کد خبر : 142745
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 12:44
-

شاندیزی:در فوتسال سرمربی نمی‌تواند به جای بازیکن در زمین حاضر شود/افرادی حاضرند از جیب خود هزینه کنند تا سرمربی بمانند!

شاندیزی:در فوتسال سرمربی نمی‌تواند به جای بازیکن در زمین حاضر شود/افرادی حاضرند از جیب خود هزینه کنند تا سرمربی بمانند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با بیان اینکه همچنان در برزخ ادامه و یا قطع همکاری با این تیم قرار دارد گفت: متاسفانه در فوتسال کشورمان افرادی هستند که حتی حاضرند از جیب خود هزینه کنند تا فقط سرمربی بمانند. «حمید شاندیزی»‌در خصوص شرایط او در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با بیان اینکه همچنان در برزخ ادامه و یا قطع همکاری با این تیم قرار دارد گفت: متاسفانه در فوتسال کشورمان افرادی هستند که حتی حاضرند از جیب خود هزینه کنند تا فقط سرمربی بمانند.

«حمید شاندیزی»‌در خصوص شرایط او در تیم زیر ۲۰ سال دارد، گفت: هنوز مشخص نیست که قراره من به همراه سایر دستیارانم با تیم امید فعالیت کنم یا اینکه دیگر همراه این تیم نیستم.

وی اظهار داشت: طبق حکم قبلی، بنده همچنان سرمربی تیم زیر۲۰ سال هستم و اگر کمیته فوتسال تصمیم جدیدی بگیرد حتما به من یا سرمربی جدید اعلام می‌کند. ولی این اتفاق تا این زمان رخ نداده است.

او با اشاره به جلسه‌ای که با کمیته فنی برگزار کرده بود، افزود: در این جلسه برای عملکرد تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا دفاعیات خود را بیان کردم که کمیته فنی۷۰ تا ۸۰ درصد با صحبت‌های بنده موافق بودند. اما بیشتر نظر این کمیته درباره نباختن تیم بود. در حالی که در فوتسال سرمربی نمی‌تواند به جای بازیکن در زمین حاضر شود و ضربه نهایی را بزند و این اتفاق ممکن بود برای هر تیمی رخ دهد.

سرمربی تیم فوتسال زیر۲۰ سال ایران با تاکید براینکه پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا پیشرفت سایر کشورهای آسیایی را گوش‌زد کرده بود، افزود: بارها در کمیته فنی گفته بودم که تیم‌هایی مانند ویتنام، اندونزی، هنگ کنگ، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در فوتسال داشته‌اند و اگر غفلت کنیم از ما پیشی می‌گیرند و لازم بود فدراسیون نشین‌ها دید خود را نسبت به این رشته بازتر کنند تا امکانات بیشتری برای فوتسال فراهم شود.

تیم مس سونگون تحت فشار روحی و روانی بود

سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران درباره عملکرد تیم مس سونگون در جام باشگاه‌های آسیا و جهان گفت:  وقتی که لیگ قوی نداشته باشیم این موضوع به تیم ملی فوتسال و باشگاه‌ها سرایت می‌کند. این در حالی است که توقع از فوتسال ملی و باشگاهی بالا است و آنها فقط باید قهرمان شوند. به نظر من این توقع بی‌جا است به کادرفنی و بازیکنان ضربه می‌زند.

شاندیزی ادامه داد:‌ به جای اینکه بدون امکانات و تدارکات لازم از تیم‌های ملی توقع داشته باشیم، باید در راه موفقیت کار و تلاش کرد. اما توقع از پیش قهرمان بودن از طرف رسانه‌ها، باشگاه و مردم بر هر تیمی از جمله  مس سونگون تاثیر گذاشت؛ این فشار و استرس به کادر فنی و بازیکنان نیز منتقل شد تا آنها نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: زمانی فوتسال در آسیا خوب نبود تا ایران جایگاه نخست را داشته باشد، ولی اکنون سایر کشورها پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده‌اند.  مهارت‌های تاکتیکی و آنالیز آنقدر پیشرفت کرده است که دیگر برای هیچ تیمی حاشیه امنی وجود ندارد. نتیجه‌ای هم که شاگردان «اسماعیل تقی پور» سرمربی تیم مس سونگون در جام باشگاه‌های جهان کسب کردند، پیامد همان فشار روحی و روانی بود.

لیگ برتر فوتسال ایران ضعیف است

او با تاکید بر اینکه آرامش نیازمند همه تیم‌های فوتسال و فوتبال است، در خصوص لیگ برتر فوتسال نیز بیان کرد: امیدوارم این صحبت‌ها موجب ناراحتی بعضی از دوستان نشود. ولی در حقیقت لیگ فوتسال باشگاه‌های ایران کیفیت لازم را ندارد و افرادی در لیگ سرمربی هستند که حتی سابقه فوتسالی هم ندارند. اما به دلیل شرایط مالی باشگاه‌ها، مدیران سعی می‌کنند با مربیانی کار کنند که توقع مالی کمتری دارند. ولی به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که آیا این سرمربی می‌تواند در آینده خروجی خوبی برای سایر بازیکنان تیم داشته باشد یا خیر؟

وی ادامه داد: مدیران ورزشی در فوتسال با هدف هزینه کمتر در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند تا بازیکنان رشد نکرده و یادگیری حداقلی صورت بگیرد و بازیکنان جوان نیز به لیگ تزریق نشوند. بازیکنان با کیفیت نیز در لیگ‌های خارج از کشور فعالیت می‌کنند تا این موضوع سبب شود لیگ ضعیف شود که آسیب آن به تیم‌ ملی می‌رسد.

سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با تاکید بر اینکه بسیاری از مربیان با تجربه بیرون از گود نشستند، افزود: دلیل این اتفاق فقط موضوع مالی است و آنها حاضر نیستند با مبلغی که در شان خود نمی‌بینند در فوتسال فعالیت کنند. در مقابل افرادی هستند که حتی حاضرند از جیب خود هزینه کنند تا فقط سرمربی بمانند.

شاندیزی ادامه داد: وقتی مربی نتواند اشتباه کار خود را بگیرد، او نخواهد توانست آموزش لازم را به بازیکنان بدهد. حال این موضوع سبب شده مربیان فعلی فوتسال به دنبال بازیکنانی باشند که بتواند سبب موفقیت تیم شوند. برای تیمی هم که نزدیک به ۱۰ بازیکن ملی‌پوش دارد هر مربی در نظر بگیرید، موفق می‌شود. در صورتی که مربی بزرگ را باید برای تیم‌ها متوسط انتخاب کنیم تا همراه با آموزش سبب موفقیت تیم شود.

آرزویم موفقیت تیم ملی فوتسال است

شاندیزی در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: یکی از آرزوهایم اقتدار تیم ملی فوتسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا است. اما این تیم کار خیلی سختی در پیش دارد. زیرا همه تیم‌های آسیایی در تمام رده‌ها به خصوص بزرگسالان برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده اند و سال سختی برای تیم ملی فوتسال در پیش است. با این حال امیدوارم با تمرینات مستمر به موفقیت‌های چشمگیری برسند.

وی ادامه داد: البته اگر شرایط تیم ملی فوتسال بزرگسالان نیز مانند تیم زیر ۲۰ سال رقم زده شود که با ۳۴ روز تمرین به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، شاید آنها نیز نتیجه لازم را نگیرند. ولی آرزو من قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

تو خودت حق وناحق زیاد کردی که به چه کنم چه کنم افتادی سالار
بگیر خونه بخواب تا خبرت کنن