کد خبر : 143009
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 شهریور 1398 - 15:01
-

هاشمی طبا : حضور خانواده ها در استادیوم ها بسیار خوب است

هاشمی طبا : حضور خانواده ها در استادیوم ها بسیار خوب است
رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه گفت:" رفتن خانم ها به استادیوم اشکالی ندارد و من این را بارها گفته ام.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران  در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه گفت:” رفتن خانم ها به استادیوم اشکالی ندارد و من این را بارها گفته ام. ما باید حضور خانوادگی در ورزشگاه ها داشته باشیم. حالا ممکن است در برخی رشته ها مثل کشتی به خاطر مسایل فرهنگی مشکلاتی باشد اما در کل حضور خانواده ها در استادیوم ها بسیار خوب است. متاسفانه این اتفاقات باعث می شود که اکنون برخی از افراد سواستفاده کنند.”


او اضافه کرد:” قبل از این هم ما تجربه داشتیم؛ در زمان آقای علی آبادی گفتیم فیفا را قبول نداریم و تعلیق شدیم. این ها گره هایی است که می شود با دست بازکنیم اما همیشه کاری می کنیم که مجبور شویم آن ها را با دندان بازکنیم. آن زمان گفتیم فیفا را قبول را نداریم اما وقتی محروم شدیم هرچه آن ها گفتند قبول کردیم.”


کاندیدای ریاست جمهوری ایران در سال ۹۶ در ارتباط با این موضوع که چه موانعی برسر راه حضور زنان در ورزشگاه وجود دارد گفت:” وقتی با مخالفان حضور خانم ها در ورزشگاه ها صحبت می کنید از فضا و ناامنی ورزشگاه ها می گویند اما واقعیت این است که هیچکدام از مراجع ما تا به حال در استادیوم ها حضور پیدا نکرده اند. درست است که مراجع ما با حضور خانم ها در استادیوم مخالف هستند اما زنان در مملکت ما به خیلی جاها می روند؛ سینما، تئاتر و خیلی جاهای دیگر و به نظر من می توانند برای مسابقات فوتبال هم به ورزشگاه بروند.”


او اضافه کرد:” زنان کشور ما در همه عرصه ها فعال و موفق هستند. ما داور بین المللی ، پزشک، محقق و …خانم داریم که بسیار فعال هستند و امیدوارم که مراجع ما هم نسبت به این ماجرا کمی نرمش به خرج بدهند.”


هاشمی طبا در ارتباط با اینکه در دوران ریاستش در کمیته ملی المپیک آیا با این چالش روبرو بوده و همچنین حضور زنان در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در برخی مسابقات ورزشی از جمله والیبال و بسکتبال گفت:” در زمان مدیریت من هم این چالش وجود داشت و بعضی از فدراسیون درخواست هایی برای ورود زنان داشتند. در دوره ای هم که خانم ها بازی های بسکتبال و والیبال را می رفتند می توانم بگویم ربطی خیلی به آقای احمدی نژاد نداشت هرچند ایشان هم همیشه می گفت که موافق حضور خانم ها است.”


رئیس سابق کمیته ملی المپیک در انتها گفت:« باز هم می گویم ما همیشه گره هایی داشته ایم که با دست باز می شده است اما خیلی وقت ها کاری کرده ایم که این گره ها به سختی و با دندان باز شوند امیدوارم این بار این اتفاق نیفتد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.