کد خبر : 133417
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398 - 12:36
-

ناظم الشریعه: من مقصر نیستم/ با هماهنگی کفاشیان آکادمی راه انداختیم/ ملی پوشان باید در کشورهای بهتری بازی کنند/ هاشم زاده تفریحی به تاجیکستان رفته بود

ناظم الشریعه: من مقصر نیستم/ با هماهنگی کفاشیان آکادمی راه انداختیم/ ملی پوشان باید در کشورهای بهتری بازی کنند/ هاشم زاده تفریحی به تاجیکستان رفته بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سیدمحمد ناظم الشریعه به برنامه‌های فوتسال در سال ۹۸ اشاره و اعلام کرد به خاطر اینکه ایران در فیفا دی پیش رو بازی تدارکاتی ندارد به احتمال زیاد جایگاه سوم خود را در رده بندی جهانی از دست خواهیم داد. سرمربی تیم ملی همچنین به حضور محمد هاشم زاده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سیدمحمد ناظم الشریعه به برنامه‌های فوتسال در سال ۹۸ اشاره و اعلام کرد به خاطر اینکه ایران در فیفا دی پیش رو بازی تدارکاتی ندارد به احتمال زیاد جایگاه سوم خود را در رده بندی جهانی از دست خواهیم داد. سرمربی تیم ملی همچنین به حضور محمد هاشم زاده مربی تیم ملی در یک تیم تاجیکستانی به عنوان بازیکن واکنش نشان داد.

مشروح گفتگوی ناظم الشریعه در ادامه می‌آید:

پتانسیل فوتسال ما ثابت شده است
بعضی از رسانه‌ها اعلام کرده اند که تیم ملی در رده بندی جهانی، جایگاه سوم خود را از دست خواهد داد چون در فیفادی بازی تدارکاتی نداریم. اول از همه باید بگویم پتانسیل فوتسال ایران ثابت شده است و ما سال گذشته توانستیم با چند تورنمنت مناسب، ایران را به جایگاه سوم برسانیم. در دو سال گذشته ثابت کردیم حتی در روزهایی به جز فیفادی برنامه‌های تدارکاتی خوبی داشتیم.

مقصر لغو بازی با برزیل من نیستم
بنده به عنوان سرمربی تیم ملی برای همین فیفادی هم بازی با برزیل را پیش بینی کرده بودم. اینکه بازی برگشت با برزیل لغو می‌شود مقصرش من نیستم. ما به احتمال زیاد به خاطر نداشتن بازی تدارکاتی در این فیفادی، جایگاه سوم را از دست خواهیم داد اما پتانسیلمان پیش از این ثابت شده بود. وظیفه من طراحی و پیش بینی بازی بوده است و کارم را انجام داده ام.

جلسه با انصاریفرد و پرهیزکار برگزار می‌شود
روز دوشنبه این هفته جلسه‌ای را با حضور آقایان انصاریفرد و پرهیزکار رؤسای کمیته فنی و کمیته فوتسال خواهم داشت تا برنامه ریزی سال ۹۸ را کامل کنیم. بنده برنامه ام را به کمیته فوتسال داده بودم و حالا باید ببینیم نتایجش چه بوده است.

تورنمنت آستارا قطعی شده است
برنامه تیم ملی تا شهریورماه بسته است چون تا آن زمان فیفادی نخواهیم داشت. شهریور و پیش از شروع مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، در تورنمنت آستارا با حضور روسیه، آذربایجان و قزاقستان شرکت خواهیم کرد. هر سه حریف ما در این تورنمنت جزو ۱۰ تیم برتر رنکینگ جهانی هستند و آماده سازی خوبی با این تورنمنت خواهیم داشت.

درخواست برای برگزاری بازی تدارکاتی در هفته چهارم لیگ
پیگیر هستم تا در این فاصله ۶ ماهه، بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. درخواستم این است که در هفته چهارم یا پنجم لیگ برتر در تیرماه یک بازی خوب تدارکاتی داشته باشیم. دنبال یک تیم خوب هستیم تا بین اردوهای تیم ملی و آماده سازی بازیکنان فاصله زیادی نیفتد. بازی با پرتغال هم در تقویم تیم ملی پیش بینی شده است است که این بازی قبل از حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا خواهد بود. در هر صورت سال سنگینی در پیش داریم بخصوص در ۶ ماه دوم سال.

