کد خبر : 137028
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 16:50
-

شاندیزی دیکته ای را نوشت که خیلی ها دنبال غلط هایش بودند

شاندیزی دیکته ای را نوشت که خیلی ها دنبال غلط هایش بودند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان با شکست مقابل ژاپن نتوانست راهی بازی فینال شود تا دوباره اتحاد ملی بین پیشکسوتان این رشته برای نقد عملکرد تیم ملی شروع شود. تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات فراز و نشیب های زیادی داشت و از بعد فنی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان با شکست مقابل ژاپن نتوانست راهی بازی فینال شود تا دوباره اتحاد ملی بین پیشکسوتان این رشته برای نقد عملکرد تیم ملی شروع شود. تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات فراز و نشیب های زیادی داشت و از بعد فنی می توان نقدهایی به عملکرد کادرفنی و بازیکنان داشت.
داستان تیم ملی ما شبیه کشاورزی است که در فصل کاشت بذری نکاشته ولی در فصل برداشت دنبال محصول است. تیم ملی ژاپن بعد از پایان بازی های آسیایی دوسال پیش که موفق به حضور در جمع ۴ تیم نهایی نشد به مدت دو سال در اردو به سر می برد. تیم ملی تایلند نیز شرایط مشابهی داشت و در حالی که با پولپیس اسپانیایی چندین سال است به کار خود ادامه می دهد تنها یک قهرمانی در کارنامه خود دارد.
اما در مقابل تیم ما در ۸ ماه گذشته تنها ۳۵ روز مفید در اردو بودند، اردوهایی که با عدم حمایت فدراسیون نشین ها همراه بود تا جایی که گاهی اوقات ملی پوشان با هزینه شخصی خود راهی اردوی تیم ملی می شدند. حمید شاندیزی سرمربی تیم ملی در مدت اخیر تنهاتر از همیشه بود. بعد از باخت به اندونزی در تورنمنت چین تایپه منتقدین لب به سخن گشودند و حتی این انتقادها با آغاز بازی های آسیایی نیز پایان نیافت و بجای حمایت و کاهش فشار از تیم ملی، استرس و فشار را بر ملی پوشان بیشتر و بیشتر می کردند.
فوتسال در سایر کشورهای آسیایی با برنامه بلند مدت در جریان است بطوری که تایلندی ها با سرمربی گری پولپیس برای ۶ سال آینده برنامه ریزی کرده اند و تیم ملی ژاپن نیز با سرمربی گری مربی ژاپنی، حمایت همه جانبه سرمربی اسپانیایی بزرگسالان خود را که در تبریز نیز حضور داشت بهمراه داشت.
حمید شاندیزی با قبول هدایت تیم ملی زیر بیست سال بعد از کنار کشیدن علی صانعی ریسک بزرگی را برای نوشتن یک دیکته آغاز کرد. شاندیزی دیکته ای را نوشت که خیلی ها دنبال غلط هایش بودند و کاری با درست هایش نداشتند. ای کاش منتقدینی که لب به سخن گوشده اند در سالن حضور پیدا می کردند و جو سالن و عملکرد ملی پوشان را از نزدیک می دیدند بعد در مورد عملکرد تیم نظر می دادند. شرایط تماشای بازی در خانه و زیر کولر با حضور در سالن متفاوت است.
و در آخر اگر بازی ها در کشور دیگری برگزار می شد پول تو جیبی که از طرف فدراسیون پرداخت می شد به مراتب بیشتر از پاداش برد ۳ بازی بود که حساب ملی پوشان واریز شد. ای کاش عملکرد تیم ملی توسط کسانی نقد شود که خود دیکته کم اشتباهی داشتند نه کسانی که سابقه مربیگری ندارند یا تیم های تحت هدایت خود را به لیگ های پایین تر برده اند.
نویسنده:طاهر گرگانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

این اقا هیچ جا بهش تیم نمیدن چون نه شخصیتش رو داره نه سوادش رو و نه تجربش رو.شما هم که این مطلب رو مینویسی باید بدونی تیم ملی ایران همیشه و همیشه و همیشه همین شکلی بوده شرایط و امکاناتش.هیچوقت تیم ایران امکانات رویایی نداشته که الان برای این تیم شدید حامی.با علی صانعی هم که قهرمان شدیم دقیقا شرایط همین بود.این آقا خودش با سر و دست این سمت رو پذیرفته چون هیچکس بهش تیم نمیده.یجوری میگین ریسک کرد انگار ۴ تا پیشنهاد خوب داشته بخاطر تیم ملی و خدمت به جوان ها ریسک کرده.بیخیال لطفا بس کنید این حمایت هارو که پشتش مشخصه چی خوابیده.نزارید مردم فکر کنند همینجوری که با رشوه و لابی رفت تو کادر تیم ملی الانم حتما چیزی داده که ازش حمایت میکنید !!!!

