کد خبر : 135184
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 12:57
-

بابایی:باید برای پیشرفت فوتسال زنان برنامه ریزی اساسی و بلندمدتی شود

بابایی:باید برای پیشرفت فوتسال زنان برنامه ریزی اساسی و بلندمدتی شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«زیور بابایی» مربی تیم ملی فوتسال بانوان در خصوص تورنمنت روسیه ۲۰۱۹ بیان کرد: به عنوان مربی برای اولین بار در این تورنمنت حضور یافتم و توانستم تفاوت فوتسال اروپا با ایران را به وضوح ببینم. از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی فاصله میان فوتسالیست های آسیایی با اروپایی بسیار زیاد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«زیور بابایی» مربی تیم ملی فوتسال بانوان در خصوص تورنمنت روسیه ۲۰۱۹ بیان کرد: به عنوان مربی برای اولین بار در این تورنمنت حضور یافتم و توانستم تفاوت فوتسال اروپا با ایران را به وضوح ببینم. از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی فاصله میان فوتسالیست های آسیایی با اروپایی بسیار زیاد است. امیدورام روزی برسد که این فاصله ها کم شود و فوتسالیست های ایرانی بتوانند در سطح تیم های اروپایی بازی کنند.
وی ادامه داد: اگر خواهان مطرح شدن در سطح جهانی هستیم باید برای پیشرفت فوتسال زنان برنامه ریزی اساسی و بلندمدتی شود. در تورنمنت روسیه سه تیم مطرح اروپا حضور داشتند. ملی پوشان نتوانستند آنگونه که باید بازی کنند و در بازی اول به خوبی ظاهر نشدند اما در دیدارهای دوم و سوم عملکرد بهتری داشتند.
مربی تیم ملی فوتسال زنان در خصوص تاثیر عدم حضور سه بازیکن خط خورده تیم بر نتایج ایران در این تورنمنت نیز اظهار داشت: شاید حضور این سه بازیکن برای دراختیار گذاشتن تجربه های آنان با فوتسالیست ها می توانست کمکی به تیم بکند اما همه این ملی پوشان از آمادگی جسمانی کافی برخوردار نبودند بنابراین باز هم این نتایج تکرار می شد.
مربی تیم ملی فوتسال زنان یادآور شد: ضعف ایران در آمادگی جسمانی سبب شد تا دروازه فوتسالیست ها در دقایق پایانی باز شود. امیداوریم فدراسیون با ما همکاری بیشتری برای برطرف کردن این ضعف ها داشته باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی، برگزاری اردوهای مختلف و بازی های تدارکاتی با تیم های اروپایی این اختلاف سطح بازی ها را کم کنیم.
وی افزود: ملی پوشان برای تورنمنت چهارجانبه روسیه از آمادگی لازم برخوردار نبودند زیرا به دلیل تعطیلی در ایام عید نتوانستند تمریناتی داشته باشند که این امر یک نکته منفی برای فوتسالیست ها به شمار می رود. اما بعد از تعطیلات اردوی سه روزه ای را برگزار کردیم که مدت این اردوها کم بود و ملی پوشان نتوانستند خود را به سطح بالایی برسانند و با آمادگی بیشتری عازم این مسابقات شوند.
بابایی عنوان کرد: اکنون در نظر داریم تا بازی های تدارکاتی با تیم اوکراین و تیم های اروپایی دیگر برای اعضای تیم ملی فوتسال در نظر بگیریم و شاهد افزایش سطح بازی ملی پوشان باشیم. منتظر پذیرش درخواست این بازی ها از طرف فدراسیون هستیم و به دلیل مشکلات مالی هنوز اجرای این برنامه ها قطعی نیست.
مربی تیم ملی فوتسال گفت: نخستین برنامه ای که پس از بازی های تدارکاتی روسیه در نظر گرفتیم برگزاری اردوی استعدادیابی است. با دعوت از رده های سنی پایه به این اردو بهترین ها را انتخاب می کنیم تا بتوانیم با پرورش نخبگان این عرصه، در مسیر رشد فوتسال زنان گام مهمی برداشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.