لیگ خردادماه شروع می‌شود
تا جایی که اطلاع دارم قرار است لیگ در نیمه دوم خردادماه و بعد از ماه مبارک رمضان شروع شود. آن تاریخ برایمان خوب است. اواخر بهمن ماه مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود. بازیکنان باید استراحت کافی داشته باشند. همچنین به زمان نیاز داریم تا اردوها و تمرینات تیم ملی را برگزار کنیم و ملی پوشان باید حداقل سه روز در هفته در اختیارمان باشند.

اردوی ویتنام در اسپانیا
این دوره از جام ملت‌ها اهمیت بیشتری هم دارد چرا که انتخابی جام جهانی هم محسوب می‌شود و تیم‌ها با قدرت بیشتری به میدان می آیند. به عنوان مثال تیم ویتنام در اسپانیا اردو زده است و سایر کشورها هم برنامه‌های خودشان را دارند.

ملی پوشان باید در کشورهای بهتری بازی کنند
موافق حضور ملی پوشان در کشورهایی که لیگ قدرتمندی ندارند، نیستم. اگر بازیکنانمان در لیگ کشورهایی مثل اسپانیا یا ایتالیا بازی کنند خوب است. حتی قزاقستان هم تیم‌های خوبی دارد مثل غیرت که حسین طیبی در این تیم بازی می‌کند و در جام باشگاه‌های اروپا شرکت کرده است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود ملی پوشان برای بازی راهی کشورهایی شوند که فوتسال قدرتمندی ندارد، مسائل مالی است. لیگ ما از نظر استعداد و کیفیت فنی بهتر است ولی از نظر مالی شرایط خوبی ندارد. به باشگاه‌ها هم حق می‌دهم و باید کاری برای آنها انجام داد. باید باشگاه‌ها و بخش خصوصی را ترغیب کنیم تا در لیگ برتر سرمایه گذاری کنند.

بازتاب قهرمانی باشگاه‌های ایران در آسیا چه بوده است؟
به عنوان مثال مس سونگون قهرمان جام باشگاه‌های آسیا هم شد؛ چه اتفاقی برای این تیم رخ داد؟ وقتی یک تیم از ایران قهرمان آسیا می‌شود باید سازمان‌های خصوصی برای تیمداری ترغیب شوند ولی بازتاب قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا چه بوده است؟ بعد از قهرمانی گیتی پسند، تأسیسات یا مس چه اتفاقی رخ داد که تیم‌ها و بخش‌های دیگر برای حضور در فوتسال علاقه مند شوند و این رشته به معنای واقعی توسعه یابد.

هاشم زاده قرارداد نداشت و تفریحی به تاجیکستان رفته بود
محمد هاشم زاده (مربی تیم ملی فوتسال) تفریحی به تاجیکستان رفته بود. او یک کلاس هم در این کشور داشت و در یک تیم محلی هم بازی کرد! اتفاق خیلی بزرگ و خاصی نبود. البته هاشم زاده با کمیته فوتسال و ما هماهنگ کرده بود. قراردادی هم که در کار نبود. نمی دانم چرا به این شکل به موضوع پرداخته شد. مگر وقتی بنده برای تعطیلات به شهر یا روستای دیگری می‌روم، نمی‌توانم به صورت تفریحی در تیم آن محل بازی کنم؟ یک تورنمنتی در تاجیکستان برگزار شده و بدون اینکه قراردادی بسته شود، از مربی ایران هم خواسته اند در آن تیم بازی کند.

