کد خبر : 137347
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 17:29
-

از چهار تیم روی پاورپلی گل خوردیم/کمیته فنی و توسعه هم مقصر است/میزبانی و استرس؟

از چهار تیم روی پاورپلی گل خوردیم/کمیته فنی و توسعه هم مقصر است/میزبانی و استرس؟
تیم ملی فوتسال زیر 20 سال کشورمان نتوانست در مسابقات زیر 20 سال آسیا که در تبریز برگزار شد به قهرمانی برسد و در نهایت با عنوان سومی با مسابقات وداع کرد تا عملکرد چندان خوبی از خود بر جا نگذارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان نتوانست در مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا که در تبریز برگزار شد به قهرمانی برسد و در نهایت با عنوان سومی با مسابقات وداع کرد تا عملکرد چندان خوبی از خود بر جا نگذارد.در زیر برخی نکات مربوط به تیم امید را مرور می کنیم:

۱-تیم ملی در بازی های تدارکاتی عملکرد خوبی نداشت و نه در بازی نه در نتیجه گیری ناامید کنده ظاهر شد با این حال مدیران و مربیان تاکید زیادی داشتند که این بازی ها تدارکاتی است و شرایط برای مسابقات آسیایی متفاوت خواهد بود که اینگونه نبود.

۲-شاندیزی بعد از بازی با لبنان و نمایش ناامیدکننده تیم ملی گفت گاهی در مصاف با حریفان ساده کارمان سخت می شود.حالا سوال این است که چرا در مصاف با حریفان سخت مثل ژاپن کارمان آسان نشد؟چرا استراتژی ما برای بازی با هنگ کنگ و افغانستان با بازی با لبنان و ژاپن تفاوتی نداشت؟

۳-کمیته فنی و توسعه در این ناکامی نقش دارد.چه کمیته سابق که در تصمیمی اشتباه با قطع همکاری با علی صانعی اجازه حضور محمدرضا حیدریان در تیم را نداد و در شرایطی که این چهره شاخص فوتسال در خود را آماده مربیگری در تیم امید می کرد چوب لای پرخ او گذاشتند و قرارداد نبستند تا دستیار صانعی یعنی شاندیزی سرمربی این تیم شود و چه کمیته فنی و توسعه فعلی که با وجود زمان زیاد باقیمانده تا شروع بازی ها و آگاهی نسبی از شرایط نامناسب این تیم تنها به اضافه کردن یک مربی به کادرفنی اقدام کرد و تصمیات بزرگتری نگرفت.

۴-اضافه شدن محمد هاشم زاده مربی جوان تیم بزرگسالان به تیم زیر۲۰ سال بر چه اساسی بود؟ شاندیزی موافق دخالت کادرفنی بزرگسالان در تیم امید نبود و کمیته فنی این مهم را تحمیل کرد.چرا با وجود نارضایتی شاندیزی، هاشم زاده را به تیم ملی بردند؟ از سوی دیگر کمیته فنی و توسعه و کمیته فوتسال باید یک مدیرفنی پیشکسوت را روی نیمکت تیم ملی می گذاشتند تا بار تجربی نیمکت بالا برود اما انتخاب هاشم زاده با وجود عملکرد خوبی که در تیم ملی بزرگسالان داشته دقیقا بر چه اساسی بوده است؟

۶- ۱۸ اردوی ۳ یا ۴ روزه برای این تیم برگزار شد.حاصل چندین جلسه استعدادیابی و دعوت از بازیکنان زیاد به اردوها چه بود؟ چه تعداد بازیکن شایسته دیگری بودند که می توانستند به این تیم دعوت شوند؟

۷-امکانات و اردوهای آماده سازی این تیم شرایط مناسبی داشته است.  حتی می توان در برهه ای آن را از آماده سازی تیم بزرگسالان هم بهتر دانست.این تیم از سفر خارجی،اردوی داخلی،بازی خارجی، بازی داخلی ،سفر بدرقه،لباس یکدست رسمی، اسکان در بهترین هتل و … را داشته و مدیران فدراسیون و کمیته فوتسال نیز بارها در تمرینات این تیم حاضر شده اند و به حمایت از تیم پرداخته اند.با این شرایط چرا تیم ما باید برای رویارویی با حریفان استرس داشته باشد و کادرفنی روی این قضیه مانور داده و چاره درستی برای آن اعمال نکردند؟

۱۱-تیم ایران اشتباهات زیادی داشت اما ما در رایج ترین تاکتیک فوتسال یعنی پاورپلی ضعف داشتیم.چه در اجرای آن به مشکل خوردیم(زمانی که از ژاپن عقب افتدایم) چه درمقابله با آن برنامه نداشتیم (مقابل افغانستان،لبنان و ژاپن و حتی اندونزی که ۹ گل خورد و تک گل خود را با پاورپلی زد) که مقابل هر چهار تیم در پاورپلی گل خوردیم که عجیب است.

۱۲-بازی ها در ایران بوده و طبیعتا امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران را داشتیم.چرا باید تیم دچار استرس شود و چرا در سالن پورشریفی تبریز تمرین یا بازی تدارکاتی نداشتیم ؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

ی کلام ختم کلام خودشو صادقی فقط ادای مربی رو در میارن فقط به فکر ژست گرفتن
انگار اومدن پیک نیک
بابا آدم اینکارروبیارید
جناب صانعی جناب حیدریان ووووووو