کد خبر : 134996
تاریخ انتشار : جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 11:18
-

حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/ به شدت پرسپولیسی هستم/ شکل بازی من با حسن‌زاده و جاوید متفاوت است

حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/ به شدت پرسپولیسی هستم/ شکل بازی من با حسن‌زاده و جاوید متفاوت است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، چندی پیش بود که حسین طیبی ملی‌پوش و ستاره فوتسال کشورمان به همراه تیم غیرت قزاقستان موفق شد به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد. طیبی در گفت‌وگوی تفصیلی از نایب قهرمانی در اروپا، شرایط فوتسال ایران و … صحبت کرد. طیبی در این گفتگو برای اولین بار

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، چندی پیش بود که حسین طیبی ملی‌پوش و ستاره فوتسال کشورمان به همراه تیم غیرت قزاقستان موفق شد به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد. طیبی در گفت‌وگوی تفصیلی از نایب قهرمانی در اروپا، شرایط فوتسال ایران و … صحبت کرد. طیبی در این گفتگو برای اولین بار به شکل رسمی اعلام کرد که پرسپولیسی است و بازی‌های این تیم را هم کاملا دنبال می‌کند.

در زیر می‌توانید متن کامل گفت‌وگو با حسین طیبی را بخوانید:

*ابتدا از نایب قهرمانی اروپا صحبت کن.
خدا را شکر می‌کنم که این افتخار نصیبم شد تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسم و در این بازی به میدان هم بروم. البته دوست داشتم قهرمانی اروپا را تجربه کنم، ولی قسمت نشد.

*چرا خیلی در ایران به این مسئله توجه نشد؟
به هرحال هیچ ورزشی را نمی‌شود در ایران و حتی جهان با فوتبال مقایسه کرد. ما هم به این شرایط عادت کرده‌ایم. ما هرچه در رده ملی، باشگاه و انفرادی افتخار کسب کنیم کمتر از فوتبال به آن توجه می‌شود که طبیعی است. امیدوارم وضعیت بهتر شود.

*در فوتبال ایران فقط علی دایی است که مدال نایب قهرمانی اروپا را دارد.
این باعث افتخار من است که نام من کنار نام بزرگ علی دایی باشد. من سعی کردم هرکجا باشم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

*چرا مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان اروپا خیلی در ایران دیده نشد؟
بازی فینال را فکر کنم کل دنیا به صورت زنده دیدند. در کشور‌های دیگر توجه بهتر و بیشتری به این مسابقات شد، ولی در کشور خودمان خیلی توجه نشد.

*مسلما خیلی‌ها از این موفقیتی که کسب کردی خوشحال شدند، به نظر هستند اشخاصی که از این موفقیت‌های تو ناراحت شده باشند؟
بله، چند نفری هستند که از موفقیت‌های من ناراحت می‌شوند. این‌ها عادت کردند موفقیت‌ها فقط برای خودشان باشد و نمی‌توانند ببینند کسی موفق می‌شود. این‌ها آدم‌های کوچکی هستند.

*دقیقا منظورت چه کسی است؟
من حرفم را زدم، خودشان فهمیدند که منظورم چیست و چه کسی است!

*به نظرت چرا غیر از خودت لژیونر دیگری در اروپا نداریم خیلی از فوتسالیست‌های ما به چین، اندونزی یا کشور‌های اطراف می‌روند؟
من نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم، چون هربازیکنی برای خودش هدف و برنامه‌ای دارد. من پیشنهاد‌های خیلی خوبی از چین یا اندونزی داشتم که اتفاقا پول خیلی خوبی هم می‌دادند، اما به این پیشنهاد‌ها حتی فکر هم نکردم. فعلا نمی‌خواهم به این کشور‌ها بروم البته ممکن است در آینده اتفاقات دیگری رخ بدهد. من می‌توانم به تمام اهدافی که دارم در اروپا برسم.

حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/ به شدت پرسپولیسی هستم؛ «سیدجلال» ستاره است/ چند نفر آدم کوچک از موفقیت‌های من ناراحت می‌شوند

*خب به خاطر شرایط بد مالی که فوتسال ایران دارد بازیکنان ما به کشور‌هایی مانند چین و اندونزی می‌روند.
بله، از نظر مالی که مشکلات فراوانی داریم. لیگ ما پخش مستقیم ندارد و وقتی هم که پخش مستقیم نباشد اسپانسر‌ها نمی‌آیند و کل فوتسال ما ضرر می‌کند.

*از نظر مالی بازی در قزاقستان با چین یا اندونزی چه تفاوتی دارد؟
خدا را شکر می‌کنم که من هم پول خوبی می‌گیرم و هم در سطح فنی خوبی بازی می‌کنم. البته فکر می‌کنم در چین آنقدر پیشنهاد‌های مالی خوب است که بچه‌ها به آنجا می‌روند. با خدا را شکر که این مسئله وجود دارد.