MGH شنبه , ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

ضمن تحسین نگاه منصفانه نویسنده، از شما دوست ناشناس و بی‌نام، سؤال داشتم؛
شما به چه دلیل تا این حد مغرضانه با ادبیات یکسان در ذیل تمام اخبار مربوط به تیم ملی زیر بیست سال، درباره سرمربی تیم نظرات معاندانه می‌دهی؟! بیشتر به نظر میرسه شما خصومت یا کینه‌ای نسبت به آقای شاندیزی داری! اگر اندک اطلاعاتی درباره فوتسال داری و چند بازی تیم را دیده‌ای، شهامت داشته باش و بیا با هم در این باره بحث و گفتگو کنیم. اگر با سرمربی تیم ملی دشمنی داری، چرا به تیم کشورت پشت می‌کنی؟! چقدر ارزان وطنت رو می‌فروشی! من نه شما رو میشناسم و نه آقای شاندیزی رو، ولی با نمایشی که از این تیم در سه بازی پایانی (اندونزی، ژاپن و لبنان) دیدم، مطممئنم آقای شاندیزی از مربیان آینده‌دار مملکت خواهد بود. پس بهتره قبل از اینکه بیشتر کوچیک بشی، آتش بغض و کینه و حسد رو در قلبت خاموش کنی!
در پایان باید بگم به عنوان یک خبرنگار و کسی که نزدیک به بیست ساله فوتسال و فوتبال را پیگیری می‌کنم، بی‌صبرانه منتظر بحث فنّی با شما درباره عملکرد تیم ملی زیر بیست سال کشورمون هستم.
fut5al.analysis@gmail.com

ناشناس جمعه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

دیگه وقتی نظر محترمانه بنده رو تایید نمیکنید کاملا مشخصه دلیل این حمایت چیه !!!!

ناشناس شنبه , ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱:۳۰

تو هم از همون باندی هستی که داغ فینال رو به دل مردم ایران گذاشت الان هم که طلبکار شدی گرگانی
با اون نتایج مزخرف قبل بازیها همه میدونستن که این تیم قهرمان بشو نیست اگه نمیتونست بیخود مسوولیت تیمو قبول کرد چند ماهه بزرگان فوتسال و دست اندرکاران دارن میگن تیم توی دفاع به هم ریخته س برنامه ای واسه حمله نداره تیم کلا ضعف داره هر کی به هرکیه کجای کاری تو قلم مفتی گیر اوردی؟

حسین شنبه , ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

از وقتی تاج رئیس فدراسیون شده همان یک ذره حمایت نصفه نیمه از فوتسال و فوتبال ساحلی هم از بین رفته
هدف این ادم نابود کردن فوتبال ساحلی و فوتسال است که فعلا داره به اهدافش می رسد

بابک شنبه , ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

آقای شاندیزی داداش ناراحت نباش! ما ایرانی ها هیچوقت قدر مربی های کاربلدی مثل شما را نمی دانیم! خبرشو دارم که از تیم های اسپانیا آمریکا و پرتغال دعوت نومه داشتی اما چی داداش! به خاطر عشق به وطن نرفتی! شاه غلام پریشب ها می گفت این شاندیزی اگه تو خارج بود الان کل هیکلش را گل می گرفتند میذاشتند جلوی آفتاب تا برنزه بشه و مردم قهرمانان خودشون را بشناسند! اما اسی مالبرو نظرش چیز دیگه ای بود اون می گفت : این شاندیزی که من می شناسم اگر میرفت خارجه همه روی دست میذاشتند وحلوا حلوا می کردند اگر چه از حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه اما خب ما باهاس تا اونجا که می تونیم از خوبی های این مربی بگیم نه اینکه به قول اکبر دماغ هی بهش دیکته بگیم وهی غلطاشو بگیریم.. گیریم که حالا چند تا غلط هم داشت تازه از۲۰کم کنیم کلی تهش می مونه والله به خدا…

علیرضا سه شنبه , ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

۱ دقیقه مونده به پایان بازی با ژاپن:
ایران ۴ بر ۳ جلوعه و اوت به نفع ایران آقای مربی تقاضای تایم استراحت میکنه
به نظرتون تاکتیکش برای به پایان رسوندن این ۱ دقیقه چی بود؟؟
آفرین! به بازیکن گفت بکار توپو تا شوت بزنن
همون توپ ۲۰ ثانیه بعد اومد پنالتی شد و بعدشم ۴ تا خوردیم
یه مربی آماتور هم میتونست به بازیکنانش(که از لحاظ بدنی خیلی بهتر از ژاپنی ها بودن) بگه که توپو حفظ کنین و نهایت وقت رو باهاش تلف کنین بعد شوت بزنین
و اجازه ندین شکل پاور پلی بگیرن از همون جلو پرس کنین
این است مستر شاندیزی…