کد خبر : 135784
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 - 16:02
-

شیربیگی:افتخارات فوتسال با فوتبال قابل مقایسه نیست

شیربیگی:افتخارات فوتسال با فوتبال قابل مقایسه نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان گفت: افتخارات ما در فوتبال محدود است و با سطح اول فوتبال دنیا بسیار فاصله داریم، اما در فوتسال سال‌ها قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌ایم و جزء ۱۰ تیم اول دنیا هستیم. بازیکنی که با به ثمر رساندن ۹ گل در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان گفت: افتخارات ما در فوتبال محدود است و با سطح اول فوتبال دنیا بسیار فاصله داریم، اما در فوتسال سال‌ها قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌ایم و جزء ۱۰ تیم اول دنیا هستیم.

بازیکنی که با به ثمر رساندن ۹ گل در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب عنوان «خانم گل» این رقابت‌ها شد و به همراه تیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت، از شهرستان اسلام‌آباد غرب و از ورزش راگبی فعالیت ورزشی خود را شروع کرده است، اما به ستاره فوتسال بانوان تبدیل شد.

«سارا شیربیگی» با ثبت ۳۸ پاس گل و ۳۶ گل زده، به عنوان بهترین پاسور و خانم گل این مسابقات معرفی شد.

به عنوان اولین سوال فعالیت ورزش خود را از چه زمانی و از کجا شروع کردید؟

من در سال‌های دبیرستان به ورزش‌های مختلفی از جمله ورزش‌های رزمی می‌پرداختم اما کم کم به ورزش فوتسال و ورزش راگبی علاقمند شدم و این دو رشته ورزشی را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم؛ در رشته راگبی به اردوی تیم ملی نیز دعوت شدم اما با تشکیل تیم «میناشی» اسلام آباد غرب به همت خانم گل محمدی تصمیم گرفتم فعالیت خود را در رشته ورزشی فوتسال ادامه دهم و به همراه این تیم از لیگ سه به لیگ دو به لیگ یک و لیگ برتر فوتسال کشور صعود کردیم.

با توجه به موفقیتی که دراین تیم داشتم توانستم به تیم‌های لیگ برتری دیگری راه پیدا کرده و به جمع تیم ملی این رشته بپیوندم؛در سال ۲۰۱۸ به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با شکست ژاپن توانستیم به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا رسیده و در این رقابت ها با به ثمر رساندن ۹ گل به عنوان برترین گلزن رقابت ها دست پیدا کردم.

برخورد جامعه یک شهر کوچک با یک بانوی فوتسالی چگونه بود؟

تیم میناشی در اسلام آباد غرب شروع فعالیت کرده و پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و در طول مدت فعالیت این باشگاه بیش از صد دختر از این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این باشگاه فعالیت کردند؛همچنین زمانی که من از مسابقات آسیایی برگشتم مردم شهرم با استقبال خود مرا مدیون خود کردند، همه این مسائل نشان از فرهنگ بسیار بالای مردم شهرستان اسلام آباد در قبال بانوان ورزشکار این شهرستان است.

هم اکنون همه مردم اسلام آباد غرب به من احترام می گذارند و پیگیر فعالیت من هستند، این مساله برای من خیلی مهم است و باعث افزایش انگیزه من می‌شود و موجب شده که بیشتر تلاش کنم چرا که هم اکنون احساس می‌کنم که مردم به من اجازه نمی‌دهند که اندکی از تلاش خود برای رسیدن به اهداف خود کوتاه بیاییم.

برنامه های شما در ادامه مسیر ورزشی چیست؟

سال گذشته با تیم «نامی نو» قرار داشتم و این قرارداد ۲ ساله است و به حتمال زیاد به ادامه فعالیت خود با این باشگاه ادامه بدهم؛ این در حالی است که ممکن است از سایر باشگاه‌ها نیز پیشنهاد‌های داشته باشم و قطعا به آن‌ها فکر خواهم کرد از طرفی تحصیلات خود در کارشناسی تربیت بدنی را به پایان برده‌ام و در تلاش هستم در رشته فیزولوژی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهم و از طرفی در کلاس‌های مربیگری نیز شرکت می‌کنم.

