کد خبر : 135327
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 12:26
-

شاندیزی:صغر سنی کار را برای قهرمانی سخت می کند/ ملی پوشان به مس و گیتی پسند گرایش دارند

شاندیزی:صغر سنی کار را برای قهرمانی سخت می کند/ ملی پوشان به مس و گیتی پسند گرایش دارند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا در رده سنی زیر ۲۰ سال از ۲۴ خرداد تا اول تیر امسال در شهر تبریز برگزار می شود. تیم های ژاپن، عراق، تایلند، افغانستان، اندونزی، هنگ کنگ، ویتنام، قرقیزستان، تاجیکستان، لبنان و چین تایپه به همراه ایران در این مسابقات حضور دارند. «حمید شاندیزی»

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا در رده سنی زیر ۲۰ سال از ۲۴ خرداد تا اول تیر امسال در شهر تبریز برگزار می شود.
تیم های ژاپن، عراق، تایلند، افغانستان، اندونزی، هنگ کنگ، ویتنام، قرقیزستان، تاجیکستان، لبنان و چین تایپه به همراه ایران در این مسابقات حضور دارند.
«حمید شاندیزی» افزود: در رده بزرگسالان تیم های ژاپن، تایلند و ازبکستان حریفان اصلی ایران هستند ولی در رده زیر ۲۰ سال تعداد حریفان مدعی قهرمانی بیشتر است و اندونزی، لبنان، افغانستان، تایلند و ژاپن برای این هدف تلاش می کنند. البته ازبکستان دیگر تیم مدعی بود که در مرحله مقدماتی حذف شد و سایر تیم های در این رده سنی می خواهند صاحب مقام شوند.
وی اظهار داشت: مشکلی که در راه قهرمانی وجود دارد، صغر سنی از سوی بعضی از تیم های است. به عبارتی تیم ها از بازیکنان سالم سنی استفاده نمی کنند تا بازیکنان جا زده آنها کار را برای سایر تیم های سخت کنند.
شاندیزی در خصوص انتخاب بازیکنان گفت: در رده زیر ۱۸ سال و زمانی که «علی صانعی» مسئول بود، ۹۰۰ بازیکن در مرحله استعداد یابی و لیگ شناسایی شدند و شناخت خوبی نسبت به آنها داشتیم. در رده زیر ۲۰ سال نیز بازیکنان لیگ امیدها را زیر نظر گرفتیم تا در نهایت به ۱۷ بازیکن فعلی برسیم.
سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال درباره رقابت های چهارجانبه چین تایپه که منجر به شکست ایران برابر اندونزی شد، خاطر نشان کرد: در فوتسال چیزی به عنوان افت وجود ندارد و فقط باید تلاش کرد و ایراد کار را پیدا کرد. البته تیم اندونزی همانطور که پیش از این گفتم در آسیا مدعی است و مسابقه های دوستانه کمکی شایانی به شناخت بیشتر ما از بازیکنان کرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف تیم امید کسب مقام قهرمانی آسیا است، افزود: برنامه ریزی کرده ایم که پیش از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا با تیم های لیگ برتری که شرایط تمرینی و مسابقه دارند، دیدار تدارکاتی برگزار کنیم. ولی با تیم های خارجی دیدار دوستانه نداریم.
شاندیزی در خصوص اردوهایی که پیش از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا تدارک دیده شده است، افزود: پیش از این در اردوی ارومیه بودیم و از ۲۸ اردیبهشت ماه با دعوت از ۱۷ بازیکن اردوی تهران آغاز شد. البته در نهایت ۳ نفر از جمع ما جدا می شوند و به جزء مصدومیت های جزیی که بعضی از بازیکنان دارند، مشکل نیست.
وی همچنین گفت: بازیکنانی که در رده امید فعالیت می کنند، بسیار با انگیزه و پویا هستند که به طور قطع در آینده از آنها زیاد خواهید شنید. اما سایر کشورهای آسیایی نیز در فوتسال بیکار نیستند و امروز بیشتر آنها به ما رسیدند. در آینده ای نزدیک بیشتر بازیکنان تیم امید پیراهن تیم ملی را خواهند پوشید تا افتخار آفرینی فوتسال در آسیا و جهان ادامه یابد.
وی گفت: در بخش پایه کشورها سرمایه گذاری گسترده ای انجام دادند و نیاز است ما نیز در بخش پایه آنقدر محکم و با برنامه فعالیت کنیم تا زیر بنای تیم ملی فوتسال تامین شود.
سرمربی تیم فوتسال امید ایران در بخش دیگری درباره شکاف کیفی که بین تیم های لیگ برتر فوتسال وجود دارد، اظهار داشت: منابع مالی در موفقیت تیم های نقش تعیین کننده ای دارد و تیم هایی مانند گیتی پسند اصفهان و مس سونگون از این منابع برخوردارند. ولی سایر تیم ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و ضعف مالی باشگاه ها واقعا همت می کنند که تیم داری می کنند. بر همین اساس بازیکنان ملی پوش به سمت این دو تیم گرایش دارند که سبب موفقیت آنها نیز می شود.
شاندیزی ادامه داد: چنین شرایطی سبب شده تا سایر تیم های به دنبال کسب جایگاه سومی به بعد باشند و در حقیقت این جایگاه برای آنها عنوان قهرمانی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.