کد خبر : 133490
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398 - 14:42
دسته‌بندی نشده
-

واقعا از همه پست ها در فدراسیون استعفا دادم

کفاشیان:در فوتسال آسیا تاثیرگذار بودم/بودجه کمیته فوتسال را به ۲ میلیون دلار رساندیم/فشار آوردیم و رویدادها را بیشتر کردیم

کفاشیان:در فوتسال آسیا تاثیرگذار بودم/بودجه کمیته فوتسال را به ۲ میلیون دلار رساندیم/فشار آوردیم و رویدادها را بیشتر کردیم
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران امروز و بعد از آخرین حضورش در مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا دیگر هیچ سمتی در هیچ بخشی از فوتبال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،یازده سال پیش اولین بار نام علی کفاشیان در حوالی فوتبال ایران شنیده شد و شاید آن زمان کسی فکر نمی کرد که حضور او در دنیای بی رحم فوتبال اینقدر طولانی شود اما او که دو دوره ریاست فدراسیون فوتبال و سپس پست های مدیریتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت امروز و با پایان یافتن کارش در پست نایب رئیسی afc بعد از بیش از یک دهه هیچ پست فوتبالی نخواهد داشت. او جای خود را در حالی در کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل فدراسیون فوتبال به مهدی تاج داد که تا پیش از این، آن ها را با مدل پوتین و مدودف در سیاست روسیه مقایسه می کردند.

کفاشیان مصاحبه ای در این رابطه انجام داده که در بخش ابتدایی آن درباره اهمیت داشتن کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:« در کنفدراسیون فوتبال آسیا تقریبا نیمی از کشورهای قاره نماینده دارند. ضروری است که کشورهایی مثل ایران که که فوتبال قدرتمندتری نسبت به خیلی از کشورهای قاره دارند، حتما نماینده داشته باشند. حضور این نماینده ها می تواند در تصمیم گیری ها اثرگذار باشد. البته این اثرگذاری بستگی به این دارد که افراد چقدر از روابط آدم ها و جریان های تاثیرگذار در کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داشته باشند. کسی که این صندلی را به دست می آورد ، باید اطلاعات خودش را بالا ببرد و بلد باشد برای اثرگذاری بیشتر با دیگران لابی کند.» او با بیان اینکه یک فرد و یک نفر به تنهایی نمی تواند در تصمیمات تاثیرگذار باشد گفت:« واقعیت این است که فرد نمی تواند خیلی در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشد، غیر از رئیس کنفدراسیون یا کسانی که به یک گروه قدرتمند نزدیک می شوند. در تصمیم گیری ها عمدتا افراد نگاهشان به مدیران بالادستی است و تصمیمات آن ها را تایید می کنند.»

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این رابطه که حضور او در این سال ها در پست های هیات اجرایی، نایب رئیسی و ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال چه تاثیراتی داشته است هم گفت:« من فکر می کنم در فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا تاثیرگذار بودم. قبل از من در سال یکی دو مسابقه برگزار می شد، اما ما فشار آوردیم و رویدادها را بیشتر کردیم. کشورها را ترغیب کردیم که در بخش نوجوانان و جوانان هم فعال شوند و در مسابقات شرکت کنند. فعالیت خانم ها را در فوتسال بیشتر کردیم. قبلا مسابقات جوانان با هشت تیم برگزار می شد و دردوره ما به بیست و سه، چهار تیم رسید. بودجه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی را هم از ۵۰۰ هزار دلار به ۲ میلیون دلار رساندیم.»

او که تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارد درباره اهمیت دانستن زبان برای کسانی که در ای اف سی پست می گیرند و این موضوع که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال زبان نمی داند گفت:« اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم.»

کفاشیان در ادامه درباره استعفایش از فدراسیون فوتبال هم گفت:« من واقعا از همه پست ها در فدراسیون فوتبال استعفا دادم. درواقع از دیروز که آخرین حضورم در مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا بود دیگر هیچ کاری با هیچ بخشی از فوتبال ندارم.»

او همچنین گفت:« من فکر می کنم خیلی ها منتظر این روز بودند(جدایی اش از فوتبال). در چنین شرایطی منطقی نیست که آدم به زور بخواهد بماند. من که حقوق بگیر فدراسیون نبودم، دلیلی نداشت بخواهم ادامه دهم آن هم وقتی سرنخواستنم دعوا بود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.