کد خبر : 133889
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردین 1398 - 11:25
-

رضا کردی: پروژه کنونی، حذف و ایجاد خفقان در تیم ملی بانوان است/ کاش مردان فوتسالیست شجاعت این ۳ دختر را داشتند

رضا کردی: پروژه کنونی، حذف و ایجاد خفقان در تیم ملی بانوان است/ کاش مردان فوتسالیست شجاعت این ۳ دختر را داشتند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا کردی در ابتدای صحبت‌های خود در مورد موضوع دعوت نشدن فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده به تیم ملی فوتسال بانوان اظهار کرد: خیلی‌ها از من سوال می‌کنند که چرا در ایران کار نمی‌کنی؟ تجربه به من ثابت کرده برای کار در ایران باید موهای بلوند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رضا کردی در ابتدای صحبت‌های خود در مورد موضوع دعوت نشدن فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده به تیم ملی فوتسال بانوان اظهار کرد: خیلی‌ها از من سوال می‌کنند که چرا در ایران کار نمی‌کنی؟ تجربه به من ثابت کرده برای کار در ایران باید موهای بلوند و چشم رنگی داشته باشید که همه امکانات را در اختیارتان بگذارند و حق و حقوقتان را بدهند و از شما بترسند که به فیفا بابت حقوقتان شکایت کنید یا اینکه بله قربان گو باشید و در قید و بند دریافت حق و حقوقتان نباشید. مشکل اصلی ما وجود چنین جوی است.

او افزود: برای اینکه یک نفر تیم بگیرد یا موقعیتش را در فوتبال و فوتسال حفظ کند حاضر است دست به هر کاری بزند و این یک درد بزرگ برای فوتسال و فوتبال ایران است. مربی یا مسئولی که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به خاطر حفظ امنیت صندلی اش از حقوق بازیکن دفاع کند چه کارایی برای تیم ملی دارد؟ اگر توان دفاع از حقوق این بچه‌ها را ندارید شجاع باشید و بگویید که تخصص یا توانش را ندارید و بروید.

مدیر فنی تیم های پایه باشگاه العربی قطر گفت: در مورد حذف ۳ بازیکن از تیم ملی بانوان، اگر فلش بکی به گذشته بزنیم می‌بینیم که چه افراد بزرگی از فوتسال و فوتبال ایران حذف شده اند تنها به این دلیل که حق و حقوقشان را طلب کرده‌اند. اگر در همان زمان دوستان دیگر به خصوص بازیکنان تیم های ملی همصدا می‌شدند امروز کار به اینجا کشیده نمی‌شد که این ۳ دختر پس از سال‌ها زحمت و تلاش و حرف شنیدن از این و آن، به خاطر مطالبه حقوق و پاداششان پس از این زمان طولانی، پشت درهای تیم ملی فوتسال بمانند.

کردی عنوان کرد: از این بدتر این است که یک سری دوستان که در راس کار هستند برای اینکه خودشان در جایگاه خود باقی بمانند و میز و جایگاه و پستشان را از دست ندهند سکوت کرده‌اند و از این دختران پشتیبانی نمی‌کنند. این ۳ دختر فوتسالیست فقط حق خود را می‌خواستند و شایسته تحسین هستند. اینها وجودشان، غیرت و شجاعتشان قابل تحسین است و ای کاش برخی بازیکنان تیم ملی مردان ما از چنین جسارت و شجاعتی که در این ۳ دختر هست برخوردار بودند.

مدرس فوتسال و مربی سابق تیم های دبیری تبریز و ماهان تندیس قم گفت: متاسفانه همه سکوت کرده‌اند و حتی همکاران من در ایران ترجیح می‌دهند سکوت کنند و حرفی نزنند تا روزی دری باز شود و فدراسیون به آنها گوشه چشمی داشته باشد یا تیمی به دنبال آنها بیاید در حالی که روزی را باید از خدا خواست.

مربی سابق تیم الاهلی قطر همچنین عنوان کرد: فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده سن بالایی ندارند که بخواهیم با نام جوانگرایی آنها را حذف کنیم. از سوی دیگر، این بازیکنان ستون و ارکان تیم ملی هستند و کدام تیم به این شکل ارکانش را حذف می‌کند؟ اگر ایده جوانگرایی دارند چرا تیم ملی ب یا تیم ملی امید تشکیل نمی دهند یا جوان ها را در کنار این بازیکنان باتجربه دعوت نمی‌کنند؟ به نظر من جوانگرایی اگر به معنای واقعی، هدف کادر تیم ملی بوده باشد با این روش اجرا توجیه منطقی ندارد.

کردی تاکید کرد:  آقایان و خانم‌هایی که به تیم ملی فوتسال بانوان آمده‌اند بدانند این تیم ۲ دوره متوالی قهرمان آسیا شده و در دوره بعد چیزی جز قهرمانی کسی را راضی نمی‌کند. جوانگرایی محض و سپس نتیجه نگرفتن در آسیا برای کسی پذیرفته نخواهد بود و اقدام به جوانگرایی باید اصولی صورت گیرد البته اگر واقعاً برنامه‌ای وجود داشته باشد. اعتقاد من این است که پروژه کنونی پروژه حذف و ایجاد خفقان در تیم ملی فوتسال بانوان است تا کسی جرات نکند حقش را بخواهد و صدای کسی درنیاید. با این وضعیت، اوضاع فوتسال ما از این هم بدتر می‌شود.

منبع: پایگاه خبری ورزش زنان ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.