کد خبر : 133807
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 11:25
-

خط قرمز روی نام دختران معترض فوتسال/ جوان‌گرایی تیم ملی یا عاقبت حق‌گویی؟

خط قرمز روی نام دختران معترض فوتسال/ جوان‌گرایی تیم ملی یا عاقبت حق‌گویی؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حاشیه برگزاری جام ملت های آسیا بود که بار دیگر اعتراض ها به عدم پرداخت پاداش ملی پوشان فوتسال بانوان برای قهرمانی در آسیا بر سرزبان ها افتاد. توجه زیاد فدراسیون فوتبال به تیم ملی بزرگسالان و البته پرداخت پاداش بردهای آن ها بلافاصله بعد از اتمام هر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حاشیه برگزاری جام ملت های آسیا بود که بار دیگر اعتراض ها به عدم پرداخت پاداش ملی پوشان فوتسال بانوان برای قهرمانی در آسیا بر سرزبان ها افتاد. توجه زیاد فدراسیون فوتبال به تیم ملی بزرگسالان و البته پرداخت پاداش بردهای آن ها بلافاصله بعد از اتمام هر بازی، این انتقاد را پررنگ تر و بیشتر از قبل کرد.

در آن زمان لیلا صوفی زاده نایب رییس بانوان فدراسیون در گفت وگو با جی پلاس اعلام کرد که به خاطر مشکلات ارزی این پول پرداخت نشده و همه مراحل مربوط به آن سپری شده است.

صوفی زاده هم چنین گفت که مهدی تاج به دختران قول داده که قبل از پایان سال پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا که اردیبهشت ماه سال ۹۷ به دست آمده، پرداخت شود.

حال چند روز دیگر اردیبهشت ماه سال ۹۸ فرا می رسد اما خبری از پرداخت پاداش نیست. نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه برخی معترضان نظیر فرزانه توسلی (دروازه بان)، آرزو صدقیانی و نسترن مقیمی به اردوی تیم ملی هم دعوت نشدند. افرادی که بیش از دیگر ملی پوشان به این بدقولی مکرر فدراسیون اعتراض داشتند.

البته علی رعدی مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در واکنش به اینکه چرا اسم این سه بازیکن مهم و با کیفیت در لیست تیم ملی قرار ندارد، گفته است: وقتی بازیکنی به اردو دعوت می شود مگر قرار است تا آخر عمر به اردوی تدارکاتی دعوت شود؟ اینکه بازیکنان مختلفی سال های زیادی برای این تیم ملی زحمت کشیده و افتخار آفرین بوده اند جای تقدیر دارد اما معتقدم باید میدان را برای جوان تر ها آماده کرد و به آنها فرصت داد. برخی بازیکنان در این دو اردو حضور نداشتند. شانس را به دیگر بازیکنان دادیم تا جوان تر ها خودشان را نشان دهند و به همین دلیل از آنها دعوت نشده است. انشاءالله در اردوهای بعدی تدابیر ویژه تری را برای حضورشان در نظر می گیریم. آینده نگری اولویت ما است. برنامه، هدف و تفکرمان این است که یک تیم جوان داشته باشیم. ۱۵ بازیکن زیر ۱۷ سال را شناسایی کردیم و باید روی جوان ها تمرکز کرده و سرمایه گذاری کنیم تا موفق شویم.

به گزارش جی پلاس، البته حرف های رعدی در عین عوام پسندی، بی شباهت به یک توجیه نیست! به طور مثال دروازه بانی به مانند فرزانه توسلی که هنوز هم بهترین در آسیا است و اتفاقا آخرین پست مشمول جوانگرایی را هم دارد، به یکباره به خاطر جوان گرایی از تیم کنار گذاشته می شود و برخی هم دوره های او هم چنان در تیم می مانند!

به طور مثال فرزانه توسلی متولد ۱۳۶۵ است و نسیمه غلامی که اکنون به تیم ملی دعوت شده متولد ۱۳۶۴. یا مثلا بازیکنان چون فرشته کریمی که متولد ۱۳۶۷ هست و برخی دیگر همچنان در تیم ملی هستند و نسترین مقیمی متولد ۱۳۶۹ حذف می شوند. بنابراین بیان دلیل جوانگرایی برای حذف دقیقا سه بازیکن معترض در این مقطع، با توجه به ترکیب نفرات دعوت شده به تیم ملی، کمی عجیب است!

در سال های اخیر نه تنها در تیم ملی فوتسال بانوان، بلکه در تیم های فوتبال ساحلی مردان هم فدراسیون به شدت علیه انتقادات هر از گاه ملی پوشان، واکنش نشان داده و این در حالی است که هر زمان بازیکنان تیم ملی فوتبال بزرگسالان به خاطر عدم توجه کافی، واکنش هایی نشان می دهند، فدراسیون در رفتاری تبعیض آمیز نسبت به سایر ملی پوشان، به آن ها حق می دهد و مشکلات شان را حل می کند.

این بار هم به نظر می رسد فدراسیون برای زهرچشم گرفتن از دیگر بازیکنان فوتسال بانوان، سه ملی پوش خود را کنار گذاشته تا نشان بدهد عاقبت اعتراض به فدراسیون تاج چیست!

منبع: جماران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.