واکنش به انتقادات از تأسیس آکادمی شخصی
به اینکه با تأسیس چند آکادمی دنبال توسعه فوتسال هستیم هم انتقاد کرده اند. بازی‌های فوتسال در رده سنی پایه به صورت مجتمع برگزار می‌شود و بعد از یک هفته به اتمام می‌رسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط برای رده سنی بزرگسالان و امید برنامه دارد. تقویم فوتسال ایران هم بر این اساس چیده شده است. در واقع بازیکنانی که بین رده سنی نونهالان و امید هستند، در این میان گم می‌شوند و استعدادشان از دست می‌رود. چند تیم لیگ برتری به بازیکنان زیر ۲۰ سال میدان می‌دهند؟ بازیکنان رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال باید چه کار کنند و کجا آموزش ببینند؟

دنبال منافع مادی نیستم؛ با کفاشیان هماهنگ کرده‌ام
بنده با آقای کفاشیان رئیس پیشین کمیته فوتسال هماهنگ کردم و آکادمی‌هایی راه انداختیم. بحث این آکادمی‌ها اصلاً بحث مالی نیست. به بعضی از مدارس فوتسال طرح و برنامه تمرین می‌دهیم. ما خودمان هیچ فعالیتی نداریم و فقط طراحی تمرین را می‌دهیم. ضمن اینکه برای این آکادمی‌ها هم شرایط خاصی داریم که اخلاق مداری در اولویت است. یکی از آکادمی‌های ما مربوط به امامزاده محمد کرمان است. اگر دنبال منافع مادی بودیم سراغ این کارها و این بخش‌ها نمی‌رفتیم.

نباید با خانواده خودمان هم جایی برویم؟!
متأسفانه بعضی‌ها می‌خواهند جوری وانمود کنند که چون ما سرمربی تیم ملی هستیم حتی نباید با خانواده خودمان جایی برویم و هیچ کاری نکنیم. حتی انتظار دارند ما در محل کار خودمان حاضر نشویم و شغلمان را رها کنیم! همانطور که گفتم هدف اصلی ما از راه اندازی این آکادمی‌ها توسعه و پیشرفت فوتسال است نه چیز دیگری.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام شنبه , ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

آقاى سرمربى !!!!! از قدیم گفتند هیچ گربه اى براى رضاى خدا موش نمیگیره !!! آکادمى رو به راه انداختند تا جیب خودتان را از پول هاى پدر و مادر بچه هاى مردم پر کنید بعد میگى جنبه مالى نداره؟!!! اشکال نداره آکادمى بزنید و پول هم بگیرید ولى چرا دروغ میگید؟!!!دوم اینکه هاشم زاده مربى تیم ملى رفته قرارداد امضاء کرده و عکسش هم در همین سایت چاپ شد اونوقت میگى تیم محلى بوده و بدون قرارداد؟!! پس اگر رسمى نبوده و قرارداد نداشته چرا عکس آن همجا پخش شده؟!! باز هم دروغ گفتن شما ایراد کار هست و کار را خرابتر مى کند شما فقط دنبال فریب أفکار عمومى هستى والسلام!!

نام شنبه , ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

آقای ناظم الشریعه این چه تیم محلی هست که با ۴ بازیکن تیم ملی ایران قرارداد امضاء کرده است؟؟ اگر بازی ها تفریحی بوده پس چرا این درگیری بزرگ و آبروریزی در فوتسال آسیا برای ایران رقم خورد؟؟ خدایی خجالت نمی کشید به شعور و فهم مردم توهین میکنید؟؟ حتما هاشم زاده و بازیکنان با هماهنگی شما رفتند که داری از این حرکت زشت انها حمایت می کنید درسته؟؟ خدایی دست از این کارهای حاشیه ای بردارید و به فکر تیم ملی باشید تا در جهان از اعتبار فوتسال ایران دفاع کنید نه فکر جیب خودتون باشید تیم ملی جای اینکارها نیست

ورزش یکشنبه , ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

اقای ناظم ما اگه نخوایم شما فوتسال رو توسعه بدید باید چیکار منیک ؟شما مربی تیم ملی بزرگسالان هستید متوجه میشید بزرگسالان ربطی به شما نداره توسعه فوتسال پایه اون وقتم بنام اکادکی شخصی شما بنام فدراسیون فوتبال این کار رو میکردید .شما پول هایی که برا دادن مجوز اکادمی میخاید رو چرا نمیگید یه ورودی میگیرید یه حق ثبت نام . ولی شما میگید رایگان مجوز میدید . بعدم زحمت بکشید با کفاشیان هماهنگ کردید با همونم برید داره میره جا نمونی داری نابود میکنی برو به همون مدرسه فوتبالت بچسب .بعدم اکادمی میدونی مجوز از کجا میگیره میدونی اکادمی چه تجهیزاتی میخاد ……