به نظر شما چرا وضیت فوتبال با فوتسال در کشور متفاوت است و به نظر شما فوتبال حق سایر رشته ها همچون فوتسال را ضایع کرده است؟

فوتبال در همه دنیا به یک صنعت و تبدیل به یک اولویت شده است این مساله باعث شده که توجه همه مردم و مسئولین به این رشته باشد؛ مسابقات بسیار زیادی از رشته فوتبال طریق صدا و سیما پخش شده می‌شود و چندین ساعت برنامه به بررسی این رقابت ها می پردازد، و این امکانات برای هیچ رشته ورزشی دیگر و حتی فوتسال فراهم نیست و این در حالی است که افتخارات ما در فوتبال محدود است و سطح اول فوتبال دنیا بسیار فاصله داریم، اما در فوتسال سال‌ها قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌ایم و جزء ده تیم اول دنیا هستیم.

توجه رسانه‌ها به سایر رشته‌های ورزشی از جمله فوتسال چه تاثیری در رشد آن دارد؟

اولین و بزرگترین پیامد توجه رسانه‌ها به فوتسال زمینه جذب اسپانسرها را فراهم می‌کند و این مساله موجب رشد و ارتقای فوتسال می‌شود.

و از طرفی ارزیابی مسائل مختلف فوتسال در برنامه‌های مختلف ورزشی باعث شناسایی و رفع نقاط ضعف این رشته می‌شود، این درحالی است که عدم توجه رسانه‌ها به ورزش بانوان اسباب ایجاد مشکلات بسیار بیشتری در این بخش شده است چرا که اسپانسرها به ندرت انگیزه حضور در ورزش بانوان را پیدا می‌کنند.

به نظر من باید فضا به شکلی باشد که این فضا به سمت عدالت بین تمام رشته‌های ورزشی حرکت کند و رسانه ملی توجه کافی به همه رشته ورزشی داشته باشد.

*یک تیم فوتسال برای حضور در لیگ برتر ایجاد کردیم

راه اندازی مدارس فوتسال چقدر به توسعه این رشته ورزشی کمک می کند؟

کلاس‌های آموزشی و مدارس ورزشی در رشد و توسعه رشته ورزشی فوتسال بخصوص در بخش بانوان موثر هستند اما نکته بسیار مهم در این برنامه وجود یک تیم قدرتمند در استان است تا استعدادهای که توسط این مدارس و کلاس‌های آموزشی شناسایی و پرورش داده می‌شوند با حضور در رقابت های معتبر لیگ توانایی خود را شناخته و در صورت موفقیت شرایط حضور در جمع ملی پوشان را پیدا کنند.

باکمک چند تن از دوستان خود تصمیم به تشکیل یک تیم در فوتسال اسلام آباد غرب برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان گرفته‌ایم و امیدواریم با حمایت مسئولین و اسپانسرهای این شهرستان در این امر موفق باشیم.

 تشکیل تیم فوتسال بانوان اسلام آباد به چه شکلی و با چه هدفی خواهد بود؟

فوتسال استان کرمانشاه در بخش بانوانان هم اکنون نفرات موفق بسیار زیادی در سطح اول کشور دارد و بازیکنان مستعد و موفق بسیار زیادی در فوتسال بانوان استان هم هستند که به دلیل فراهم نبودن شرایط خروج از استان، از فوتسال خداحافظی می‌کنند.

امیدواریم با تشکیل یک تیم بومی در رشته فوتسال در بخش بانوان شرایط فعالیت تمام بازیکنان موفق کرمانشاهی در کنار یکدیگر را فراهم کرده و از طرفی زمینه رشد و ارتقای فوتسال بانوان استان را نیز فراهم کنیم.

در استان کرمانشاه مسوولان و اسپانسرهای علاقمند زیادی به ورزش وجود دارند و ما امیدواریم با جذب و حمایت آن‌ها و استفاده از تجربیات بازیکنان استان، یک تیم موفق را راهی لیگ برتر فوتسال کشور کنیم چرا که معتقد هستم بازیکنان کرمانشاهی فعال در سایر استان‌ها، با شرایط مالی بسیار پایین‌تر حاضر به فعالیت در استان خود هستند.

و صحبت پایانی شما؟

در استان کرمانشاه مسئولان علاقمند به ورزش زیاد وجود دارد، اسپانسرهای بسیار خوبی نیز در استان داریم که در صورتی که توقعات آنها فراهم شود به راحتی حاضر به حمایت از ورزش هستند؛ اما سئوال اینجاست که چه کسی باید این حمایت‌ها و اسپانسرها را جذب کند؟ همه ما منتظر هستیم که خود اسپانسر به سمت ورزش بیایید و یا مسئولین برای ارتقای ورزش گام بردارند؛ اما چنین امری منطقی نیست چرا که باید ما این حمایت‌ها را جذب کرده و توقعات اسپانسرها را برآورده سازیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲:۴۷

۲ کلمه هم از خانم گل شنیدیم خخخخ