کد خبر : 137489
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398 - 13:06
-

حکم دیر اما شجاعانه فدراسیون برای دلارهای گم شده

حکم دیر اما شجاعانه فدراسیون برای دلارهای گم شده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دو مدیر ارشد یک دهه گذشته فوتبال که البته چند ماهی بود با قانون بازنشستگی سرانجام تاریخ مصرف‌شان سر رسیده بود و به قول خود علی کفاشیان چوب دوی امدادی را به نفرات بعدی داده بودند و می رفتند از پیست خارج شوند حالا پرونده مالی‌شان به مراجع قضایی ارسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دو مدیر ارشد یک دهه گذشته فوتبال که البته چند ماهی بود با قانون بازنشستگی سرانجام تاریخ مصرف‌شان سر رسیده بود و به قول خود علی کفاشیان چوب دوی امدادی را به نفرات بعدی داده بودند و می رفتند از پیست خارج شوند حالا پرونده مالی‌شان به مراجع قضایی ارسال شده تا به سئوالی ۳۱۶ هزار دلاری پاسخ دهند.
این پرونده یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های قضایی فوتبالی است. درحالیکه فوتبال ملی همیشه لنگ پول حق پخش بوده، شرکت طرف قرارداد ای اف سی ۳۱۶ هزار دلار بابت دو بازی کم اهمیت دور نخست ابتدایی جام جهانی ۲۰۱۸ به ایران می پردازد. مسابقاتی که سال ۲۰۱۶ برگزار شده اند. پول به حساب معرفی شده ایرانی که مشخصاتش را عباس ترابیان می دانسته وارد می شود اما هیچ وقت وارد چرخه فدراسیون نمی شود.
چرا؟ چون پول به سرقت می رود. عباس ترابیان می گوید این حساب هک شده، از طریق هک ایمیل او ، این پولها برداشت شده و دیگر به فدراسیون نرسیده است.
تلاش برای برگردانده شدن پول بیش از ۴ سال طول می کشد اما ترابیان نمی تواند مشخص کند سارقین چطور پول را برداشتند و چه کسانی بودند.
پرونده‌ای برای او و کفاشیان که دو مدیر ارشد در ماجرا بودند و یکی شان نایب رئیس ای اف سی هم بوده تشکیل می شود. 
آنها بارها از رفتن به کمیته اخلاق هم طفره می روند و حاضر به پاسخگویی در این باره نمی شوند.

سرانجام کمیته اخلاق به ریاست قاضی تورک معاون دادستان و رئیس دادسرای جرایم مالی که اتفاقا در پرونده های اینچنینی تبحر دارد، این دو عضو ارشد را به ۵ سال محرومیت از فعالیت فوتبالی محروم (حکم بدوی) و پرونده را برای ادامه سیر تحقیقات به دادسرای قضایی ارسال می کند.
اینکه این بخش از بیت ‌المال چه شده و چرا نتوانسته اند آن را برگردانند حداقل گناه دو مدیر ارشد است که باید جبران خسارت کنند.
حکم صادره اگرچه دیر اما حکمی قابل تحسین است که باز شامل رفاقت بازی های معمول فوتبال نشده . همین کمیته چندی قبل چنین حکمی را به دلیل جعل سند برای سیدرضا افتخاری مدیر پیشین استقلال صادر کرد و نشان می دهد کمیته اخلاق از پرداختن به موارد دم دستی چون عکس‌های لو رفته فلان بازیکن یا تتوی دیگری، گام‌هایی اساسی برداشته به سوی برخورد با فساد در هر رده ای.
شعارهای اخیر تاج و همراهانش درباره پافشاری بر رعایت استانداردها در لیگ به قیمت ممانعت از شروع لیگ نوزدهم خود نشان دیگری از یک مرحله جدید است.
ورود بانوان به ورزشگاه‌ها حتی با فشار فیفا و سامان‌دهی تیم‌ملی با کادری جدید و استفاده از هاشمیان، امامی‌فر و فرهاد مجیدی هم می‌توان به نکاتی مثبت برای شروع فصل جدید مدیریت تاج در ماه‌های پایانی دوره ۴ ساله‌اش تفسیر کرد.اگر البته پای این حرفها بایستد و تا انتها اجرای‌شان کند و فقط برخوردها در سطح کفاشیان نماند و اگر دامنه پرونده‌ها به نزدیکان خودش هم رسید ، خبری از مماشات نباشد!

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.