسال سومین سال پیاپی بود که جزو ۱۰ دروازبان برتر جهان انتخاب شدم، افتخار بزرگی بود چون من نماینده دروازه ‌بان های ایران بودم. مربیان و پیشکسوتان در کسب موفقیت من تلاش ویژه ای داشتند و با راهنمایی و حمایت آن ها بود که توانستم به این جایگاه برسم. البته من به این سطح هم قانع نیستم زیرا نام ایران و ایرانی باید همیشه به عنوان پرچم دار و اوج ورزش در دنیا مطرح باشد و برای این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

ما هم امیدواریم شما در سال های آتی به جایگاه بهتری برسی، از این انتخاب راضی بودی؟

خدا را شکر همین که جزو نفرات برتر انتخاب شدم خوشحالم ولی چون دروازه بان های رقیب در اروپا بازی می کنند بیشتر دیده می شوند به همین خاطر پیش بینی رأی بالاتری برای آن ها متصور بودم. در هر صورت همین که به عنوان بهترین گلر آسیا انتخاب شدم خوشحالم.

بوشهر کجا و تبریز کجا! چه چیزی باعث شد به تیم مس ورزقان تبریز بپیوندی؟ قرارداد نجومی نبستی؟!

قرارداد نجومی؟! من الان حدود ۵ سال است که در این باشگاه بازی می کنم و مجموعه مس بسیار حرفه ای است و از مدیران قابل اعتماد و کاربلدی بهره می برد. قرارداد من با مس یکساله است و افتخار می کنم که اکنون در این باشگاه فرهنگی ورزشی توپ می زنم. مبلغ قراردادم هم… بگذارید نگویم، اما نجومی نیست!

به نظر خودت چالش برانگیز ترین مسابقه ای که پشت سر گذاشتی کدام بود؟

مسابقه تیم ملی ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا برایم فراموش ناشدنی است. بسیار بازی سنگینی بود و بهترین تیمی بود که با آن روبرو شدم. از عملکرد خودم هم راضی بودم و توانستم رضایت مربیان را جلب کنم. یادش بخیر… برای اولین بار در تاریخ فوتسال، ایران توانست بر تیم قدرتمند برزیل غلبه کند و در ضربات پنالتی آن ها را شکست دادیم.

به عنوان ورزشکاری که در سطوح مختلف ملی و بین المللی سابقه بازی داری، چرا بوشهر با وجود این همه استعداد ناب در لیگ فوتسال کشور تیمی ندارد؟
بوشهر مهد ستاره و استعدادهای فوتبالی است اما در زمینه فوتسال، مربیان تخصصی این ورزش کمتر در استان فعالیت دارند و جذابیت این رشته ورزشی بین بچه ‌ها کمتر است. بوشهری ها از همان سنین کودکی بیشتر به فوتبال روی می آورند به همین خاطر میدان فوتسال خالی می شد. گرچه معتقدم اگر امکانات کافی فراهم شود با برنامه ریزی می توانیم صاحب تیم در لیگ یک و حتی در لیگ برتر باشیم.

به ورزش دیگری هم علاقه داری؟

به بیلیارد هم علاقه دارم و گاهی با دوستان به باشگاه بیلیارد می روم.

بهترین و بدترین خاطره فوتسالی علیرضا صمیمی چیست؟

بهترین خاطره، کسب مقام سومی در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا که بهترین مقام فوتسالی من بود و بدترین خاطره نگرفتن دستکش طلا بود که با بد شانسی نفر دوم شدم.

دوست داریم از کلکسیون افتخاراتت بیشتر بدانیم؟

من در رده آسیایی موفق به دست یابی به قهرمانی جام ملت‌ های آسیا در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، نائب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۴، سومی آسیا در سال ۲۰۱۲، قهرمانی المپیک آسیایی ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ و سومی جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۴ شده ام.

در رده جهانی نیز سومی جام جهانی ۲۰۱۶ و نایب قهرمانی جام گرندپریکس ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را در کارنامه خود ثبت کرده ام. همچنین موفق شدم دو سال پیاپی یعنی سال های ۹۶ و ۹۷ دستکش طلای ایران را دریافت کنم.

از شادی ها گفتی، کمی هم از دلخوری هایت بگو! از کدام افراد یا سازمان ها گلایه‌مندی؟

خدا را شکر در شهرم اغلب ارگان ها از من حمایت کردند ولی باید تلاششان را چند برابر کنند که فوتسال ما به جایگاهی که لیاقت استان بوشهر هست برسد. حمایت ها باید از رشته فوتسال بیشتر شود در غیر این صورت نباید انتظار پیشرفت داشته باشیم. البته در این چند سال با زحماتی که رئیس هیأت فوتبال استان کشیدند به روزنه های امیدی رسیدیم اما امیدوارم این تلاش ها بیشتر شود که فوتسال ما هم مثل فوتبال ساحلی و فوتبال به مراحل بالاتر دست یابد.

شما به عنوان ورزشکار حرفه ای کمتر در بوشهر حضور داری، دلتنگ نمی شوی؟

قطعا بهترین جای ایران زادگاهم بوشهر است اما حسرت می خورم که چرا فقط یک ماه از سال مجال گشت و گذار در نگین خلیج فارس را دارم. به تک تک کوچه ها و خیابان هایش عشق می ‌ورزم و همیشه خاطرات گذشته را با خودم مرور می کنم.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

دوست دارم در جام جهانی بعدی دستکش طلا را دریافت کنم.

اصلی ترین تفاوت فوتبال با فوتسال چیست؟

فوتسال با فوتبال خیلی تفاوت دارد در فوتسال سرعت عکس العمل و هوش بالا و قدرت سریع تصمیم گیری نکته اساسی است. گاهی مسابقات خارجی را دنبال می کنم، از سبک فوتبال منچسترسیتی و بارسلونا بیشتر لذت می برم.

دوست داریم نظر علیرضا صمیمی را درخصوص این کلمات بشنویم؟

پدر: الگو

مادر: دلسوز

بوشهر: عشق

فوتسال: زندگی

مظفر و ناظم‌الشریعه: عادت دادن ما به قهرمانی

وحید شمسایی: سلطان فوتسال

حسین طیبی: بهترین لژیونر ایران

مهدی طارمی: گلزن ترین بوشهری

شاهین بوشهر: دوباره پرواز خواهد کرد

ایرانجوان بوشهر: امیدوارم به بازگشت روزهای در اوج

مدافعان حرم: شهیدان زنده

شهید محمد احمدی جوان: جان بر کف برای دفاع از حرم

اگر صحبتی برای همشهریان بوشهری داری می شنویم؟

در پایان از همه هم استانی های عزیز، مسئولان ورزش استان و اعضای شورای شهر که همیشه من را مورد حمایت خود قرار داده ‌اند تشکر می کنم و تقاضا دارم رشته فوتسال را تنها نگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

هاتف شنبه , ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

آره تو پنالتی ها سپهر اومد گرفت بردیم، اگه واقعاً دوستی باهاش چرا اسمشو نمیگی که تعریف میشه ازش.