*خیلی‌ها اعتقاد دارند در فوتسال ایران مافیا وجود دارد، به نظرت چنین مسئله‌ای وجود دارد؟
به نظر من در ورزشی مافیا وجود دارد که پول باشد، وقتی در فوتسال پول نیست، چطور مافیا وجود دارد؟ من چند سالی ایران نیستم و اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم.

*یک سوال کلی، چرا به فوتسال توجه کمی می‌شود و مثلا اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال راحت لغو می‌شود؟
سال‌ها است که این شرایط وجود دارد، تازه ما تیم پرافتخاری هستیم و هرکجا که می‌رویم برای کشورمان افتخار کسب می‌کنیم. در سالی که ما جام ملت‌های آسیا و جام جهانی را داریم و همه تیم‌های آسیایی و جهانی بهترین تدارک را دارند اردو‌ها و بازی‌های ما لغو می‌شود. برای تیم سوم جهان بد است که اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی‌اش لغو شود. چند وقت پیش بازی دوستانه ما با برزیل لغو شد، خب این مسئله برای ما خیلی بد شد و اعتبارما زیر سوال رفت. خیلی می‌ترسم اتفاقی که برای تیم ساحلی ما افتاد برای تیم ملی فوتسال هم رخ بدهد. ما پرافتخار هستیم و مردم هم انتظار دارند نسبت به جام جهانی قبلی که سوم شدیم رتبه بهتری کسب کنیم، اما بااین شرایط نمی‌شود. ما اگر قرار است بازی دوستانه انجام بدهیم باید با برزیل، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و آرژانتین باشد.

*یکی از انتقاد‌هایی که از تیم ملی فوتسال می‌شود بازی‌های دوستانه زیاد با تیم روسیه است.
خب روسیه تیم خوبی در جهان و اروپا است، اما انجام بازی دوستانه زیاد با این تیم هم خوب نیست. ما باید دنبال بازی‌های دوستانه با تیم‌های دیگر جهان باشیم.

حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/ به شدت پرسپولیسی هستم؛ «سیدجلال» ستاره است/ چند نفر آدم کوچک از موفقیت‌های من ناراحت می‌شوند

*شرایط امروز تیم ملی با جام جهانی قبلی چقدر فرق کرده؟
راستش را بخواهید من فکر می‌کردم بعد از سومی در جام جهانی نگاه‌های به فوتسال عوض میشود و از نظر امکانات و اسپانسری وضعیت خوب می‌شود، اما نشد! هیچ اتفاقی برای ما رخ نداده، همان امکانات ضعیف قبل را داریم و بازی تدارکاتی خوب هم نداشتیم. ما کادرفنی و بازیکنان خوبی داریم، اما وقتی امکانات و بازی تدارکاتی خوبی نباشد نمی‌شود کاری کرد.

*در این شرایط تیم‌هایی مانند اسپانیا و برزیل هم دیگر با ما بازی دوستانه برگزار نمی‌کنند.
دقیقا! وقتی بازی ما با برزیل لغو شد تمام اعتبارمان زیر سوال رفت. آن‌ها کلی هزینه کرده بودند، بلیت فروخته بودند، ولی ما یک هفته قبل از بازی گفتیم نمی‌آییم! ما بازی مقابل برزیلی را از دست دادیم که با هر تیمی بازی نمی‌کند. ما نباید این بازی را از دست می‌دادیم. فکر می‌کنم آن زمان گفتند که به خاطر مشکل مالی این اتفاق افتاد.

*خب به نظر بهتر نیست تشکیلات فوتسال از فوتبال جدا شود؟
باید این اتفاق رخ بدهد. اگر ما از فوتبال مستقل بشویم خیلی از مشکلات‌مان حل می‌شود.

*خیلی‌ها اعتقاد دارند باتوجه به موفقیت‌های چند سال اخیری که داشتی، تو بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران هستی، این موضوع را قبول داری؟
نه. از نظر من محمدرضا حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است. این اصلا خوب نیست که یکی مثل حیدریان در فوتسال ما نباشد البته حیدریان اخلاق خاصی دارد و با هر شرایط تن به هر کاری نمی‌دهد. تعارف نمی‌کنم، من مقابل «آقا رضا» هیچی نیستم.

*قرار است با غیرت ادامه بدهی؟
از غیرت پیشنهاد تمدید قرارداد دارم و اتفاقا از اینکه اینجا هستم بسیار خوشحالم. البته الان زمان استراحتم است، چون سال سخت و پربازی داشتم. مسلما تصمیمی می‌گیرم که به نفعم باشد. غیرت یکی از بهترین تیم‌های دنیا است و ما در هر تورنمنت بزرگی که برگزار می‌شود حضور داریم و مدعی قهرمانی هم هستیم.

