کد خبر : 136947
تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 14:41
-

عبدالله نژاد:بزرگان فوتسال خارج از گود نشسته اند/همه ما از مربیگری دور هستیم

عبدالله نژاد:بزرگان فوتسال خارج از گود نشسته اند/همه ما از مربیگری دور هستیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«سعید عبدالله نژاد» افزود: همه بازیکنان قدیمی و ارزشمند تیم ملی فوتسال که تجربیات بسیار گرانبهایی در این رشته ورزشی کسب کرده‌اند (از جمله خودم) می‌توانند بدون چشم داشت مالی به تیم‌های ملی کمک کنند. ولی الان باید در ادارات و مدارس فوتبال آموزش دهیم. البته منظور از حضور در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«سعید عبدالله نژاد» افزود: همه بازیکنان قدیمی و ارزشمند تیم ملی فوتسال که تجربیات بسیار گرانبهایی در این رشته ورزشی کسب کرده‌اند (از جمله خودم) می‌توانند بدون چشم داشت مالی به تیم‌های ملی کمک کنند. ولی الان باید در ادارات و مدارس فوتبال آموزش دهیم. البته منظور از حضور در تیم ملی گرفتن پست سرمربیگری یا غیره نیست. بلکه می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار کمیته فنی و تیم‌های ملی بگذاریم.

وی گفت: بسیاری از بازیکنان سابق فوتسال که نسل طلایی این رشته بودند و روزهای درخشانی برای ورزش کشور به ارمغان آوردند خارج از گود نشسته‌اند و اجازه کمک به فوتسال را ندارند. در حالی که ما می‌توانیم خدمات ارزشمندی به فوتسال کشور ارائه دهیم.

کاپیتان اسبق تیم فوتسال پرسپولیس در خصوص رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا که به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است اظهار داشت: اگر به این رقابت‌ها با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که افغانستان تیمی نبود که تیم امید ایران به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ برابر آنها به پیروزی برسد.

وی گفت: همچنین پیروزی خفیف تیم زیر ۲۰ سال ایران برابر لبنان نیز حکایت از این دارد که فوتسال نیازمند استفاده از همه نیروهای متخصص خود در این رشته است.

عبدالله نژاد افزود: تیم امید فوتسال ایران که زیر بنای تیم ملی است باید به راحتی حریفان خود را شکست دهد. ولی می‌بینیم که پس از پیروزی تیم ایران برابر افغانستان بازیکنان زمین مسابقه را می‌بوسند یا کادرفنی خوشحالی غیر قابل وصفی دارد.

وی با اشاره به اینکه تیم فوتسال امید ایران نزدیک به یک سال در اردوی آمادگی بوده است بیان کرد: تیم امید پیش از این نیز با سرمربیگری «علی صانعی» تاکتیک‌های مورد نظر را آموزش می‌دید تا از فضای آمادگی دور نشود و قطعاً انتظارات از این تیم بسیار بالا است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران درباره اینکه چرا در فوتبال باشگاهی کشور تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان از پیش مشخص هستند؟ گفت: ۱۰ بازیکن مطرح ملی پوش در این رشته بازی می‌کنند که هر سال یک تیم یا دو تیم باشگاهی آنها را به خدمت می‌گیرد تا قهرمانی آنها قطعی شود. حال یک سال مس سونگون تعداد بیشتری بازیکن ملی پوش دارد که قهرمان می‌شود و سالی دیگر گیتی پسند بازیکنان مطرح را جذب می کند تا سبب رسیدن به کاپ قهرمانی شود. در حالی که در فوتسال باشگاهی نیاز است برای بازیکن سازی اقدامات مهم و زیر بنایی انجام شود تا برای آینده دچار نقصان و ضرر نشویم.

وی با تاکید براینکه بازیکنان از مربیان بزرگ حرف شنوی دارند، گفت: اگر بخواهیم در این باره مثالی بزنم می گویم «کریستین رونالدو» و «لیونل مسی» از «زین الدین زیدان» حرف شنوی دارند ولی ممکن است مطیع «مائوریتسیو ساری» سرمربی فعلی یونتوس نباشند.

عبدالله نژاد ادامه داد: محمدرضا حیدریان، وحید شمسایی، مصطفی نظری، جواد اصغری مقدم از جمله بازیکنان ارزشمند فوتسال ایران در رده ملی هستند که می‌توانند مربیانی شایسته ای هم محسوب شوند ولی همه ما از مربیگری دوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

رودی جمعه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

با عرض سلام خدمت شما ایشون جان کلام رو مطرح کردن بسیار رسا و درست .به امید موفقیت روز افزون ورزشکاران در تمامی رده های ورزشی