کد خبر : 139237
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 - 9:35
-

به جای برخورد ، لکه سیاه تبانی را پاک نکنیم!

به جای برخورد ، لکه سیاه تبانی را پاک نکنیم!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تبانی آشکاری که در لیگ فوتسال نوجوانان اتفاق افتاده، همچنان واکنش‌ها و اظهارنظرهای مختلفی را در پی دارد. عده‌ای در نکوهش این اتفاق صحبت می‌کنند و عده‌ای از آبرویی می‌گویند که این اتفاق از ایران برده است. در این میان رابطه ناظم‌الشریعه با تیم اقلید اما موضوع دیگری است که توجه ا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تبانی آشکاری که در لیگ فوتسال نوجوانان اتفاق افتاده، همچنان واکنش‌ها و اظهارنظرهای مختلفی را در پی دارد. عده‌ای در نکوهش این اتفاق صحبت می‌کنند و عده‌ای از آبرویی می‌گویند که این اتفاق از ایران برده است. در این میان رابطه ناظم‌الشریعه با تیم اقلید اما موضوع دیگری است که توجه ا به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هالی فوتسال را به خود جلب کرده است.

نبود هیچ ساختاری برای مقابله با تبانی در رده‌های پایه و بی‌توجهی به این مسابقات، پرونده‌ای قدیمی است که با این اتفاق بار دیگر ورق می‌خورد.

یکی از شاکیان این پرونده تیم فوتسال هتل الماس مشهد است که به دلیل متضرر شدن از این تبانی، بیش از هر تیم دیگری نسبت به این اتفاق معترض است. تیم فوتسال هتل الماس مشهد با ۴ امتیاز از ۱۰ بازی و با تفاضل‌گل منفی ۱۴، در رتبه آخر (جایگاه ششم) گروه خود قرار داشت. تیم شازند اراک نیز با امتیاز و تعداد بازی مشابه و تفاضل‌گل منفی ۱۰، در رده پنجم قرار گرفته بود. تیم کاشان نیز در صدر جدول قرار داشت و تیم اقلید به دلیل تفاضل گل بهتر، جایگاه‌ دومی‌اش قطعی بود و فقط به یک پیروزی نیاز داشت.

هر دو دوره رفت و برگشت لیگ برتر در شیراز برگزار شد. روز پایانی مسابقات، بازی دو تیم اقلید و شازند پس از بازی هتل الماس مشهد و بندرعباس، با شکست هتل الماس برگزار شد. اگر شازند با اختلاف یک یا دو گل بازی را واگذار می‌کرد، در لیگ برتر می‌ماند اما در غیر این صورت با شکستی سنگین به دسته یک سقوط می‌کرد. در حال حاضر با نتایج رقم خورده تیم هتل الماس به لیگ دسته یک سقوط کرده است.

جواد قدیری، سرمربی تیم فوتسال نوجوانان هتل الماس مشهد، در همین رابطه می‌گوید: « اگر در سنین نوجوانی به بازیکن تبانی بیاموزیم، وقتی وارد عرصه‌های بالاتری شد دیگر قطعا هیچ توقعی نمی‌توان از وی داشت. کمیته فوتسال‌ کشورمان آن‌قدر بی در و پیکر است که هر کسی، هر کاری می‌تواند انجام دهد؟»

این اتفاق البته که واکنش مسوولان کمیته فوتسال را هم در پی داشته است. عباس نجاریان، عضو هیأت رییسه سازمان لیگ فوتسال یکی از دلایل وقوع این اتفاق را این‌طور بیان می‌کند: «ما برای برخورد با این تیم‌ها اهرم محکمی نداریم. برای مثال اگر باشگاهی مثل شهروند و گیتی پسند تیم نونهالانش و… تخلفی کند ما می‌دانیم که زیرمجموعه  چه باشگاه‌های هستند و می دانیم این تیم‌ها سال‌ها در فوتسال فعالیت دارند و اهرم برخوردش هم طبق قانون مشخص است. اما متأسفانه در تیم‌های پایه ما فقط با یک اسم روبه‌رو هستیم و هیچ امکانات برخوردی نداریم.»

با همه این تفاسیر آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال، اعلام کرده که پرونده تبانی در فینال مسابقات نوجوانان به کمیته انضباطی فرستاده شده و باید منتظر نظر این کمیته بمانیم تا رأی نهایی را در این رابطه اعلام کند. او درباره ارتباط تیم اقلید شیراز با محمد ناظم‌الشریعه تأکید می‌کند: «نام باشگاه مربوطه، باشگاه غدیر اقلید هست و شخصیت حقوقی مستقلی دارد، لذا ما این باشگاه را به نام ناظم‌الشریعه نمی‌دانیم.»

با اینکه جابری اعلام کرده این باشگاه را به نام ناظم‌الشریعه نمی‌داند اما محمد حسن انصاریفرد، به عنوان رییس سازمان لیگ فوتسال ایران تأکید می‌کند که باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد: « کمیته انضباطی حتماً تمام زوایا را بررسی می کند و هرگونه شائبه ای باشد برخورد می کنیم. اگر تیم برای آقای ناظم الشریعه باشد هم بررسی می کنیم. البته آقای ناظم الشریعه گفته است اقلید تیم من نیست و فقط مربی آکادمی من در آن تیم سرمربی است. این را هم بررسی می کنیم.»

انصاریفرد همچنین توضیح می‌دهد: «هنوز نمی توانیم بگوییم این بازی صد درصد تبانی بوده است. روی فیلم چند دقیقه ای نمی‌توان قضاوت کرد. باید گزارش نماینده داوری و بازی بیاید. فیلم‌های دیگری را هم دریافت کرده ایم و مدارک را برای دبیر کل فدراسیون فرستاده ایم. خواستار رسیدگی هستیم. این در کمیته انضباطی بررسی می شود. اگر تبانی باشد شدیداً برخورد می کنیم و تیم ها محروم خواهند شد. اجازه نمی دهیم در این رده سنی چنین اتفاقاتی رخ بدهد.»

اتفاقی که در فینال لیگ فوتسال نوجوانان رخ داده، لکه سیاهی در کارنامه فوتسال ایران به حساب می‌آید و تنها چیزی که می‌تواند از بار این اتفاق ناگوار بکاهد، پیگیری، ریشه‌یابی و برخورد با متخلفان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.