کد خبر : 137020
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 15:30
دسته‌بندی نشده
-

زنگ خطری که شنیده نشد/آقای پرهیزکار؛ ژاپن از روسیه هم قوی‌تر بود!

زنگ خطری که شنیده نشد/آقای پرهیزکار؛ ژاپن از روسیه هم قوی‌تر بود!
تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در شرایطی مقابل ژاپن شکست خورد و از صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا بازماند که نتایج ضعیف در بازی‌های تدارکاتی نوید این روزها را می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دومین دوره مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی تبریز در ایران در جریان است. روز گذشته تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در دیدار نیمه نهایی برابر ژاپن با نتیجه سنگین ۸ بر ۴ شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازماند. این باخت در حالی رقم خورد که ایران در دوره اول به عنوان قهرمانی رسیده بود.

زنگ خطری که شنیده نشد
۹ اردیبهشت ماه بود که نسبت به ضعف‌های فنی و مشکلات تیم امید ایران هشدار داده شد. نتایج بازی‌های دوستانه ایران در چند ماه گذشته خود گویای مشکلاتی بود که ملی پوشان کشورمان با آن دست به گریبان بودند اما نه کمیته فوتسال و نه اعضای کمیته فنی اقدام مؤثری برای این مشکلات انجام ندادند و اگر هم تصمیمی گرفته شد، کار از کار گذشته بود.

باخت به روسیه و واکنش عجیب پرهیزکار
شاگردان حمید شاندیزی فروردین ماه در دو دیدار دوستانه به مصاف روسیه رفتند که نتیجه این دیدارها یک باخت و یک تساوی برای ایران بود. داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال در واکنش به نتیجه ضعیف ایران مقابل روسیه گفته بود: «نمی‌خواهم توجیه کنم ولی ما قرار است در بازی‌های آسیایی حاضر شویم و تیم‌های آسیایی هم در سطح روسیه نیستند.» حالا با باخت ایران به ژاپن پرهیزکار می‌تواند توضیح بدهد که آیا ژاپن در سطح روسیه هست یا خیر!

با ژاپن مساوی کردیم؛ به اندونزی باختیم
تیم ایران که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کرد، در یک تورنمنت چهار جانبه در چین تایپه با حضور این کشور، ژاپن و اندونزی شرکت کرد. دیداری که می‌توانست محک خوبی برای ارزیابی فنی تیم کشورمان باشد چرا که تیم‌های حاضر در آن همگی آسیایی بودند. در کمال تعجب اما ایران در این تورنمنت هم نتایج قابل بحثی گرفت که کمیته فوتسال به سادگی از کنار آن گذشت. ایران چین تایپه را پرگل شکست داد، با ژاپن به سختی تساوی کرد و برابر اندونزی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

از انصراف صانعی تا دخالت در کار حیدریان
هدایت تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران برای اولین دوره در دستان علی صانعی بود. صانعی بعد از بازگشت از مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین به خاطر فشار انتقادات، عطای کار در تیم زیر ۲۰ سال را به لقایش بخشید و کمیته فوتسال برای بازگشت وی اقدام مؤثری نکرد. گزینه بعدی مدیران وقت کمیته فوتسال و کمیته فنی، محمدرضا حیدریان بود. حیدریان حتی کارش را در این تیم آغاز کرد و بازیکنان مدنظر را زیر نظر گرفت اما به دلیل دخالت‌های مدیران وقت، محترمانه از تیم زیر ۲۰ سال کنار کشید.

انتخاب شاندیزی و عدم تعامل با کادر فنی تیم ملی
در شرایطی که تیم فوتسال زیر ۲۰ سال برای آمادگی هرچه بیشتر نیاز داشت سرمربی خود را زودتر بشناسد، اجماع کمیته فوتسال بعد از انصراف صانعی و حیدریان روی حمید شاندیزی بود. این مربی سابقه کار با صانعی را داشت اما نتوانست راه او را ادامه بدهد. ایران در حالی با شاندیزی از رسیدن به فینال آسیا بازماند که این مسابقات به میزبانی کشورمان برگزار می‌شد و این شانس را داشتیم تا با تکرار دومین قهرمانی متوالی، جایگاهمان را در فوتسال آسیا مستحکم‌تر کنیم. در این میان گفته می‌شود عدم تعامل شاندیزی با کادر فنی تیم ملی فوتسال بزرگسالان باعث دلخوری‌هایی شده بود و بدون شک این مسئله در عملکرد تیم امید تاثیرگذار بوده است.

اضافه شدن هاشم زاده؛ تحمیلی یا اختیاری؟
بعد از بازگشت تیم فوتسال زیر ۲۰ سال از تورنمنت چین تایپه، کمیته فوتسال محمد هاشم زاده مربی تیم ملی بزرگسالان را به عنوان مدیر فنی به کادر زیر ۲۰ ساله‌ها اضافه کرد تا ضعف‌های فنی موجود در تیم پوشش پیدا کند. هرچند شاندیزی در مصاحبه‌هایش اعلام کرد هاشم زاده با نظر او به تیمش اضافه شده، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد حضور مربی تیم ملی چندان هم با میل شاندیزی نبوده است.

افغانستان پدیده شد؛ یک زنگ خطر دیگر برای فوتسال
تیم فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان پدیده این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بوده است. این تیم در تمام مسابقاتش به شایستگی پا به میدان گذاشت و توانست با حذف تیمی مدعی از جمله تایلند پا به فینال بگذارد. صرفنظر از قهرمانی یا نایب قهرمانی افغانستان در فوتسال آسیا، حضور این تیم به همراه ژاپن زنگ خطر دیگری است برای فوتسال کشورمان. افغانستان نماد تیم‌هایی است که پیشرفتش را در فوتسال استارت زده و باتوجه به حضور اکثر بازیکنان این تیم در ایران، پله‌های ترقی را با سرعت بیشتری طی می کند. از سوی دیگر ژاپنی ها که در چند دوره گذشته جام ملت های آسیا با قهرمانی های ایران حرفی برای گفتن نداشتند، دوباره سرمایه گذاری و برنامه ریزی را برای گرفتن جام های آسیا آغاز کرده اند. در این شرایط می طلبد کمیته فوتسال در برنامه ها و انتخاب هایش بازنگری های لازم را داشته باشد؛ قبل از آنکه فرصت های بیشتری از دست برود.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

جناب شاندیزی وصادقی آدم اینکارنیستن چون واقعا بعضی ازانتخاباشون صحیح نبود

ناشناس جمعه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

همه به این آنالیزهای خوب وقوی آگاه بودن بجزمسُولین محترم وقت