*در زمان جام ملت‌های آسیای قبلی شایعه شده بود بین تو و اصغر حسن‌زاده به خاطر آقای گلی کل کل بود، این درست است؟
اصلا چنین چیزی نبود، روی من همیشه برای گلزنی فشار است و اصلا چیز عجیبی نیست. من دوست دارم این فشار باشد، چون باعث می‌شود پیشرفت کنم. هیچ کل کلی بین من و اصغر حسن‌زاده در جام ملت‌ها وجود نداشت. من یک مقدار جاه طلب هستم، اما این دلیلی نمی‌شود که بخواهم با کسی ضرر برسانم.

*از بین تو، اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید فکر می‌کنی چه کسی بهتر گل می‌زند؟
ما سه بازیکن با سه شکل بازی متفاوت هستیم. همه ما تلاش می‌کنیم تا برای تیم ملی مثمرثمر باشیم و فرقی ندارد که چه کسی گل بزند.

*یک سوال مهم، آیا در تیم ملی باندبازی وجود دارد؟
واقعا چنین مسئله‌ای وجود ندارد. از زمانی که ناظم‌الشریعه به تیم ملی آمده رفاقت و همدلی بین بچه‌ها زیاد شده. ناظم‌الشریعه با همه بچه‌ها رفاقت دارد همین رفاقت هم باعث شد ما سوم جهان شویم.

*از ناظم‌الشریعه راضی هستید؟
چرا راضی نباشیم، ناظم‌الشریعه کارش را عالی انجام داده. شما وقتی سرمربی هستی باید نتیجه بگیری که ناظم‌الشریعه نتیجه گرفته است. البته یک سری که دنبال تخریب و منافع خودشان هستند از هر فرصتی برای انتقاد مغرضانه استفاده می‌کنند.

*مثلا چه انتقادی؟
همین که می‌گویند چرا در تیم ملی جوانگرایی نشده! مگر می‌شود تمام بازیکنان تیم ملی ۲۰ ساله شوند؟ چند ماه پیش برزیل و اسپانیا باهم بازی دوستانه انجام دادند، برزیل یک بازیکن و اسپانیا هم ۲ بازیکن جوان داشتند. نمی‌شود که بدون برنامه تیم ملی را جوان کرد، اگر تیم ملی یکباره جوان شود و نتیجه نگیرد همین آقایان آن تیم را نابود می‌کنند. ناظم‌الشریعه آرام آرام به تیم ملی بازیکن جوان تزریق می‌کند که روش خوبی است. تیم ملی ما نسبت به دوره قبل ۶ تغییر داشته که خوب است. این‌هایی که این انتقاد‌ها را می‌کنند اصلا به فکر تیم ملی نیستند.

حیدریان با اختلاف بهترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران است/ به شدت پرسپولیسی هستم؛ «سیدجلال» ستاره است/ چند نفر آدم کوچک از موفقیت‌های من ناراحت می‌شوند

*راستی چرا هیچ‌وقت نگفتی که پرسپولیسی هستی یا استقلالی؟
من به شدت پرسپولیسی هستم و خیلی بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنم. ان‌شاءالله امسال هم قهرمان می‌شویم. البته فشردگی بازی‌های پرسپولیس مخصوصا در این یک سال خیلی به تیم ضربه زد و همین هم باعث شد امسال در لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند. اگر پرسپولیس در این چند ماهه مصدوم زیاد داده به خاطر همین فشردگی بازی‌ها است.

*به نظر ستاره پرسپولیس چه کسی است؟
از نظر من خود تیم پرسپولیس ستاره است، اما اگر بخواهم اسم ببرم، به نظرم سید‌جلال حسینی ستاره امسال پرسپولیس بوده.

*هیچ‌وقت رویایی این را نداشتی که برای پرسپولیس بازی کنی؟
آن زمانی که فوتبال بازی می‌کردم چنین رویایی داشتم، اما از زمانی که به فوتسال آمدم شرایطم تغییر کرد.

*به نظرت برانکو باید در پرسپولیس بماند؟
معلوم است که باید بماند. برانکو بهترین عملکرد را در پرسپولیس داشته و باید کارش را ادامه بدهد.

*پس پولی که پرسپولیسی‌ها و فوتبالی‌ها می‌گیرند حق‌شان است؟
چرا نباشد؟ نوش‌جانشان. فوتبال ورزش اول دنیا و یک صنعت است. هرکسی هم که در این صنعت پول درمی‌آورد نوش جانش.

*در مورد خوشحالی عجیبی که بعد از گلزنی به بارسلونا داشتی صحبت کن.
من برای آن بازی و آن گلی که زدم خیلی زحمت کشیدم. با دست شکسته بازی کردم و دکتر‌ها گفتند که آن کار را انجام ندهم. اگر آنطور خوشحالی کردم به خاطر تمام این سختی‌ها و درد‌هایی بود که کشیدم.

*سقف آرزو‌های تو همین بود؟
نه، برای یک ورزشگاه هیچ‌وقت سقف آرزو و هدف وجود ندارد. من سعی می‌کنم در فوتسال به مدارج خیلی بالاتر برسم.

گفتگو از میلاد اعظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

منظورش این هست که شمسایى در مقابل حیدریان عددى نیست؟!!!