کد خبر : 135280
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 10:41
-

یاری:شکست در تورنمنت روسیه را به پای ما نوشته‌اند/ با بی عدالتی بانوان را از حضور در المپیک محروم کردند

یاری:شکست در تورنمنت روسیه را به پای ما نوشته‌اند/ با بی عدالتی بانوان را از حضور در المپیک محروم کردند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهناز یاری سرمربی تیم نامی نو اصفهان که به همراه این تیم به عنوان قهرمانی لیگ فوتسال بانوان رسید، از بی عدالتی در فوتسال بانوان می گوید. یاری در ابتدای گفتگوی خود دلایل عدم پذیرش مربیگری تیم ملی فوتسال بانوان را تشریح کرد و گفت: پیش از اتمام لیگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهناز یاری سرمربی تیم نامی نو اصفهان که به همراه این تیم به عنوان قهرمانی لیگ فوتسال بانوان رسید، از بی عدالتی در فوتسال بانوان می گوید.

یاری در ابتدای گفتگوی خود دلایل عدم پذیرش مربیگری تیم ملی فوتسال بانوان را تشریح کرد و گفت: پیش از اتمام لیگ بود که پیشنهاد مربیگری تیم ملی به دست من رسید اما هر چه بررسی کردم تنها به این نکته رسیدم که پذیرش این سمت می‌تواند بی عدالتی‌ها در فوتسال بانوان را رواج دهد؛ واقعاً با وجود مربیان خانم متعدد با دانش بین المللی ایرانی در حوزه فوتسال، نمی دانم اصرار فدراسیون برای انتخاب یک مربی آقا چیست؟ اینکه مربی خانم لیستی بدهد و مربی آقا دلش بخواهد و هر نامی را خط بزند اصلاً زیبنده نه فوتسال بلکه ورزش نیست.

* در اینجا از پایین به بالا اتفاق می‌افتد

علت عدم پذیرش مربیگری در تیم ملی، مصاحبه‌ای بود که درآن عنوان شده بود که دو مربی زیر نظر مدیر فنی کار می‌کنند و هر وقت از هر کدام خوششان نیامد، بدنبال گزینه‌ی بعدی می‌روند و اینکه جایگاه‌ها مشخص نبود و اینکه نتایج و تصمیمات تیم بر عهده‌ی چه کسی خواهد بود، نامشخص بود؛ مورد بعدی اینکه در همه جای دنیا ابتدا سرمربی انتخاب می‌شود و سپس با صلاحدید سرمربی، اعضای کادر فنی و مدیر یا مشاور فنی با دیدگاه سرمربی جذب می‌شوند که اینجا همه چیز از پایین به بالا اتفاق می‌افتد.

* بالاترین رقم قرارداد در فوتسال بانوان ۵۰ میلیون تومان است!

یاری در ادامه صحبت‌هایش در خصوص رقم قرارداد بازیکنان و مربیان در رشته فوتسال افزود: شاید باور نکنید فوتسال بانوان در ایران با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند و در بهترین حالت بالاترین رقم قرارداد در فوتسال بانوان برای بازیکنان به ۵۰ میلیون تومان و مربیان به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد که در ازای ۹ ماه تلاش بی وقفه و درگیری در مسابقات واقعاً ناچیز است.

* پیشنهاد هدایت تیم ملی دانشجویان، پیش از عید نوروز آمده بود

سرمربی موفق فوتسال بانوان پیرامون پذیرش هدایت تیم فوتسال دانشجویان ادامه داد: چندین سال بود که از تیم دانشجویان فوتسالیست بانوان ایران خبری نبود اما اسفندماه سال گذشته بود که پیشنهاد تشکیل مجدد تیمی با این عنوان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بلژیک با حضور تیم‌هایی چون فرانسه و اسپانیا به من شد و با ارزیابی که انجام دادم مجاب به پذیرفتن این پیشنهاد شدم.

* شنیدم شکست در تورنمنت روسیه را به پای ما نوشته‌اند

شهناز یاری در خصوص قهرمانی تیمش در رقابت‌های دانشجویان قهرمانی جهان افزود: مسابقات در سطح فوق العاده ای برگزار شد و فشردگی بالایی داشت به نحوی که ما تنها ۲ ساعت برای ریکاوری بازی با اسپانیا فرصت داشتیم.

نبود نفرات کافی هم دیگر دغدغه ما بود اما نمیدانم چرا برخی مسئولان تیم ملی فوتسال بانوان شکست در دیدار برابر پرتغال را عدم ریکاوری لازم بازیکنان همراه کاروان تیم ملی دانشجویان می‌دانستند زیرا ما در دو ساعت توانستیم برای رویارویی با اسپانیایی‌ها در دیدار فینال ریکاوری کنیم اما چطور آنها از فرصت چند روزه برای ریکاوری استفاده نکردند؟

ناگفته نماند پیش از آغاز مسابقات دانشجویان به دلیل همزمانی اردوی تیم ما با تیم ملی فوتسال بانوان، من اردو را لغو کردم تا حاشیه سازی پیش نیاید و به طبع آن، با تنها برگزاری چند جلسه اردو راهی بلژیک شدیم.

* متاسفانه چند سالی‌ست دیدگاه‌ها منفی تر شده است

سرمربی تیم منحل شده جوانان فوتسال ایران در خصوص نابرابری حاکم بر ورزش به ویژه فوتسال گفت: نمی دانم چرا در چند سال اخیر این‌طور شرایط و دیدگاه‌ها نسبت به توانایی بانوان منفی تر شده است و جالب اینجاست هر بار هم که اعتماد نمی‌کنیم، چوب عدم اعتمادمان را می‌خوریم اما بازهم تجربه نمی‌شود.

مثال بارز آن رقابت‌های المپیک جوانان بود که ما توانستیم با شایستگی سهمیه حضور را کسب کنیم و اگر به عدالت بود، ما پروسه آماده سازی بهتری را طی کرده بودیم اما تیم آقایان فرستاده شد و حاصلی هم برای فوتسال ایران به دست نیامد. امیدوارم آقای تاج رئیس محترم فدراسیون نگاه ویژه‌تری به حوزه بانوان داشته باشند و برای کمتر شدن شکاف دیدگاهی ایجاد شده میان تیم‌های بانوان و آقایان گام‌های سازنده‌ای را بردارند.
منبع:ورزش بانوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام شنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

خانوم شما اگر مربى خوبى بودید که شما رو از سرمربیگرى تیم ملى برکنار نمیکردند اونم یک شبه؟!! یادتون رفته رفتید روسیه چه نتایج افتضاحى گرفتید ؟!! بهتره سکوت کنید!!